Dra eller stanna senario med gott om betänketid

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
Åker som vanligt på favvovägen. 1 hjul när det är rakt och fint och kanske nån km/h för fort i bland. Svänger ut på en större väg sen ner på motorvägen. Sneddar lite över heldraget för en lastbil kör för sakta på påfarten. Gasar upp till kanske 160. På två hjul hela tiden denna gång :)
Kommer i fatt en massa bilar och drar ner tempo och lägger mig i kön. Blir enfiligt och vajerräcken. Ser att ca 400 meter längre fram står en polisbil med blåljus på och blockerar vägen :skrämd Farten är nu lagliga 70.

Nu hinner man fundera en hel del kan jag säga. Det första man gör är att kolla hur mycket soppa man har kvar. Nästan fullt :tummenupp . Börjar fundera på vad lilla oskyldiga JAG gjort :va Måste ha varit hastigheten på motorvägen tänker jag. Ser att polisbilen blockerar precis så en personbil kan ta sig i mellan vajerräcke den.

Vill dom stoppa mig vid polisbilen stannar jag annars prejar dom mig. Fortfarande inte 100:a på vad jag ska göra om jag släpps förbi dock. Vid polisbilen släpps jag snällt förbi :3freak . Gubben sitter kvar i bilen :va
Åker vidare. Vänder mig om och ser att nu är han efter med blåljus på. Inne i rondell med massor av trafik. Nu blir det andra bullar. Vill han leka nu när trafiken släpper så är det game on :banana . Istället blåser han bara om och försvinner i väg. Stoppar en bil längre fram i kön. En bil som precis passerade framför polisbilen.

Inte alltid man får sådan här betänketid. Löste sig till det bästa.

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
650Xmoto och ZX9R
ja, hade du tänkt och dra så var du lite seg i tankebanorna : )

Skönt att dem var ute efter riktiga banditer : )

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
zxr 750
Skulle inte tro att de spärrar vägen bara för fortkörning, så ingen idé att dra i den situationen.. Sen när det börjar blinka blått bakom då är det en annan sak.

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Aprilia Mille 2K
Man är lika oskyldig som vanligt tills motsatsen närmar sig bevis, hade de jagat en rånare så var nog puffran osäkrad och då är det inte läge att dra.

Av detta kan man lära att all polisverksamhet inte är riktad mot hojåkare, påtal om detta så var jag i Märsta ind omr igår och det var trafikkontroll, står i en korsning strax norr om OK och väntar på att få åka vidare, hastigheten är 50 det kommer en äldre dam ca 70 år i minst 90 blås, jag vill bara kolla blicken när hon ser polisbilarna, gissa vad..........
polisen har fullt upp och hon ser inte ens polisen, det går bara inte att missa polisen, det som skrämmer mig är att hade någon åkt ut hade det inte heller blivit någon reaktion.

J-DOG

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Hoj
Yamaha R1 - 01
Jag var ju med om samma sak 6e maj i år. När de klockade mig för 144Km/h på bakhjulet, 50-väg.

Jag hade ju ca: 3sek på mig .. "vända och dra, eller stanna". (såg dem framför mig ca: 300m vinkandes och så...)

Jag valde dock att stanna, och nu är det bara 3 månader kvar tills jag får tillbaka lappen! :) Wii 7e Jan! (8 månader totalt..). Kontentan av det hela, man är inte så kaxig när det väl händer. Även om man har full tank.. alltid svårare att bli jagad och vara tvungen att fatta alla besluten själv.

blub

bar asfalt är bra asfalt
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
zxr 750
J-DOG skrev:
Kontentan av det hela, man är inte så kaxig när det väl händer. Även om man har full tank.. alltid svårare att bli jagad och vara tvungen att fatta alla besluten själv.

Är man inte? :hihi

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...