ozeo
Lcc= lögdö county choppers
- Gick med
- 12 Sep 2004
- Ort
- bergeforsen
- Hoj
- xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
PutteLiten skrev:2487688Gör man det "rätt" så blir det hur snyggt som helst
matte_mannen skrev:2528624Kommer bli en riktig killer med turbo! Skadar ju inte att hojen är one of a kind heller!
Hur är den föresten att köra som caféracer jämfört med blaffig offroadare?
ozeo skrev:2529603stabil är de enda jag kan komma på..
sista rundan jag var ute så tog jag en skarp kurva i 65 där jag vet man kan knäskrapa med sportisen i 70-75 kmh
då var de långt kvar på framdäcket, litar dock inte på bakdäcket då de är gammal halt o slutkanten kommer fort.
matte_mannen skrev:2529631Ok, nice! Stadigheten är väl kanske en produkt av den lååååååååånga svingen(?)-----> alltså lång hjulbas.
Upplevs den som trögstyrd pga det?
Är det inte svårt att bygga turbo på en stånka?
i know har läst alla trådar om enstånka o turbo här.gthyni skrev:
PutteLiten skrev:2487688Gör man det "rätt" så blir det hur snyggt som helst
ozeo skrev:2529819i know har läst alla trådar om enstånka o turbo här.
ska googla lite sen oså.
men de blir ju nästintill gratis o prova för mig så..
PutteLiten skrev:2536266
Har DR'en två utblås från cylindern??
Det borde vara enklare (bara en tanke), om man stämmer dem så att de "blåser" i "180 grader" mot varandra och på så sätt "immiterar" en twin. På så sätt får du ju dubbla pulser, och samtidigt lite svagare pulser, och det borde göra det enklare.
Mycket snuffar där, men du fattar nog
gthyni skrev:2536341Hmm,
det där får du nog tänka igenom en gång till
det är fortfarande en kolv och ett förbränningsrum i en stånka.
Agent Apelsin skrev:2536465Om man gör rören från utblåsen olika långa så borde pulserna från dom komma lite förskjutna och då kanske det fungerar bättre eller?
gthyni skrev:2536341Hmm,
det där får du nog tänka igenom en gång till
det är fortfarande en kolv och ett förbränningsrum i en stånka.
PutteLiten skrev:2536266Kanske Benny (aka Boost2) kan ge dig några tips. Om han är villig att hjälpa.
Har DR'en två utblås från cylindern??
Det borde vara enklare (bara en tanke), om man stämmer dem så att de "blåser" i "180 grader" mot varandra och på så sätt "immiterar" en twin. På så sätt får du ju dubbla pulser, och samtidigt lite svagare pulser, och det borde göra det enklare.
Mycket snuffar där, men du fattar nog
gthyni skrev:2536686problem med olika långa avgasrör är
1. att man får olika motstånd i rören
2. att avgashastigheten och därmed fördröjningen varierar med varvtalet
det är nog bäst med rad-4 eller större för turboprojekt,
remdriven kompressor är bättre få fåcylindriga motorer IMHO
ozeo skrev:2545241jahapp, då var man in o regga den då..
allt gick smidigt o är inskrivet i pappren så nu e den toklaglig
de värsta va vikten..
orginal ska den väga 220, vet dock ej om det är tankad el torrvikt..
min vägde 180 nu. då avrundar dom uppåt om den skulle visa 176 tex.
det va ca 10 l soppa i den nu
så torr tippar jag runt 170 kg el mindre?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |