Capt Awesome
1337
Kände inte Per Arne personligen men den klokhet och stora kunskap han besatt gjorde att han kändes som en naturlig del av SH. Det är en konstig känsla att han inte längre är med oss.
Vila I Frid
Vila I Frid
Ja du P-A! Du har sedan länge hört hemma i Hall of fame här på Sporthoj. Jag har haft nöjet att få åka ihop med dig vid ett flertal tillfällen. Hela vägen ner till Kolmården vid ett tillfälle. Vi snurrade runt i hela Sörmalnd den soliga vårdagen. Att slänga käft med dig på Onsdagskörningar och Sporthojspubbar var alltid ett sant nöje.
Jag minns också när ett stort antal bikers samlades vid platsen Kalle Norton avled. Du gjorde en föredömlig insats för att trösta hans föräldrar när vi andra drabbdes av tunghäfta. Sånt är stort.
Oljetrådar och mekforum är ett rike där du var en kunglighet. Dina inlägg där har sparat många kronor åt hojägare riket runt. Du hade alltid kluriga tips redo till behövande bikers.
Det finns dock en tanke som slår mig framför alla andra: Dina insatser i oppinonsbildningen för byggandet av Viking Motor Park. Du tog fighten med miljötalibanerna i Enköping. Dina och andras insändare bidrog säkert till komunledningens positiva beslut. Tyvärr kommer du aldrig att få köra på din nya hemmabana. Fick jag bestämma skulle man resa en minnessten över dig vid denna anläggning. Det skulle vara något att samla pengar till.
/Ragge
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |