Som sagt, kåporna var ju knappast av modellen "Bolt on" så det krävdes en hel del jobb för att få dem att sitta rätt.
Ibland fick man ta fram sågen och fixa till så det blev mer likt originalet.
Som nedre "flärpen" som behövdes förlängas tex.
Annars var det detaljerna som slukade mycket tid.
Gallret under bakljuset var också en sån sak.
Typisk NR-detalj som var ett måste.
Jag fick hjälp med att rita ett galler i ett cad-program som sedan printades ut i en 3D-printer.
Eftersom avgaspiporna ska kika ut genom gallret utan större marginaler runt om så blev det pyssligt att få ljuddämparna och kåpan att sitta rätt.
Det slutade med att jag byggde justerbara fästen både för kåpan och ljuddämparna.
På det sättet kunde jag finjustera piporna så de kom ut precis rätt genom gallret.
Nu kan man ju tycka att det är vågat att ha ett plastgaller bara mm ifrån avgaspiporna...
...jag var faktiskt inte helt säker på att det skulle funka. Men avgaserna går genom det inre röret, så det yttre funkar som en värmesköld. Det värms iofs av ljuddämpargaveln där det sitter fast, men blir faktiskt inte mycket mer än ljummet även vid motorvägskörning. (pust!)
Och slutresultatet blev ju...rätt OK.
Men skyltbelysningen återstår att fixa...