DR 600, fördelar och nackdelar?

Micke O

"osynlige mannen"
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZS1000S
Varför inte XT600 om du ändå funderar i rangen mellan KL? 500, DR6#0 och XTZ 660?

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
390, 570, 660, 1300
Jag har haft både Dr 600 -87 och DR 650 -91.
650'n funkade bra men efter 1300 mil så fick jag missljud i kopplingen annars så var den bra, tills jag planterade den i en volvo, låt bli det, hojen är tuff men det klarar den inte. Inte jag heller för den delen, gör ont och ben tar tid att läka, så låt bli att prova.

600'an hade jag en vinter, lättstartad är bara förnamnet, men även den hade kopplingsljud, dock inga problem med funktionen. Min var dock skruvad på av ett klappträ så gängtorsk och oljeläck var det överallt.

XR600 är mer bus på alla sätt och vis, hade en -87'a efter DR650'n och Hondan är bättre på allt, utom på att ta passagerare.

Har du pengar över så köp XR 650, jag har haft två, den ena körde jag typ full gas i 1500 mil, motard, grus, skog och endurotävling. Kollade ventilerna 5 gånger men behövde aldrig justera under den tiden.

Ska jag sprätta mer grus i framtiden så blir det XR650 eller KTM 625 SC för min del.

RWD

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Hoj
XT600e -99
Jag hade en DR600 -85 för några år sen och tyckte att den var mycket trevlig i stan och på kortare sträckor. Testade en 20-milskörning en gång men det var inget kul alls.
Min var rätt lätt att kicka igång och gick fint förutom lite kamkedjeskrammel och lite oljud på 3:an och 5:an (den hade gått ca. 5000 mil). Polaren hade en TT600 -85 samtidigt och den vibrerade mycket mer och hade råare gång.

Jag letade främst efter en sen DR600 när jag skulle köpa hoj igen men det blev istället min nuvarande GPz750.

Beg.priserna är ju tyvärr ganska höga på äldre (och ofta slitna) offroadare så när jag köper en offroad nästa gång så lägger jag troligen till 10 lappar och köper en 96:a (DR 650SE).

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Ingen har rört den här tråden sen 2004. Spännande.

Vad tycks om denna hoj? Är den lika skön att köra som den ser ut ;)
Jag hade en, gillade mest utseendet på den, fick den aldrig att gå riktigt rent efter mycket jobb med förgasaren, huckrade och ryckte , gillar min XT600 mer 😃

Bifogat

• IMG_4175.jpeg
    IMG_4175.jpeg
    1 MB · Visningar: 5
  • IMG_4176.jpeg
    IMG_4176.jpeg
    1.4 MB · Visningar: 5
Nyheter
BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...