Jag köpte min 2006a för 65 kommer jag ihåg med ca 2000 mil, superfin. O det var 12 år sedan?.Kollade blocket en suzuki gsxr 1000 årsmodell 2006 för 79 000:- 16 år gammal 4200 mil på mätaren, Måste leva i en drömvärld tror att dom ska få det...35 000;- kan den vara värd kanske...
Va? En hoj är väl värd vad någon vill betala för den, varken mer eller mindre. Det är ju ingen som tvingar någon till köp? Sälja billigt för att vara snäll? Absolut, om man är så lagd! Men det avgör inte marknadspriser generellt då de flesta av oss är glada för att göra en bra affär.Likställer mig inte med att begagnatmarknaden är en plats där man krämar kronor ur liksinnad kamrat. Har man själv gjort en bra deal så tycker jag gott att man kan passa vidare den till någon annan. Tjäna pengar, det bör man göra på att tillföra samhället nytta i form av service och innovation.
När svänger det? Hojpriserna bör ju dumpas före bostadspriserna
Likställer mig som sagt inte med det, du får självfallet göra som du vill och knappast lönt att argumentera i saken. Som du säger så beror det på hur man är lagd!Va? En hoj är väl värd vad någon vill betala för den, varken mer eller mindre. Det är ju ingen som tvingar någon till köp? Sälja billigt för att vara snäll? Absolut, om man är så lagd! Men det avgör inte marknadspriser generellt då de flesta av oss är glada för att göra en bra affär.
Är jag den enda som ångrar att jag sålt fordon billigt för länge sedan, och nu helt plötsligt är det bilar som går för miljonen? Är inte det samma sak? För om det är det kan väl någon vara bussig och sälja mig en måsvingemerca för det de var värda på 60-talet tack! Swishar direkt!!
Köpte du ansjovis i julas för 150 kr asken?
En anledning till att begpriserna stigit är att priserna nya hojar stigit ännu mer. Då väljer fler att köpa begagnat -> högre efterfrågan -> högre priser. Vad hojen kostade att producera en gång i tiden har ingen som helst betydelse.Likställer mig som sagt inte med det, du får självfallet göra som du vill och knappast lönt att argumentera i saken. Som du säger så beror det på hur man är lagd!
Och ja, på ett sätt är saker värda vad folk är villiga att betala. På ett annat sätt är saken värd produktionskostnad alt försäljningspriset minus föråldring och slitage, och i den punkten håller jag att begagnatmarkaden är skruvad.
Bra poäng, stämmer att nyproducerat blivit dyrare och detta överförs till begagnatmarknaden! Det bidrar nog mycket.En anledning till att begpriserna stigit är att priserna nya hojar stigit ännu mer. Då väljer fler att köpa begagnat -> högre efterfrågan -> högre priser. Vad hojen kostade att producera en gång i tiden har ingen som helst betydelse.
Det gäller för övrigt även nya prylar, priset styrs av efterfrågan, produktionskostnaden avgör bara tillverkarens vinst/förlust. Lite förenklat.
Tycker det är skillnad på det och drömvärld-säljarna.Priserna på Blocket har varit uppe till diskussion då och då. Man ser skillnad på säljare som vill bli av med hojen och de som ska ha ut maximalt pris. De förra sätter ett pris som gör att de får sålt på ett par dagar, de senare få ligga ute med objektet i veckor och får ändå inte sålt. Allt för några tusenlappar till.
Vill man bara ha något att köra så är priset 10 - 15 tusen för högt men vill man ha orepade kåpor och vet hur svåra de är att få tag i så...Tycker det är skillnad på det och drömvärld-säljarna.
Att lägga sig i överkant på allmänna prisnivån ger ju marginaler att förhandla om priset sen. Speciellt om man inte har bråttom att bli av med hojen. Lägger du dig på lägsta pris skall det ändå prutas.
Drömvärld-säljarna däremot har sällan kollat vad hojarna på Blocket ligger på.
T.ex. En Triumph TT600 första generationen för 35 000 utlagd 10 juli eller en Triumph Daytona 955i från år 2000 för 39 000 dagarna innan ?
Det är en Drömvärld-säljare. Speciellt nu när det inte är vårpriser längre.
Dessa hojar kommer inte att bli sålda för någonting i närheten av det.
Karln kanske menar att han ej säljer till någon yngre än 75 år, som sig bör ?.Värre än anglofiler är väl Gold Wing ägare.
En 1988 med 15 000mil som säljs för "Ej under 75" publicerad igår ?
De andra liknande ligger för 28-35'.
Du får nästa generations >2002 med halva miltalet för 80' med prutmån ned till 75'
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|