DQ har valt att skrota hojen in i en fet grind!

Petrus

Biker sedan 1998
Gick med
6 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Suzuki Freewind 650 Scrambler
Tråkigt att höra, men som alltid så läker både heder och ben.
Och när det är ordnat så är det bara att göra om och göra rätt.
Det kan ju alltid bli värre. :pannkyss
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Kanske ska ge fan i att stila. Det funkar ju så sällan. Men när det gör det. Åhh vilken känsla.

Vad ha ni för favvo impo grej. Själv ligger sladda med gammal BMW:s högre änn allt med hoj.
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Godmorgon vänner...

Märkligt att inte förstår att den slog sig utan att det ska ta en natt innan den börjar göra ont. Helt invalidos idag ju :(

Kul också att se hur snabbt en sån här lysande story sprider sig. Det fnissades och viskades i korridorerna på jobbet när jag kom. "The walk of shame", och mitt kontor ligger längst ner i korridoren :( uhu...

Nu är det lite hets att få ihop grejer till i eftermiddag...
 

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
björn......... *suck*



myyyyyeee pinsamt.... :rodnar

skönt att du överlevde..
 

Mulles

MedLem
Gick med
8 Jun 2004
Ort
Halland / Göteborg
Hoj
F.d STK 600 åkare-numera hojlös
Lite pinsamt...
Snabb RR-åkare ska stila inför arbetskamraterna...
Du drar ett löjets skimmer över oss alla med såna bravader. :) :tummenupp

Lycka till i helgen. Jag ansökte nästan om ett sk wildcard men upptäckte i tid att semestern gjort ett hål i plånboken. Hoppas det är torrt på SO-finalen, då ska jag kanske kunna ge dig en match...
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
En sak som slog mig är att hade detta skrivits i en annan del av forumet så hade det kastats moralkakor till höger och vänster ..... muhahahahahahaha

Skönt att du inte slog dig värre. Kåpor och andra pryttlar kan man köpa :tummenupp
 

Mr.Jim

Hellre DÖD än vanärad...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tukki-Saari
Hoj
Flera
Don Quixote skrev:
Det finns stunder då man bär sig ganska så talanglöst åt. Börjar misstänka att jag nog har damp trots allt och inte riktigt har koll i alla lägen.

Vi skulle ut o åka lite gata idag. Kanonskoj :) Gottis mötte upp utanför jobbet, vi lastade ut alla prylar o hoj och gjorde oss klara. Chefen, några arbetskompisar m.fl. tittade på. Jag svänger runt parkeringen och ska köra ett litet bakhjul. Går bra men jag glömmer att parkeringen tar slut. Sätter ner och förstår att jag aldrig kommer få stopp. Dom helkalla däcken biter inte nått vidare och man går i backen med ett ordentligt brak och börjar genast skämmas så man tror kroppen ska ta livet av sig själv. Sen smäller det till utan helvete och jag sitter still. I slutet av parkeringen är det en 2.5 meter hög synnerligen bastant stor grind som ska stoppa långtradare för att komma in/ut. Hojen har vikt grinden, gått igenom ett staket och ut på en trottoar. Mig stoppade grinden med framgång.

Två saker (förutom den ohyggliga skammen och den överväldigande känslan av värdelöshet) slog mig. Ett - att det nog bara är skit av hojen och att det var färdigrejsat för i år. Två - att åtminstånde 10, 12 ben i kroppen borde vara av. :(

Men jävlarimig - DQ har riddarblod i ådrorna och helt klart härdats och Rosinante är inte den som viker sig när det står lite skit i vägen.

Hojen höll - fotpinnar, gaffel, fälg o så gott som allt annat. Instrumentet är en ledsen syn! Luftinsugsprytteln i plast finns inte mer. Toppkåpan? Ehh.. Nah, den är nog också klar.

Undertecknad då? Jo, det är nått fel på vänster hand helt klart. Knät är lite sådär. Foten pekar lite snett. Men utöver det så tror jag minsann att det blir att rejsa i helgen trots allt. Hurray! :)

Ja, nu är det fotboll. Sverige leder med 2-1. Det e la gött gubbar!


