Nyteknik
Bannad
När jag såg detta insåg jag att det är vad jag själv allra helst vill göra. Även om det inte skulle gå att tävla med vore det mödan och pengarna värt att bara köra tisdagskvällar på Sviestad.
Tycks vara en engelsk entusiast. Troligen finns alla delar och hjälp på den här sidan:Vem, vad och hur?
Ja, det är det den här tråden handlar om och en bild på fästena finns i första inlägget.Det finns färdiga konverteringskitt att köpa för att anpassa en RG motor in i ett RGV 250 chassi.
Det finns färdiga konverteringskitt att köpa för att anpassa en RG motor in i ett RGV 250 chassi. Mycket grymt bygge, finns även en medlem här på SH som för några år sedan gjorde ett sådant bygge tillsammans med sin bror.
Ang tävling på bana, går inte denna under supermono klassen?
Ja, det är det den här tråden handlar om och en bild på fästena finns i första inlägget.
Någon med praktisk erfarenhet av ett sådant bygge? Är en RG-motor lika med mycket huvudvärk?
Förutom att det är dubbelt så många förgasare att bestycka eller topplock att lyfta och kolla att kolvarna mår bra som en 250R så är de fina snurror.
Och allting blir ungefär dubbelt så dyrt som en 250, 4st kolvar istället för 2 etc
Supermono = 1 cylinder 2 hjul 4 takter
Hur på något sätt ska en fyrcylindrig femhundra klassa in?
Nja, gatmotor rg500 blir inte riktigt lika dyr, inte lika mycket service.
Moderat trimmad går det ju att köra kolvar 1500 mil eller mer utan större problem.
RG-500 race motor är ju en helt annan femma..
/Filip som fortfarande ångrar att jag sålde mitt rg500-projekt
Ne precis, blev "lite" fel där. Nu minns jag inte namnet på klassen men när jag jobbade som funktionär Sviestad under "classic racing" dagarna så körde där 2 eller 3st RG 500, men dessa var dock helt original.
Herregud. Vilken skattgömma...En mer utförlig sida är www.rgv-500.com
Herregud. Vilken skattgömma...
Edit: varför har någon japansk tillverkare aldrig gjort detta??!!
Håller helt med. Den ser underbart reducerad och andamålsenlig ut. Inget dökött. En gasell med sylvassa horn. Måste bara bygga en sådan!Kevin-replikan är ju så tiny också, underbart!
En gasell med sylvassa horn.
Måste bara bygga en sådan!
Men hur ska du hinna med det? Startade du inte en tråd nyligen där du sökte en hoj som bara var att köra med, inget mekande?Håller helt med. Den ser underbart reducerad och andamålsenlig ut. Inget dökött. En gasell med sylvassa horn. Måste bara bygga en sådan!
Nej, en banhoj att köra på licenträningar och kanske söka dispens för start i Rookie 600.För gata då eller? Den där är ju en banhoj och då ser jag inte riktigt meningen längre. Knappt mer effekt än en 250R om än säkert i ett fetare register och chassit är ju långt efter. Bättre än de fanatiker som ska göra banhojar av RD350 i alla fall men ändå tycker jag den hör hemma på gatan i stället.
Träffande beskrivning.
För gata då eller? Den där är ju en banhoj och då ser jag inte riktigt meningen längre. Knappt mer effekt än en 250R om än säkert i ett fetare register och chassit är ju långt efter. Bättre än de fanatiker som ska göra banhojar av RD350 i alla fall men ändå tycker jag den hör hemma på gatan i stället.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |