drömmar om supermotard

Tolf

Tolf
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
Tl 1000r
HAr precis skaffat mig en vtr firestorm, hur go hoj som helst.

Men nu börjar jag fundera på om det är rätt hoj för mig, åker inte särskilt långa sträckor.

Sen så hittar jag underbara grusvägar lite överallt eftersomm jag jobbar som kabeltekniker o far runt i norra delen av mitt län. Så gott om vägar finns det.

så nu i natt drömde jag att jag for fram på en supermotard :D

enligt drömmen var det askul :D så nu måste jag ju bara försöka att få provköra en sån hoj :yoparty

Funderar på att byta, men vilken av modellerna ska man satsa på, jag vill ha absoluta mesta körglädje, men vill väl inte mecka alltför mycket, snälla kan nån hjälpa mig lite snabbt o berätta skilnaderna på hojarna. har kollat på KTMs hemsida,, det är lc4 eller duke II jag fundrear på.

Tolf
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
kom oså ihåg att i drömmarna är allt enklare...
jag åker både fram o bakhjul hu långt som helst...aså då i drömmarna för i verkligheten åker jag betydligt kortare på bakhjulet o framhjulet har jag inte ens börja träna på
(pga dåliga bromsar men idag kom adaptern iaf :banana )
är jag knäpp för vissa perioder drömmer jag motard varje natt..spec på våren när snön fortfarande ligger kvar o abstinensen är som värst.
 

Emen

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Hade en Firestorm i 3år men bytte i år till en KTM 660, är mycket nöjd med bytet. Mer kul för pengarna helt klart, men hade jag haft råd så skulle jag behållt båda :tummenupp .
 

Tolf

Tolf
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
Tl 1000r
ja det är det optimala att ha två :rolleyes:

He he ja i drömmarna lär det gå jäkligt mycket bättre, kan inte köra på bakhjuet, men är sugen på det, men vill ha en hoj utan kåpor o inte alltför dyr att reparera.

LC4 är alltså den man ska testa, är den mer raceanpassad?

Tolf
 

David P.

UAE Rally Raid Karlshamn
Gick med
19 Feb 2005
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM SE 950 R
Tolf skrev:
ja det är det optimala att ha två :rolleyes:

He he ja i drömmarna lär det gå jäkligt mycket bättre, kan inte köra på bakhjuet, men är sugen på det, men vill ha en hoj utan kåpor o inte alltför dyr att reparera.

LC4 är alltså den man ska testa, är den mer raceanpassad?

Tolf

Hoj,

ska du ha en till-o-från-jobbet motard (det behöver inte du då du har tjänstebil.. :), är oxå kabeltekniker..) ska man kanske ha en LC4, annars är det bara Husaberg eller KTM525 som gäller. CRF450 oxå i viss mån. Max skoj,
men oxå max mek. Men det är det värt! Kan inte bli roligare på två hjul!! LC4 e dötrist... *hukar mig* :7peta

Mvh
David P.
 

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Östersund
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Jag går i samma tankar...har en 450 EXC på gång, och en 625 Super comp. Kan inte bestämma mig
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Skall du blanda in grus i det hela och inte vill serva mer än var 500 mil så är det 640 som gäller.

Vill du serva mer kan du köpa 660 eller något vassare ,husa och allt vad dom heter.

Duken är mer landsvägsanpassad än 640 så den går bort när det gäller grus.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Tolf skrev:
ja det är det optimala att ha två :rolleyes:

He he ja i drömmarna lär det gå jäkligt mycket bättre, kan inte köra på bakhjuet, men är sugen på det, men vill ha en hoj utan kåpor o inte alltför dyr att reparera.

LC4 är alltså den man ska testa, är den mer raceanpassad?

Tolf

Skaffa senaste BIKE tidningen!!!

Nackdelen med KTM enligt vissa är vibrationerna men det är inget jag tänker på!

Visst skulle jag kunna dra upp allt jag har skrivit om vissa modeller igen men det är bättre att du söker efter den hoj du är ute efter. Som vanligt är det provkörningen som avgör oftast vad du ska ha om du nu inte har is i magen och beställer en hoj utan att ha provkört den!
 

