DR800 cafefighter

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Intressant. Typ 50/50 för låg vs hög.
Men jag kan avslöja att ena hälften av er har FEL. Och det är ni som tycker den ska vara låg. Självklart ska den vara hög, INTE tysk-hög men det ska inte vara nån lowrider med chopperstuk heller. :fakta

Frågor på det? ;)
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
Jag skulle nog vilja ha den mitt emellan den höga och låga versionen. Den låga ser ju finare ut på det sätt att hojen nästan ser orginal ut. Den höga är fetare, men konstig.
Jag röstar för clip-on styre med den låga baken om man nu måste välja.
 

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Ort
GBG
Hoj
zx9r-01
ozeo skrev:
kroma e dyrt detta e budget *snål*
ne jag vill ha hela hojen lite lätt opolerad.
skulle vilja ha tag i grå färg som man har på grenrör o sånt.
annars bli det svart eller så dra jag på sånadära vitt avgassbandage av glasfiber för lite old look :tummenupp

kör på bandaget... provade olika avgasrörs färger... 1000c+ jäfflar va d rök :död (dom lovade att den bara skulle flagna om d blev för varmt)
sen provade jag svart kaminspray funka inte d heller...
men om nån har en färg som funkar vill jag me ha
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Måste få lägga mig i och snacka lite skit.
En fajter ska ju gärna vara hög bak, men den här vete faan...
Den ser mer ut som en Muffinsräser och linjerna går bättre ihop med den lite lägre baken. (tycker jag)
Jag tycker den var skitball så, våga gå mot strömmen vetja! :tummenupp
 

NakenBandit

Mot dumheten kämpar gudarna förgäves...
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Östersund
Hoj
TL1000S -97, Bandit 600 N -97 o XS 650 SE -81
yonsson skrev:
Jag röstar för clip-on styre med den låga baken om man nu måste välja.
+ vitt avgasbandage på det, fy fan vad old school den skulle kännas :yoparty Me LIKE :tungan
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
ja de e bestämt..den blir låg.
ska kolla om jag får ihop nån slags fjädring för de låga stuket i helgen.
känns hel busig när man sitter på den.
går på orginal kröken o sätter systemet högt på ena sidan..vart toksnyggt.
men avgassbandage kommer användas.
som jag tyckte nån sa..alla linjer stämmer bättre när den är låg :)
 

sajk

speedbully.se
Gick med
15 Nov 2004
Ort
Norrköping
Hoj
SC50 SSMH
ozeo skrev:
alla linjer stämmer bättre när den är låg :)


WOOHOO

najs, den va ju klockren som låg, om en fajter ska va hög är det helt klart att din café ska va låg!!! bra val! =)

spännande hur den kommer se ut när den blir klar! Ser hårt ut med bandage på avgassystemet!
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
sajk skrev:
WOOHOO

najs, den va ju klockren som låg, om en fajter ska va hög är det helt klart att din café ska va låg!!! bra val! =)

spännande hur den kommer se ut när den blir klar! Ser hårt ut med bandage på avgassystemet!

men nu är de ju ingen "cafe" nå mer :(
mer sportsterfighter :3freak
 

sajk

speedbully.se
Gick med
15 Nov 2004
Ort
Norrköping
Hoj
SC50 SSMH
ozeo skrev:
men nu är de ju ingen "cafe" nå mer :(
mer sportsterfighter :3freak

klart det är en café kan inte va nåt annat med den otroligt sexiga baken. det måste va en evil-café-racer då, för du kommer inte ha nån framkåpa direkt väl?

jag gillar bygget starkt ivartfall! önskar jag hade orken och tålamodet att genomföra designrevolutionerande byggen. kanske kommer med åren! =)
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Nämen se pa fan! Börjar likna nagot! Man börjar bli lite sma sugen pa o sätta igang med byggandet själv... Men kommer hem om ca en manad sa blir panikbyggande i sista hundradelen.. Men den är ballt. Svart val, hög lr lag... Men lag va fan inte dumt... Men emn. Rock on!
 

Coola Ola

Guest
Tänk på att kedjan kan begränsa fjädringsvägen om du gör den för låg (dvs, kedjan stramar åt och hindrar svingen från att röra sig). Tycker också att du borde provköra den innan du bestämmer dig. Med så mycket häng bak kommer den nog bli ganska trögstyrd.

