Nyteknik
Bannad
När jag såg detta insåg jag att det är vad jag själv allra helst vill göra. Även om det inte skulle gå att tävla med vore det mödan och pengarna värt att bara köra tisdagskvällar på Sviestad.
Tycks vara en engelsk entusiast. Troligen finns alla delar och hjälp på den här sidan:Vem, vad och hur?
Ja, det är det den här tråden handlar om och en bild på fästena finns i första inlägget.Det finns färdiga konverteringskitt att köpa för att anpassa en RG motor in i ett RGV 250 chassi.
Det finns färdiga konverteringskitt att köpa för att anpassa en RG motor in i ett RGV 250 chassi. Mycket grymt bygge, finns även en medlem här på SH som för några år sedan gjorde ett sådant bygge tillsammans med sin bror.
Ang tävling på bana, går inte denna under supermono klassen?
Ja, det är det den här tråden handlar om och en bild på fästena finns i första inlägget.
Någon med praktisk erfarenhet av ett sådant bygge? Är en RG-motor lika med mycket huvudvärk?
Förutom att det är dubbelt så många förgasare att bestycka eller topplock att lyfta och kolla att kolvarna mår bra som en 250R så är de fina snurror.
Och allting blir ungefär dubbelt så dyrt som en 250, 4st kolvar istället för 2 etc
Supermono = 1 cylinder 2 hjul 4 takter
Hur på något sätt ska en fyrcylindrig femhundra klassa in?
Nja, gatmotor rg500 blir inte riktigt lika dyr, inte lika mycket service.
Moderat trimmad går det ju att köra kolvar 1500 mil eller mer utan större problem.
RG-500 race motor är ju en helt annan femma..
/Filip som fortfarande ångrar att jag sålde mitt rg500-projekt
Ne precis, blev "lite" fel där. Nu minns jag inte namnet på klassen men när jag jobbade som funktionär Sviestad under "classic racing" dagarna så körde där 2 eller 3st RG 500, men dessa var dock helt original.
Herregud. Vilken skattgömma...En mer utförlig sida är www.rgv-500.com
Herregud. Vilken skattgömma...
Edit: varför har någon japansk tillverkare aldrig gjort detta??!!
Håller helt med. Den ser underbart reducerad och andamålsenlig ut. Inget dökött. En gasell med sylvassa horn. Måste bara bygga en sådan!Kevin-replikan är ju så tiny också, underbart!
En gasell med sylvassa horn.
Måste bara bygga en sådan!
Men hur ska du hinna med det? Startade du inte en tråd nyligen där du sökte en hoj som bara var att köra med, inget mekande?Håller helt med. Den ser underbart reducerad och andamålsenlig ut. Inget dökött. En gasell med sylvassa horn. Måste bara bygga en sådan!
Nej, en banhoj att köra på licenträningar och kanske söka dispens för start i Rookie 600.För gata då eller? Den där är ju en banhoj och då ser jag inte riktigt meningen längre. Knappt mer effekt än en 250R om än säkert i ett fetare register och chassit är ju långt efter. Bättre än de fanatiker som ska göra banhojar av RD350 i alla fall men ändå tycker jag den hör hemma på gatan i stället.
Träffande beskrivning.
För gata då eller? Den där är ju en banhoj och då ser jag inte riktigt meningen längre. Knappt mer effekt än en 250R om än säkert i ett fetare register och chassit är ju långt efter. Bättre än de fanatiker som ska göra banhojar av RD350 i alla fall men ändå tycker jag den hör hemma på gatan i stället.
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |