Drac 125?

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
zpeppy skrev:
Japp en MRX (en sån som NSR_Martin har) fasst den ska vara 4-takt tror jag.

Med tanke på det.
Min går att regga om till lätt om man slänger på 70cc och sån skit. Snackade med en på TWS som gjort det...

Den är till salu nu, vill du köpa den? :gnissla

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
NSR_Martin skrev:
Med tanke på det.
Min går att regga om till lätt om man slänger på 70cc och sån skit. Snackade med en på TWS som gjort det...

Den är till salu nu, vill du köpa den? :gnissla

Hade han gjort det?.

Låter skumt, det jag alltid har hört är att det bara går att regga om Motorhispania RX 50. Om han har gjort det så lär det inte ha vatt billigt för honom. Då får han fixa alla papper och intyg själv. När du reggar om Motorhispania RX 50 köper du intyg av motorimporten för 1000:- - 1500:-.

Solid snake skrev:
Hade inte derbi gjort en rätt snygg 80kubikare? :va

Har för mig det men jag kan ha fel. :confused:

GPR 80 Cup
Bilder nedan.

//Padde

Bifogat

• gpr (Small).JPG
    gpr (Small).JPG
    39.6 KB · Visningar: 76
  • gp (Small).JPG
    gp (Small).JPG
    42.1 KB · Visningar: 151
Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Vetifan, han sa att han reggat om den som lätt och kört renneslättsloppet med den...

Hmm, kanske va E-reggad...

hbg_speedster

Galen sporthoj.com medlem
Gick med
4 Jul 2003
Hoj
BMX
Padde skrev:
Hade han gjort det?.

Låter skumt, det jag alltid har hört är att det bara går att regga om Motorhispania RX 50. Om han har gjort det så lär det inte ha vatt billigt för honom. Då får han fixa alla papper och intyg själv. När du reggar om Motorhispania RX 50 köper du intyg av motorimporten för 1000:- - 1500:-.

GPR 80 Cup
Bilder nedan.

//Padde

derbi har snygg design det är bara att konstatera, :D

men jag tycker att du borde satsa på en riktig 125:A istället för att mekka som en galninga och lägga ner massa tusenlappar på en 2-hjuling som förmodlingen bara håller i en 200 mil och sen e helt slut, detssutom tror jag aldrig det skulle gått att borra upp en am6 motor så pass mycket, blocket skulle spricka långt innan,

dock har juh derbi kommit med 125:eek:r nu, vet ej om dom har kommit till sverige än , men hör med dom : www.nordiaimport.se

mvh//oskar

Kung Pumba

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2004
Hoj
Inget än.
Ingen moped går att regga om, Motorhispania RX racing går inte heller att regga om sedan förra sommaren, har snackat med en som reggat 2 stycken sådana. Och om någon snackade om att regga om en derbi så ggår det inte heller, har redan frågat generalagenten, fanns inga tekniska underlag för att kunna regga om den, men har man tur så kanske man lyckas få igenom sin moppe..

Grädde

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Hoj
Yamaha yz125cc
Padde--->> dom där GPR CUP hojarna är gjorda för banracing :fakta
Men vilka sporthojar är inte det igenligen :)

xanlar

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2004
Hoj
98, Yamaha, YZF750sp
Padde skrev:
Det går inte att regga om någon annan moped till lätt motorcykel i Sverige mer än Motorhispania RX 50.
Där har du fel. Min gamla Yamaha DTr -98 gick att regga som lätt mc. Men vem fan vill köra en trimmad moppe iställer för en riktig 125:a. Det e ju tillochmed farligare eftersom bromsar o chassi inte e lika kraftigt. köp en riktig 125:a

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
xanlar skrev:
Där har du fel. Min gamla Yamaha DTr -98 gick att regga som lätt mc. Men vem fan vill köra en trimmad moppe iställer för en riktig 125:a. Det e ju tillochmed farligare eftersom bromsar o chassi inte e lika kraftigt. köp en riktig 125:a

Nej du har fel!

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
som några tidigare har nämt så finns det redan en "drac 125cc" ute på marknaden, var nära på att köpa en sån, pappa hade fått bra pris av generalagenten i sverige :) men sen så börja han krångla & sen skulle dom inte ta in några sånna till sverige och så blev det massa tjaffs med garantier och skit :tungan så jag köpte mej en dtr iställe :tummenupp

TaGGeN

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2003
Hoj
inväntar R1
har en polare som var inne på samma ide som dig.. men kostnardena blir höga och livslämgden blir inte så lång på lager och anat..

nu ska jag på teoriprov hos vägverket.. bye bye

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
Extreem_ skrev:
Hmm... Okej? Anse inte mig som moppefucko bara för jag undrar hur Sveriges lag fungerar, bara intresserad av vilka möjligheter som finns. '

/Johan

minarelli am6 växellådor e helt sämst. så fort du smiskar en am6 så får du i friläge mellan 4an och 5an alla som åker rieju i strängnäs har så iallafall riktigt skräp enligt mig..

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Ktm 525
Är inte nyare mopeder helfordonsgodkända?? Isf borde det ju vara helstopp för att regga dom som lätt-mc..

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
spectre skrev:
minarelli am6 växellådor e helt sämst. så fort du smiskar en am6 så får du i friläge mellan 4an och 5an alla som åker rieju i strängnäs har så iallafall riktigt skräp enligt mig..

Då sliter man inte tillräckligt hårt.. Jag har kört ett par minarellis och aldrig haft problem med det.

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
spectre skrev:

Och dom kan inte köra.. Precis så är det!

Om man lär sig känna sin hoj är det inga problem, hade samma problem med min en vecka högst..

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
spectre skrev:
nej man vänjer sig med att trycka extra hårt på växelpetaren då funkar det prima, MEN ska det vara så ? *skrot*

Skrot vet jag inte, Du kan inte växla en banracingbil som du kan växla en mercedes e220 heller :tummenupp

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
spectre skrev:
nej man vänjer sig med att trycka extra hårt på växelpetaren då funkar det prima, MEN ska det vara så ? *skrot*

Nja det är nog sant att lådan är rätt tanig faktiskt, det är dom på alla moppar..

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...