CR500AF

slanga sjef
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Norge Oslo
Hoj
Ktm prestige snart solgt Yamaha R6 solgt Cr500AF Aprillia SR 50 Ditech solgt
køp en 640 vassa den lita så har du en fin hoj med lite mek kjempe skoj på grusbus litt tung på enduro, dra og prøvekjør flere forskjellige. tenk så nøye gjennom hvor ofte du vil serve og hvor mye du hvil kjøre. viktig å tenke på er at en lc4 er lagd for hverdagsbruk mens 525\ evt husaberg osv er tenkt som race hojar typ 5 timer oljebyte osv
tenk deg følgende litt kjøring onsdag kveld og torsdag kveld betyr olje bytte før kjøring neste gang. kjør hele dagen lørdag også lørdag kveld er det olje og oljefilter før kjøring søndag også olje byte igjen søndag kveld for at den ska være klar for kjøring kvelden etter jobb i uken, vil du skru så mye er det bare å kjøpe en husaberg eller en ktm 525 eller husqvarna. vil du derimot kjøre mer å skru mindre velger du feks en lc4 640. se hva slags sykler de bruker i rally
feks. paris dakar.

mvh Lars

Ja jeg kører ktm, skrur motorsykkel hele dagen orker ikke å skru hver kveld også, da vil jeg kjøre;)
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
motardnisse skrev:
Skaffa senaste BIKE tidningen!!!

Nackdelen med KTM enligt vissa är vibrationerna men det är inget jag tänker på!

Visst skulle jag kunna dra upp allt jag har skrivit om vissa modeller igen men det är bättre att du söker efter den hoj du är ute efter. Som vanligt är det provkörningen som avgör oftast vad du ska ha om du nu inte har is i magen och beställer en hoj utan att ha provkört den!

Har redan läst den,KTM 640 vinner testet.
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Quart skrev:
Vågar man nämna Yamaha XT660X :7peta
Inte lika effektstark men en kanon hoj för de flesta underlag
Quart, är det dig man sett på stan åkandes enb svart xt660x, ofta med en tjej bakpå?
 

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Ort
I hus
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Jag har oxå haft en VTRf innan men sålde den för en månad sen.Blev så då man umgås med "fel" personer :hihi Satt en kväll å snackade om att man skulle haft motard-kitt till 525:n.Läste igenom köpes-annonserna här på SH å mailade på torsdagskvällen.Han ringde på fredagen,köpte den på lördagen.Saknar INTE hojen alls!!Köpte motard-kitt i fredags å jag kan säga att det dröjer innan jag köper sporthoj igen.Motard är så j-a roligt :yoparty
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
jonte76 skrev:
Jag har oxå haft en VTRf innan men sålde den för en månad sen.Blev så då man umgås med "fel" personer :hihi Satt en kväll å snackade om att man skulle haft motard-kitt till 525:n.Läste igenom köpes-annonserna här på SH å mailade på torsdagskvällen.Han ringde på fredagen,köpte den på lördagen.Saknar INTE hojen alls!!Köpte motard-kitt i fredags å jag kan säga att det dröjer innan jag köper sporthoj igen.Motard är så j-a roligt :yoparty

Blir lätt så när du sitter fast i habegäret! :tummenupp
 

t4

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2005
Ort
pajala
Hoj
dakota
Quart skrev:
Vågar man nämna Yamaha XT660X :7peta
Inte lika effektstark men en kanon hoj för de flesta underlag


humm funderar lite på varför yamaha xt 660x :confused: nämns så lite på denna sida???
e det skit man har gått o köpt :huvet

passar på att fråga om bra sidor till att få upp hästarna lite till på den,, verkar finnas en hel del kunniga personer här :)
 
Last edited:

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
t4 skrev:
humm funderar lite på varför yamaha xt 660x :confused: nämns så lite på denna sida???
e det skit man har gått o köpt :huvet

passar på att fråga om bra sidor till att få upp hästarna lite till på den,, verkar finnas en hel del kunniga personer här :)


Om du kollar på en poll som fanns/finns på vilken motard folk kör så förstår du varför det inte skriv så mycket om XT.

DOCK finns det en bra tråd i teknink o mek forumet om just XT (klart läsvärd).

Sen är inte XT skit,den är en bra hoj som kombinerar landsväg och bus,den kom på andra plats i Bikes test i senaste nummret.
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Motarrrd skrev:
Finns den ute i butik nu eller prenumenerar du på den?

Min flickvän jobbar som orginalare på en stor byrå som gör många annonser åt i princip alla MC/biltidningar på marknaden +ett gäng andra magasin vilket gör att hon/jag oftast får dom innan dom kommer i butik eller till prenumeranter.

Så det ärliga svaret är -jag vet inte.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top