EDIT: Kom på mer saker. Vi slet av allt som var trasigt och kom ut å åkte en bra bit efteråt. Lätt o köra bakhjul utan kåpor. O grinden böjde vi hyffsat rätt med 4 man o en bil. Nämen, ingen skada skedd juh... (typ)...

Jadu...
Vet inte om jag ska skratta eller gråta...
Men en sak är ialla fall säkert, hissen i ditt hyreshus går inte hela vägen upp.
Du kan ju ialla fall glädja dig att "Du e jävligt snabb i regn" Mr.J
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Jag har iaf kommit fram till anledningen (inte en ursäkt men en anledning) till att det blev så dumt.

Hade kört 4-hjuling aldeles innan som har växelreglaget rättvänt. Satte mig på kwacken (rejsväxlad) och skulle lägga i ettan nedåt (tvåan alltså). Det gick inte pga att man bara kan lägga i ettan när man står still. Kopplade inte vad som var galet utan rullade hojen lite framåt, då ramlade den i.

På 1an gör den kanske 80km/h med den drevningen jag har och går på bakhjulet enkelt med lite gas. Fick inte upp den på första, tog i lite till och det gick fortfarande inte. Mycket konfunderad och distraherad av att nått inte stod rätt till fick det bli en ordentlig laddning. Halvsnygg wheelie men när jag landade gick det inte 75kmh utan kanske 110 och parkeringen (som jag alltid brukar sätta ett litet bakhjul på på vägen hem) tog slut mycket tidigare än vanligt.

Det hela är ju så jävla klantigt att det inte finns ord men det var iaf en liten "lättnad" att komma på vad det berodde på. :huvet
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Don Quixote skrev:
Det finns stunder då man bär sig ganska så talanglöst te en bra bit efteråt. Lätt o köra bakhjul utan kåpor. O grinden böjde vi hyffsat rätt med 4 man o en bil. Nämen, ingen skada skedd juh... (typ)...


Funderar på att sluta fred o istället börja teama me dig. Du är ju ibland fetmycke sjukare än ... Härlig story!!!!
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Kan man inte lägga i ettan om man inte står still på kawan?
Den måste nog också ha lite damp. Så både du och hojen är välkomna till Team Damp när du tröttnat på att jaga väderkvarnar ;)
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
jorpes skrev:
Funderar på att sluta fred o istället börja teama me dig. Du är ju ibland fetmycke sjukare än ... Härlig story!!!!
EMR förbjuder härmed vidare diskussioner med konkurrenter. :mad:
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Sorry DonQ, men jag skrattar så jag gråter! :D Vilken härlig grej att göra inför ögonen på arbetskamrater också, kan tänka mig att skammen är värre än allt annat! Hoppas bara inte det inverkar för mycket på rejsandet! :tummenupp

/Marcus
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
oFFkeFF skrev:
Kan man inte lägga i ettan om man inte står still på kawan?
Den måste nog också ha lite damp. Så både du och hojen är välkomna till Team Damp när du tröttnat på att jaga väderkvarnar ;)

Nah, syftningsfel eller nått. När man står still är det bara ettan som kan läggas i, inte tvåan->sexan.

Nu har iaf jagat reda på alla delar som behövs. Instrumentering 5300 kronor :( gahhh :huvet

Men men, nu bär det av till åsen. Hej hopp...
 

Magnus

MG355
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
YZF250, GSXR750
Don Quixote skrev:
Nah, syftningsfel eller nått. När man står still är det bara ettan som kan läggas i, inte tvåan->sexan.

Nu har iaf jagat reda på alla delar som behövs. Instrumentering 5300 kronor :( gahhh :huvet

Men men, nu bär det av till åsen. Hej hopp...

Va fan skall du med instrument till? Har inte haft mer än tempmätare sen instrumentet pajade på Atorps SM. Funkar hur bra som helst :tummenupp
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top