Dra ut visdomstand

Clifton

JoJo vill du gifta dig med mig!
Gick med
6 Mar 2004
Hoj
Såld :(
Det är snart dags att dra ut en visdomstand. Är det lika jävligt som alla säger.
De säger också att det är värre i nedre käken än övre.

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.
Jag har tagit bägge i över käken och efter den första fick jag feber och skit, antagligen för att jag hade en infektion i koppen. När jag skulle dra nästa så var jag lite nojjig men det kändes knappt, tog inte mer än 30sek så var den ute!

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
min ena i överkäken bände idioten ut med en lång krokig syl, efter att sköterskan stuckit mig i tungan med spruta..

har lite roplem med att käken knakar å grejar mer än vanligt efter det, men de tror ja beror på att ja gnisslar tänder.. å ibland så e de spänt i hela käkleden, å plötsligt när ja öppnar munnen mycket smäller de bara till ileden, å sen krasar de lite efteråt :3freak

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Ingreppet är inget farligt - det kan knastra lite om de tvingas spräcka tanden. Man känner inget i övrigt. Det är blodet (inte svälja!) och värken efteråt som är jobbigt. Upp till en vecka innan man vågar tugga något med den sidan av munnen. Bara soppa och glass första dygnen. Jag fick en vass benflisa som efter ett tag tittade fram på insidan av käken - den gick att bryta av med en tång och sedan läkte tandköttet ihop :näsblod

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550
Som de flesta säger ovan, sjävla ingreppet är inte så farligt utan snarare att skiten skall läka ihop. Jag fick problem med dålig andedräkt eftersom matrester lyckades fastna i hålet där tanden en gång satt. Förbannat svårt att få bort vill jag lova, inte så kul heller att gå omkring och veta att man luktar skit i munnen. Man har inte så stor lust att prata med folk då.

Mr Gunnar

- Växer det gräs på Autobahn?
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
ZX-10R -05
Inte kul, inte kul! :tomten
Tog bort en i nederkäken.
Operationen tog närmare en och en halv timme. Ligga med öppen trut under den tiden är inget man gör frivilligt...

Tandläkaren sade att det skulle bli bättre redan efter 3-4 dagar efter operationen, men icke!
Nej då, istället får man en mysig infektion så hela käken svullnar upp, och låser sig så jag inte får upp den mer än c:a 0,5-1 cm. Ont ont...
Jag lovar att jag var sugen på mat!
Får efter en vecka penicillin utskrivet. Funkar bra, så infektionen försvann efter ytterligare en vecka!
Dock var fortfarande käken låst, men öppnade sig lite grann dag för dag. Efter typ 3 veckor kunde jag äntligen äta obehindrat och värken borta! :tummenupp

Så det är bara att hoppas på att det går bättre för dig!
Lycka till! :pannkyss

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
heimdal skrev:
2057886 min ena i överkäken bände idioten ut med en lång krokig syl, efter att sköterskan stuckit mig i tungan med spruta..

har lite roplem med att käken knakar å grejar mer än vanligt efter det, men de tror ja beror på att ja gnisslar tänder.. å ibland så e de spänt i hela käkleden, å plötsligt när ja öppnar munnen mycket smäller de bara till ileden, å sen krasar de lite efteråt :3freak

Ska köpa en bitring som du kan få tugga på så du inte gnisslar tänder :D

Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
mina bara hoppade ut nästan.
bad om att bedöva hela käften..
säg att du vill ha en spruta i gommen..
då försvinner halva ansiktet :tummenupp

knaka o braka lite sen ba tjof sa de..
inga problem alls efteråt..
åt normalt efter ett par dagar :)

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
YAMAHA TÉNÉRÉ 700 EXTREME 2024 | HONDA VFR 750FJ 1988
Jag har dragit ut två tänder nere och en tand i överkäken. Jag har inte haft några problem alls. Första gången fick jag lite lugnande, det var nice. De andra gångerna visste jag hur det var så då sket jag i det. I underkäken fick dom spräcka tanden, så det tog lite längre tid, kanske 5-10 minuter. Överkäken tog 10 sekunder när dom väl fick tag i tanden. Ingen smärta alls, och allt läkte fint efteråt. Jag hade en tygbit i käften i kanske 2 timmar tills det slutade blöda.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0