Jag är väl iofs partisk, tycker lite högre var klart snyggast.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Coola Ola skrev:
Tänk på att kedjan kan begränsa fjädringsvägen om du gör den för låg (dvs, kedjan stramar åt och hindrar svingen från att röra sig). Tycker också att du borde provköra den innan du bestämmer dig. Med så mycket häng bak kommer den nog bli ganska trögstyrd.

Jag är väl iofs partisk, tycker lite högre var klart snyggast.

tro de ska gå bra..grym fjädringsväg bak iom att det är en offroad i grund o botten.
men går alltid o bygga tillbaks..ska inte förstöra nåt fäste..
köper nytt länkage o svetsar om för nya dämparn..
bara o byta om jag inte bli nöjd :tummenupp
 

Ripper

---------
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Asås
Hoj
CRF250R
ozeo skrev:
tro de ska gå bra..grym fjädringsväg bak iom att det är en offroad i grund o botten.
men går alltid o bygga tillbaks..ska inte förstöra nåt fäste..
köper nytt länkage o svetsar om för nya dämparn..
bara o byta om jag inte bli nöjd :tummenupp

Hur blir gaffelvinkeln med hög/låg?
Det höga alternativet är mer som orginal än det låga?

Kan bli intressant med lattjo gaffelvinkel och smalt styre.. :)
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Ripper skrev:
Hur blir gaffelvinkeln med hög/låg?
Det höga alternativet är mer som orginal än det låga?

Kan bli intressant med lattjo gaffelvinkel och smalt styre.. :)

vid hög bakända så blir vinkeln grymt brant..
ser nästan konstigt ut..
men har mät lite grann o den borde inte bli föööör brant..
i låga utförandet blir vinkeln hyffsad..ser inte för brant eller flack ut.
den lär bli trög men va faen.
orginal ligger den mitt i mellan :)

får prova o vända nuvarnade styret upp o ner o dra in reglagen lite o se hur de bli :rolleyes:
 

Lx3

Hojtjuvs hatare
Gick med
27 Oct 2005
Ort
Skogen...
Hoj
RMZ 250-13, TDM 850-98
Coolt bygge! :yoparty
Men;ska den va låg ska d va cliponstyre! :mattias
På dom senaste bilderna (låg) är d mer dirttrack än café/fighter tycker jag, kanske inte fel iof, men inte riktigt vad du var ute efter eller?
Annars är ju oldschool stuket helrätt med avgasbandage, mattsvart o.s.v
Keep up the good work! :tummenupp
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Lx3 skrev:
Coolt bygge! :yoparty
Men;ska den va låg ska d va cliponstyre! :mattias
På dom senaste bilderna (låg) är d mer dirttrack än café/fighter tycker jag, kanske inte fel iof, men inte riktigt vad du var ute efter eller?
Annars är ju oldschool stuket helrätt med avgasbandage, mattsvart o.s.v
Keep up the good work! :tummenupp

tja från första början ville jag under byggets gång testa hur den skulle su ut lite lägre..
trodde den skulle bli mer "glidare" men den vart ju tokcool som sportster/dirt.

granath_ skrev:
fan vad jag gillar ditt bygge :yoparty
längtar tills det står färdigt !

tackar, men de e inte klart än :tungan
 

Lx3

Hojtjuvs hatare
Gick med
27 Oct 2005
Ort
Skogen...
Hoj
RMZ 250-13, TDM 850-98
ozeo skrev:
tja från första början ville jag under byggets gång testa hur den skulle su ut lite lägre..
trodde den skulle bli mer "glidare" men den vart ju tokcool som sportster/dirt.

Ja vafan, du ska ju göra d som känns rätt, viktigast är ju att bli nöjd själv! :)

När det gäller evntuell trögstyrdhet i "lågt" utförande är det inte säkert att det blir så tokigt, eftersom FZR gaffeln är betydligt kortare än DR 800:ans, så borde sänkt bakfjädring ge ett försprång som är mer likt orginal.Hög bakända, kort gaffel och på det 17" hjul kanske hade blivit lite väl spännande...
Återigen;lycka till, väntar spännt på slutresultatet! :corn
 
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top