Mr.Jim skrev:Stämmer så vitt jag vet, men ändå grymmt att få straffet så långt i efterhand!
Mattias skrev:Jag tycker att Jimmy gör rätt som protesterar. Det värmer i hjärtat att se att han är rädd om funktionärerna.
...
Chrille skrev:Jo det var säkert därför han protesterar Hans mästerskapsplaner har ju inget med saken att göra
Men den protest som nu fällt Cralle är nog inte Jimmys va? Jimmy var det väl som fixa 500-kronorsboten åt Cralle va?
Det som visar hur fel det ursprungliga domslutet mot Cralle var är ju när Nilsson senare blev diskad för en gulflaggsomkörning (på Knudan?) Det är säkerligen efterspelet efter den tävlingen som utlöst den straffskärpning som nu drabbar Cralle.
Jag tycker 20 sekunder är rätt i sammanhanget eftersom han sedan släppte förbi den olovligt omkörde igen. 500 spänn är skrattretande till och med för en rookie med titelchanser i rookie-SM.
Mr.Jim skrev:Jimmy protesterade först i Karlskoga, men nöjde sig inte med straffet han lyckade fixa till Cralle. Så han skickade in en vädjan till Svemo där dom höjde straffet!
...
Mattias skrev:.... men att det stinker lite att just Jimmy stod för den.
Ebbe skrev:Minst sagt!!! Riktigt fegt och småaktigt tycker jag! Jimmy lär ju inte ha tappat nån placering pga av händelsen, snarare tvärtom eftersom både Cralle och Nilsson slog av efter sina fadäser. Detta borde ju ge dom bakom en chans att närma sig.
Snabbe_jag skrev:Fegt nu tycker jag att du är ute och cyklar (enligt min åsikt).
Cralle har gjort ett misstag som riskerar både den som vurpat alltså en medtävlande plus alla funktionärer.
Jimmy misste en SO titel till Per Johansson 98:a tror jag det var pga att han inte lämnade in en protest för att de släppte iväg fältet på Våler innan han kommit fram till plattan och för det "fick" han pokalen Sportmanship of the year men ingen titel.
Jag tycker att Jimmy visat rätta virket för hur många skulle våga protestera mot Cralle. Visst Cralle är utan tvekan en väldigt duktig chaufför men även han är mänsklig och gör "misstag" och detta misstaget är inget annat än en uteslutning för alla andra förare, så jag tycker att det är ett fegt beslut av domarna.
Sen att han släppt förbi den han körde om spelar ingen roll han har brutit mot reglerna.....
Ebbe skrev:Okej. Men jag tror knappast att Jimmy hade protesterat en andra gång om det inte varit Cralle.
Sen om domarna är fega pga av att Cralle är stor så biter dom sig själva i svansen rätt bra. För dom lär ju inte kunna utesluta nån i framtiden för omkörning under gulflagg utan att det blir ett j-la liv. Prejudicerande..... eller hur det nu stavas....
Snabbe_jag skrev:Men varför får då Micke Nilsson en uteslutning på sig nere på Knutstorp.
....
Waiden skrev:...Alltså, varför verkar så många här inne ogilla Jimmy??
Att många gillar Cralle kan man ju förstå, alla gillar ju den bäste.
Brukar Jimmy bete sig som ett svin eller vad är det alla har emot honom? Har själv inte hört nåt dumt om honom, mest hört en del om hur Cralle får åka "gräddfil" på det mesta pga av hans namn. Och att han är kaxig...
Jag bara undrar...vad har jag missat?
Har själv en ganska neutral åsikt om de båda.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |