Dr. Bike lämnar oss ....

zeal

102.99dB är inte 103dB
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR -98 och en Honda Fireblade 954 -02
Hoppet är det sista som överger oss sägs det...

Tänker på Pia och Patrik m familj, släkt och alla vänner.. alla visste ju vem Dr.Bike var.. han som vet allt man någonsin behöver veta om trim, oljor och motorer.. ett mänskligt uppslagsverk.. motorcykelenklosypedia <--- du hade garanterat petat ordentligt i den stavningen... ordpolisen med glimten i ögat. :eek:)

Vi kommer att sakna dig!
Det är med en stor klump i halsen som alla andra här jag hoppas in i det sista...

´/.
Claes och Agneta

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Livet är så jävla orättvist. Tårarna bara rinner. Jag önskar jag kunde göra något mer än att bara vara ledsen.

För alltid i hjärtat. Fan...

/ Veronica

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Känner stor vanmakt och sorg över vad som har hänt. Det lilla jag har träffat PA kunde man konstatera att han var en varm, omtänksam, klurig människovän som gillade motorer och teknik. Alltid hjälpsam och trevlig.
Han kommer lämna ett tomrum efter sig här på SH...
Så sorgligt och mina tankar går till Pia och andra närmast anhöriga.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Väldigt tråkigt att höra. :gråta

Jag har alltid intresserat läst hans många inlägg där han med ofattbart stort tålamod förklarade saker på ett enkelt sätt.

Jag träffade honom också några gånger, på Gotland Ring och Sviestad, där var han i sitt esse när han skruvade på egna och andras hojar.

Må han susa fram på valfri Honda bland molnen.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Har inte i Uppsalaforumet att göra........ men jag måste bara uttrycka min djupa respekt för den mannen och vad han tillfört.

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Jag blir arg!
Livet är bra orättvist ibland. :mad:

Att läsa sådant här sorgebesked trodde jag inte...:gråta

Varma tankar går till Dr. Bike samt denna stora profils anhöriga.

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Med tanke på den stora profil Dr.Bike är (det tar emot att skriva var) här på sporthoj skulle inte denna tråd kunna flyttas till Minneslunden och rubriken ändras? Jag tro allt för många uppfattar det som att PA "bara" lämnat forumet (vilket i sig var tragiskt).

Jag tror väldigt väldigt många skulle vilja lämna en sista hälsning via ett inlägg men jag tror inte alla förstått allvaret i det ofattbara som skett.

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Tragiskt.
Träffade P-A första gången när ha grottade ur min topp till min R750 med R600 kåpor och dekaler.
Han fick fram många roliga hästar ur den. Vi var båda mycket tysta över hur denna tillsynes potenta lilla 600a körde från både cbr 929 och äldre r1or. Vi skrattade gott åt det.
Vi har de senaste åren surrat i telefon, chattar mm. Och lovat att vi måste ses för en fika. Den där fikan som aldrig blir av för att tiden rusar fram. Fikan man alltid skjuter på och säger vi tar den nästa gång.
Fan vad man ångrar sig nu.

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Även fast vi bara träffades ett par tre gånger per år kommer du alltid vara saknad. Alltid. :gråta

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Inte ord jag heller...

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Jag träffade inte Dr. bike personligen. men tycker ändå att av det lilla det man lärt känna honom via nätet att det är en jätteförlust om han försvann. mina tankar går till de anhöriga!

Nazgul

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2009
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 - 06
schizophrana på sambons konto:

Kom hem efter en dag på jobbet, har känt mig ledsen och nedstämd hela dagen och fick se det här... snackade ju med dig för bara några dagar sen!

jag hade gått igenom mina PM innan jag avslutade mitt konto och insåg att du alltid hade skrivit en personlig liten hälsning vid jul och nyår och alltid gratulerat mig på (14årsdagen som du skrev) och tackade dig för att du alltid kommit ihåg mig. Vi flinade lite över alla PM när vi lurades i en tråd om att min hoj skulle ha 200 hk efter att ha bänkats i din bänk och du skrattade åt mitt hat åt "olja och snusk"

det sista du skrev va: vi hörs snart igen min fina vän!

fan.

orangebusa

Sporthojsnörd
Gick med
2 Feb 2005
Hoj
suck...
Sorgligt. En så ovanligt trevlig, kunnig, och omtänksam profil på forumet. Han lämnar ett stort tomrum.

P-nutZ

The end is now!
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
1000rr-09
Beklagar till alla anhöriga och vänner...
Att man kan bli såhär nerstämd som jag vart nu visar ju vilket stort intryck han har gjort på folk,med tanke på att vi aldrig träffats....
-peter

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...