Dragstar bygget

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Ja du fick mycket pipor för pengarna :hihi
Men ja har det bättre nu...plåt, rör, profiler i rostfritt och tillgång till laserskärmaskin...ett tag till i alla fall.

Va jobbar du med nu...kommer jag ihåg rätt att din far hade ett åkeri/byggfirma-aktigt ?

sirdius

Pain is temporary, honor is forever.
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
Gsxr1100-86
Ja du fick mycket pipor för pengarna :hihi
Men ja har det bättre nu...plåt, rör, profiler i rostfritt och tillgång till laserskärmaskin...ett tag till i alla fall.

Va jobbar du med nu...kommer jag ihåg rätt att din far hade ett åkeri/byggfirma-aktigt ?

Jag spikar spik o skruvar skruv..snickare. Så byggfirma -aktigt var rätt men far är inte inblandad.
Ja det är alltid gött när man kan förse sig på jobbet :D. Tyvärr finns det inte mycket jag kan använda mig av till hojbyggnation på byggena..det skulle väl kanske vara om man skulle göra en "woodie" hoj kanske..:D

Kawa-Arnold

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2012
Hoj
1973, Kawasaki, Z1 900
Du fick ju i alla fall fatt på den där "turbingrejen"...och med lite flyt kan du ju alltid hitta fina ladgårdsfynd !

Loccone

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Mar 2008
Hoj
MT-09
Riktigt snyggt gjort!
Men fan, nu hamnade en jävla dragstar på listan över hojar jag nog ändå skulle kunna tänka mig att tjöpa.
Som om den listan inte var lång nog redan :crash

(En fru som ger en snygga mc-prylar hade inte heller suttit fel. Lyckans ost!)

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Alltid kul med ett till Draggebygge.
Kika in min gamla byggtråd Chubby Betty för lite inspiration vad man kan göra.
Gick en lite mer radikal väg än du ;)

sirdius

Gick med
5 Aug 2004
Hoj
Gsxr1100-86
Riktigt snyggt gjort!
Men fan, nu hamnade en jävla dragstar på listan över hojar jag nog ändå skulle kunna tänka mig att tjöpa.
Som om den listan inte var lång nog redan :crash

(En fru som ger en snygga mc-prylar hade inte heller suttit fel. Lyckans ost!)

Tackar tackar!
Blev själv riktigt förvånad över presenten med tanke på att det gnälls en hel del när man spenderar tid i garaget, det lär väl krävas en del i gengäld misstänker jag :gnissla

sirdius

Gick med
5 Aug 2004
Hoj
Gsxr1100-86
Blir nog att kränga av sulorna och lämna in ekerfälgarna på pulverlack,mattsvart. Tror det kan bli bra med en röd fälg stripe mot mattsvarta fälgar. Sen vet jag inte om jag ska följa temat med lite rött på tank och bakskärm, pinstripe....eller det kanske blir för mycket?...

Maffe

9
Gick med
18 Jul 2007
Hoj
SV650s
Snyggt bygge! Håller själv på att bygga om min dragstar nu. Funderar på hur du löst bromslampa/blinkers/skylt? Du har den sidmonterad vilket jag också tänkt ha. Blinkers har jag under sadeln, men funderar på hur jag ska göra med bromsljus... enligt lag måste man ha en motsvarande på höger sida om man har en på vänster...

Bästa vore att ha en led längs skärmkanten bak, men min skärm är lite konstigt böjd så jag hittar ingen led som funkar...

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Skaffa ett texmex styre... :tummenupp

sirdius

Gick med
5 Aug 2004
Hoj
Gsxr1100-86
Snyggt bygge! Håller själv på att bygga om min dragstar nu. Funderar på hur du löst bromslampa/blinkers/skylt? Du har den sidmonterad vilket jag också tänkt ha. Blinkers har jag under sadeln, men funderar på hur jag ska göra med bromsljus... enligt lag måste man ha en motsvarande på höger sida om man har en på vänster...

Bästa vore att ha en led längs skärmkanten bak, men min skärm är lite konstigt böjd så jag hittar ingen led som funkar...

Tackar!
Angående bromsljus/blinkers så finns det riktigt snygga led blinkers som även är bromsljus/bakljus som jag nog kommer montera. Har inte riktigt bestämt var dom hamnar men återkommer med det. Nummerplåten låter jag vara sidomonterad med en liten diskret led belysning.
Lycka till med bygget!

Fotograf Zäta

In Love, in a Girl with a Dragon Tatoo
Gick med
25 Jul 2010
Hoj
XT660Z Tenere, Honda VTR 1000 F, Yamaha Thundercat, Triumph Daytona T595 (SÅLD), Yamaha XVS 650 (SÅLD), Projekt- Cafe racer Yamaha XJ 600, Yamaha XS 500 projekt
Tackar ang tanken... har lyckats att inte läsa din tråden på ett tag...
Även jag blir rätt sugen att sätta kapen i min, har 650'n... man blir ju så sjukt inspirerad, och jag får säga att HD färgsättningen var ju klockren... men jag förstår...
Jag måste bara bli klar med cafferäcern först...

Maffe

9
Gick med
18 Jul 2007
Hoj
SV650s
Tackar!
Angående bromsljus/blinkers så finns det riktigt snygga led blinkers som även är bromsljus/bakljus som jag nog kommer montera. Har inte riktigt bestämt var dom hamnar men återkommer med det. Nummerplåten låter jag vara sidomonterad med en liten diskret led belysning.
Lycka till med bygget!

Ja, de ledljus som funkar som både och är riktigt läckra. Skulle vilja ha en längst bak på min bakskärm. Skärmen har dock en jobbig böj, http://bluecollarbobbers.com/web/in...category_id=3&option=com_virtuemart&Itemid=24.
Spännande att se vad du hittar på. Följer tråden med spänning! :)

sirdius

Gick med
5 Aug 2004
Hoj
Gsxr1100-86
Går lite segt med bygget förtillfället. Jobbar i Norge i veckorna och på helgerna ges det inte många tillfällen för att gå ner i garaget tyvärr, men men än är det inte vår :)

Nyheter
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

ExploreBike: Baltikum