dragracing

huvudvärk

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
kawasaki
Jag är ute efter att köpa en färdig "dragracingcykel", typ zx12, hayabusa etc.
för att kunna använda till typ, super gas bike eller pro street bike.
Finns det nån här som vet var jag kan leta, nån som vet var det finns en, eller rent av nån som har en till salu.
Jag är tacksam för all hjälp jag kan få, då jag är ganska ny i "branschen", och all hjälp avtackas med en fint foto på min första vurpa på strippen, haha

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
5
Annonsera på http://www.ncracing.com/

Hittar du ingen färdig kostar det ca 20k för att få längre sving, sänka den och fixa till kopplingen för att kunna köra 9.50 (dvs SGB), då kan den även vara besiktad och laglig för gatan. För att vara konkurrenskraftig i PSB krävs det en hoj som kommer att kosta minst 70k men då är det inte längre en gathoj.

Dragbiker

Dragbiker
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
ZX-14 Turbo
ZX 12 eller Busa

huvudvärk skrev:
Finns det nån här som vet var jag kan leta, nån som vet var det finns en, eller rent av nån som har en till salu.
Jag är tacksam för all hjälp jag kan få, då jag är ganska ny i "branschen", och all hjälp avtackas med en fint foto på min första vurpa på strippen, haha

Brinken har rätt, ska du köra super gas bike så behövs inte så mycket trimm,räcker nog med helsystem power commander och ett bra chassi på en busa eller ZX12.. Men om du vill köpa en färdig race hoj så vet jag att bohlins busa är till salu och kanske även en ZX 12 som en kompis till mig blev svensk mästare på i pro street bike. Men dom killarna vill nog ha en slant för cyklarna då dom lagt ner väldigt mycket tid... :tummenupp

xx

"RWP"
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
1352cc
huvudvärk skrev:

Min hoj é till salu.....

Hör av dig om du é sugen. Går lätt att få till den till en SGB hoj...

Dragbiker

Dragbiker
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
ZX-14 Turbo
Zx 12

xx skrev:
Min hoj é till salu.....

Hör av dig om du é sugen. Går lätt att få till den till en SGB hoj...

Tja kompis! vi måste pratas vid innan helgen,kanske samåka upp till lunda på lördag!!!

huvudvärk

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
kawasaki
andersbrink skrev:
Annonsera på http://www.ncracing.com/

Hittar du ingen färdig kostar det ca 20k för att få längre sving, sänka den och fixa till kopplingen för att kunna köra 9.50 (dvs SGB), då kan den även vara besiktad och laglig för gatan. För att vara konkurrenskraftig i PSB krävs det en hoj som kommer att kosta minst 70k men då är det inte längre en gathoj.

Att det kommer att kosta, det förstår jag, och det har jag räknat med oxå.
Det är inte helt nödvändigt att kunna använda den som gathoj, då jag redan har en cykel tidigare, jag vill bara ha den till att tävla med, och min nuvarande cykel vill jag inte bygga om. Så problemet är att jag inte vet var jag ska börja leta nånstans.

huvudvärk

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
kawasaki
Laxmackan skrev:
Brinken har rätt, ska du köra super gas bike så behövs inte så mycket trimm,räcker nog med helsystem power commander och ett bra chassi på en busa eller ZX12.. Men om du vill köpa en färdig race hoj så vet jag att bohlins busa är till salu och kanske även en ZX 12 som en kompis till mig blev svensk mästare på i pro street bike. Men dom killarna vill nog ha en slant för cyklarna då dom lagt ner väldigt mycket tid... :tummenupp

Vet du hur jag kan komma i kontakt med dom killarna, typ mail eller nåt, allt är som sagt intressant.......

RoosRacing

Old suzukis still rule the strip
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
GSXR 750RK-89, Yamaha OW01 2 st
Hoj

Gabbi pratar om att sälja .......den åker du 9,50 med avslag, har gått 9,12/252.....

mvh Roos

1000R

Dragracer
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 -01 samt en PSB Turbo Hayabusa.
RoosRacing skrev:
Gabbi pratar om att sälja .......den åker du 9,50 med avslag, har gått 9,12/252.....

mvh Roos

Kommer hon verkligen klara av att skiljas från sin ögonsten. :hihi

Huvudvärk: Lycka till med hoj köpet och välkommen in i "branschen" :tummenupp

Honda Baby

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2005
Hoj
Honda
RoosRacing skrev:

mvh Roos
Nä men ser man på! Hur är det med er? Här är det toppen med allt! Det är ett tag sen vi hördes. Blir det Malmö till helgen? Janne har anmält mig på hans ho, ska bli super roligt! Ha det bra så hörs vi säkert// Janne Karolina & lilla Emil

hojspille

hojspille
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
hayabusa
min kan vara till salu om du är rätt person att köra info finns under tråden jocke "spille" wickströms räsermotoren ganska gammal tråd...

RoosRacing

Old suzukis still rule the strip
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
GSXR 750RK-89, Yamaha OW01 2 st
rejsa

Honda Baby skrev:
Nä men ser man på! Hur är det med er? Här är det toppen med allt! Det är ett tag sen vi hördes. Blir det Malmö till helgen? Janne har anmält mig på hans ho, ska bli super roligt! Ha det bra så hörs vi säkert// Janne Karolina & lilla Emil

Klart det blir rejs i helgen, och lite :fyllisar .

Skall bli kul att träffas.

/H

Mr Race

SDC Champ 03-04-05-06
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 1435cc
Till salu

Hej jag funderar på att sälja min hoj, en av dom snabbaste ProStreetBike hojen i SWE..:(

Det är en GSX-R 1403cc med ca:200hk, med carillo stakar, JE kolvar, dyna tändning, lectron44 förgasare prostock vippor,prostock kammar, ombyggt chassie, öhlins bak stötdämpare special ( det finns bara ett par sådana i swe) 1000R -03 kortad framgaffel, hayabusa prostock framkåpa, ISR broms och kopplingshandtag m.m..!!
Bästa ET: 5,60 216km/h 201m 8,57 265km/h 402m jag ligger mellan 1,43-1,48 i 60fots tider och brukar ligga och köra på 8,60 tider för det mesta :) :)!!

Jag har blivit SDC vinnare -03 -04 -05 och tvåa -02, RM vinnare -03 SM vinnare -04 SM tvåa -05 pga. att jag stog över en tävling!!!. Har kört tio tävlingar i år med den och har varit kval ETTA på samtliga och vunnit samtliga! så det är en vinnar hoj kan jag säga med gott samvete!!!

Ring eller maila för mer info Tel: +3584573425556 frellef@hotmail.com
PS. Däck sparkare och "trosigpåare" undanbedes. :4skrika

MVH. MrRace Åland

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...