Dr. Bike lämnar oss ....

Lollo_k

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
1998 yamaha szr 660
Jag vet inte vad jag skall skriva... Har inte varit inloggad på evigheter men nåddes av nyheterna idag. Vill inte riktigt fatta... Men efter att ha läst denna tråd går det inte riktigt att undvika.

Vila i frid doktorn, du har lämnat ett avtryck på denna jord, avtrycket kommer finnas kvar länge. Du är saknad!

Tankar till familjen

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Otroligt tråkigt att läsa. :( Har aldrig haft förmånen att träffa PA men hans inlägg här och då framför allt i teknikforumet har alltid varit mycket läsvärda. SH har tappat en profil, helt klart. Mina kondoleanser till familj och vänner. Ta hand om er.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Vi var på sjukhuset i borås i mellandagarna. Lindas (tjejen) mormor hade fått en större hjärnblödning och låg för döden. Alla grät o kramade om henne och sa farväl.
Doktorn sa att detta var slutet nu kunde man bara vänta på att det skulle ta slut.

-MEN!! en vecka senare vaknade tanten upp igen!! Iofs väldigt förvirrad och med stora balansstörningar men hon gick för egen maskin. Det var som ett stort FUCK YOU till läkarkåren på borås sjukhus.

It ain't over til it's over!!

Mın mormor med...jag har ınte gett upp hoppet for PA. Han lever annu....sa ınga kondoleanser annu people!

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Fan va tråkigt.

Tankarna går till anhöriga och vänner.

Sydney

Friherre
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
H1
Väldigt tråkigt att höra, hoppas det inte är så illa som det låter i första posten.

Edit, har nu läst alla poster och ser hur illa det tyvärr är.

Last edited:

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Såg precis tråden och kvällens glädje försvann. Otrolig sorglig läsning. :(
Hoppas på mirakel.

Dr.Bike

Guest
Hej detta är PIA PAs sambo som vill ge en kommentar. Det är så här i korta drag, han ligger på NIVA på akademiska i uppsala, efter att ha fått en jättestor propp i lilla hjärnan. Vi har sagt farväl och väntar bara på att han ska få vila i frid. Jag lever som i ett rus tror att det är en ond mardröm. Vill bara klargöra för det blir så mycket spekulationer och fel runt annars. Orkar inte skriva mer nu, tack för alla fina ord och all omtanke. PIA

Matin

Trivs på alla underlag...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Africa Twin -02
Gillade honom för hans kloka och jordnära förklaringar i teknikforumet. Oljetrådarna blir inte de samma efter detta :(

Duchess

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
minimotor just nu*asg*
Hej detta är PIA PAs sambo som vill ge en kommentar. Det är så här i korta drag, han ligger på NIVA på akademiska i uppsala, efter att ha fått en jättestor propp i lilla hjärnan. Vi har sagt farväl och väntar bara på att han ska få vila i frid. Jag lever som i ett rus tror att det är en ond mardröm. Vill bara klargöra för det blir så mycket spekulationer och fel runt annars. Orkar inte skriva mer nu, tack för alla fina ord och all omtanke. PIA

Hej Pia.
Tänker mycket på dig.
Du vet vart vi finns.

Kramar

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.

Man blir bara så tom vid denna tanke att han inte ska komma tillbaka. Önska att de var något man kunna göra, men allt som kan göras är att meddela att jag tänker på dej och på PA. Ett litet hopp finns där även om de inte är stort så hoppas man på att de kan ske.

:krama sänder alla mina tankar din väg och PAs.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Lider enormt med dig Pia, och beklagar sorgen något fruktansvärt... Det är en legend som håller på att gå ur tiden, han kommer vara saknad av många...:(

Öhlin

Solen lyser alltid bakom molnen!
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
GSXR 600
:gråtaHar läst hela tråden och känner en stor sorg.

Liver är så himla oförutsägbart. Det vi kan lära oss av det är att verkligen ta vara på vardagen och uppskatta alla runt omkring oss som man så lätt tar för givet. Man ska göra det som är roligt och ger en energi.

Mina tankar till Pia med familj och ett stort HOPP till allas vår Dr Bike.

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Riktigt tråkig läsning! Vila i frid.

mvh/ Henrik

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
Honda CBR 600rr -03
Dr Bike var en storhjärtad person, tyvärr är det ju oftast de som försvinner först :(

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Elffors skrev:
Vi var på sjukhuset i borås i mellandagarna. Lindas (tjejen) mormor hade fått en större hjärnblödning och låg för döden. Alla grät o kramade om henne och sa farväl.
Doktorn sa att detta var slutet nu kunde man bara vänta på att det skulle ta slut.

-MEN!! en vecka senare vaknade tanten upp igen!! Iofs väldigt förvirrad och med stora balansstörningar men hon gick för egen maskin. Det var som ett stort FUCK YOU till läkarkåren på borås sjukhus.

It ain't over til it's over!!

Så länge det finns liv finns det hopp, är det någon som skulle kunna förvåna alla som gett upp hoppet redan, och komma tillbaka, så är det PA.

Kanske är jag naiv, men jag tänker inte ge upp hoppet förrän jag får veta att det är helt slut, så jag kan inte låta bli att bli illa berörd av alla tidiga RIP osv. (det är inte min mening att trampa någon på tårna, det är så här jag känner)
PA är vår vän, vad är det för fel att hoppas och be för ett mirakel och inte ta ut något i förskott även om det ser kolmörkt ut?

PIA Våra tankar är hos dig och PA hela tiden. Vi finns bara ett telefonsamtal bort.

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Va f-n... en av de personer på SH som jag verkligen hade velat träffa ute i verkligheten en dag. Några PM och alla dessa fantastiska trådar och inlägg, samt lite gemensamma intressen. Hade nog varit jäkligt kul... men nu låter det som att det blivit rätt svårt att lyckas med det. :(

Ännu en relativ främling som skickar varma tankar. Den gode doktorn verkar definitivt ha lämnat djupa och positiva intryck hos många. Då har man gjort något väldigt, väldigt rätt.

Var du än är just nu, och vart du än är på väg... ha det, och tack för att ha gjort en del av världen bättre. Det är det bästa man kan åstadkomma med sin tid.

Drysen

Sporthoj® Gold™ account holder
Gick med
4 Dec 2006
Hoj
FoxP2
Jag sa rakt ut "Men herregud!" när jag läste första inlägget i tråden. Jag kände inte Dr.Bike, förutom något gästboks inlägg här och där som jag fått äran att ta del av.

Här på SH finns det en skara människor som skriver oerhört regelbundet och delar med sig av sin kunskap, sina åsikter och humor. De personerna bidrar till en mycket trevlig atmosfär. Och genom dessa inlägg så blir det nästan som om att man lär känna de personerna.

Det intrycket jag fick av Dr.Bike och hans inlägg var att han verkade vara en oerhört godhjärtad och hjälpsam person med otroligt mycket kunnande.

Men nu verkar det som om att Dr.Bike kör väster ut. Mina tankar går till de anhöriga. :(

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati