Drömbygge

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
VFR400 står det på hemsidan.

Alltså, den är sjukt snygg. Och då menar jag inte lacken och dekalerna, utan paketet och linjerna tillsammans med de fyra ljuddämparna som sticker fram, det är GP500, liksom. Men varför kunde han inte satt på en slick?

Ursäkta mina bristande kunskaper i motorhistorik men kan någon berätta lite om motorn som sitter i. "1985 RZ500ENGINE STANDARD SPEC WITH WISECO PISTONS"

RZ är den amerikanska beteckningen för RD dvs det är standard gatmotor.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Ursäkta mina bristande kunskaper i motorhistorik men kan någon berätta lite om motorn som sitter i. "1985 RZ500ENGINE STANDARD SPEC WITH WISECO PISTONS"
RD500 kallades för RZ500 i USA vet jag. Kanske även i England. Är bygget engelskt?

Edit: jävlar! Jag var liiite för långsam. Boris inlägg fanns inte när jag började hets-skriva för att få verka lite duktig. Buhuuu...

:gråta
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Egentligen är ju en modern 250 eller 125, riktiga racers, betydligt ballare hojar, men de där uppsminkade 500:eek:rna är ju snygga att se på om inte annat, det är dock svårt att helt bortse från posörfaktorn.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Egentligen är ju en modern 250 eller 125, riktiga racers, betydligt ballare hojar...
Givetvis. En produktionsracer är The Real Thing. Dessa ovanstående/tidigare byggen är substitut. Om än snygga och ganska övertygande substitut. Ska man bräcka en modern 250-racer måste man ha en sådan här i sitt depåtält. Då är man kung.
 

Bifogat

  • c6_3.JPG
    c6_3.JPG
    50 KB · Visningar: 117

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Givetvis. En produktionsracer är The Real Thing. Dessa ovanstående/tidigare byggen är substitut. Om än snygga och ganska övertygande substitut. Ska man bräcka en modern 250-racer måste man ha en sådan här i sitt depåtält. Då är man kung.

Bara att ta ett lån, för fan folk tar helt obegripliga lån på 2-3 miljoner för att köpa en sketen villa som alla andra har ändå. En NSR500 blir du nästan ensam om.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top