philsson skrev:helt klart en suzuki RG500. hälst montera den motorn i ett RGV chassi.. rock and roll!. 125bhp på knappt 150kg!. 2t V4
ja det går att få ur dom.. åt minstonde 120 bhp utan större modifikationer på de RGV500 byggen jag hittat information om. Motorerna är tyvär utterst sällsynta och försvinner rätt snabbt får kanske bli till att köpa en hel RG när man blir äldre eller har råd.. det är verkligen sexigt med 500cc 2t!..RS "Alex" skrev:125 bhp ger den då inte orginal i alla fall,då får man väll trimma en del va
vore nice, men hittar du någon motor eller?
sälj aprilian och köp!..lasse kongo skrev:här är min
philsson skrev:sälj aprilian och köp!..
aprilia RS är problem!. 2t är tufft.. sålänge de inte går sönder så äger de fett..RS "Alex" skrev:det lät som om han redan ägde den
"här är min"
edit 2taktare är problem, problem * 4 så skulle jag ta livet av mig
philsson skrev:aprilia RS är problem!. 2t är tufft.. sålänge de inte går sönder så äger de fett..
dumt att leka med döden.. aja.. får man tag på en billig RG motor så visst.. det blir ombygge.. finns motorfästen att köpa så man kan bygga om. Blir till att få tillverka piporna och bygga om bakdelen lite. Man kanske kan få tag på en motor från UK eller nån annan stans ifrån efter nästa sommarjobb. RGV ramen är ultimat! stabil som as..RS "Alex" skrev:så är det med allt det är kul sålänge det håller
en 2 taktare med lång livs tid är den ultimata motorn sen ha den i ett bra chassi vore ju inte fel
RS massa ongar som ostryper å inte fattar vad dom håller på med sen är den ju ganska effekt stark per / cc
Mycket moppe pojkar som fuckar till det
philsson skrev:dumt att leka med döden.. aja.. får man tag på en billig RG motor så visst.. det blir ombygge.. finns motorfästen att köpa så man kan bygga om. Blir till att få tillverka piporna och bygga om bakdelen lite. Man kanske kan få tag på en motor från UK eller nån annan stans ifrån efter nästa sommarjobb. RGV ramen är ultimat! stabil som as..
byta vad vid besiktning?. Klart man kan registrera om fordonet som en RGV500?. De hojarna i länkarna jag skickade är omreggadeRS "Alex" skrev:hur är dämpare å så då något justerbart eller?
har sett bilder å det kan ju bli nice men det klarar du ju aldrig besiktninge med väll, få byta vid besiktning kanske
philsson skrev:byta vad vid besiktning?. Klart man kan registrera om fordonet som en RGV500?. De hojarna i länkarna jag skickade är omreggade
Dämpningen säger du?. Ja den är ställbar både i höjd och mjukhet. gammal banhoj jag har men det sitter original också.
RGV är gjord för att tåla en motoreffekt på 130hk. dubbla bromskivor. 4 kolvsok på var sida. Ja.. ser du en så förstår du att de är rätt grova så de går fint ska du se.. Folk har gjort det förr så jag borde också lyckas.. gäller "bara" få tag på en motor och sen "bara" göra jobbet också.RS "Alex" skrev:nemen jag tänkte bara även vid en typ regning så lär väll inte besiktningen gå med på vad som helst eller?
rs 125 har ju inget sånt där med dämpning som går att ställa in
ska å jobba nu bye bye
philsson skrev:RGV är gjord för att tåla en motoreffekt på 130hk. dubbla bromskivor. 4 kolvsok på var sida. Ja.. ser du en så förstår du att de är rätt grova så de går fint ska du se.. Folk har gjort det förr så jag borde också lyckas.. gäller "bara" få tag på en motor och sen "bara" göra jobbet också.
eh. en lös motor vore tufft.. om man finge få tag på det.. finns tyvär inte så många andra 2t motorer i de storlekarna som manskulle vilja klämma i.. RD 500 är kool också men har betydligt lägre effektutag.RS "Alex" skrev:aa det var mycket bara där
men det vore ju tufft, men det blir nog att köpa en cykel som nämndes i din tråd.
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |