En på 1000 till en på 5000 råkar ut för det, oftast mellan 4000-6000 mil. Min har rullat 5200 men jag gillar att vara på den säkra sidan. Speciellt om man trimmar maskinen, då belastas ju växellådan mer.
Kör tills lådan rasar och byt drev då för de förstärkta dreven va onödigt dyra. Bästa tips för att få lådan hålla bra är vara stennoga att lägga i växlarna perfekt, missar man växeln lite så är rasrisken stor på dessa motorer och det är ovanligt lätt att missa växlarna på dem pga dålig konstuktion växeltrumma mm.
Kör man hård busåka med mycket bakhjul och motorbroms med stutsande bakhjul så ryker lådan fort ,speciellt om man växlar på bakhjulet för då är det lätt missa växelläget. Det beror helt på hur man kör helt enkelt. För mig och en kompisare rök växellådan efter ca 100-300mil jag hade 650 RSe och kompisaren en dr650. Nu hade de hojarna redan ca 1200 mil på mätaren men var lugnt körda av farbröder innan våran någ brutalare körning.