Dramatik även utanför banan för Cralle å Co

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
Snabbe_jag skrev:
Men varför får då Micke Nilsson en uteslutning på sig nere på Knutstorp.

Och som reglerna är idag så är det solklart diskning som gäller och inget annat.

Dålig och vekt bestämmande från högre ort kallar jag det. SVEMO är väl inte kända för att vara den mest smidiga organisationen.

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
Re: En liten parentes bara...

Waiden skrev:
...Alltså, varför verkar så många här inne ogilla Jimmy??
Att många gillar Cralle kan man ju förstå, alla gillar ju den bäste.

Brukar Jimmy bete sig som ett svin eller vad är det alla har emot honom? Har själv inte hört nåt dumt om honom, mest hört en del om hur Cralle får åka "gräddfil" på det mesta pga av hans namn. Och att han är kaxig...

Jag bara undrar...vad har jag missat? :confused:
Har själv en ganska neutral åsikt om de båda.

Han var allmänt otrevlig mot mig när jag ville köpa beg. däck förra året. Då sjönk han på min ranking iaf. Han kan iofs haft en dålig dag eller nått. Det är ju inte en som vill göra det på en rejshelg gissar jag... :rolleyes:

Waiden

Jag vill ha sol och värme!!!
Gick med
12 Mar 2003
Hoj
Hade en GSX-R 750 -98
Chrille skrev:
Waiden, din fråga är berättigad.

Sanningen är väl den att Cralle är skitduktig på att hantera media och fans medan Jimmy är lite kaxig och kanske inte lika duktig på PR. Det räcker i ett land som Sverige - Kaxig får man inte vara..... huhuu.

Men Jimmy har såvitt jag vet mycket gott anseende bland förarna och den fanclub han ändå har så riktigt så illa som du säger att det är stämmer nog inte.

Ok, men jag tycker mig ändå höra att en majoritet här inne är mer för Cralle än för Jimmy...
Jag vet bara en sak, och det är att Kai Börre är en förbannat rolig och mkt trevlig kille!!
Träffade honom förra året på Gelleråsen och satt och grillade korv ihop med honom. En polare hade sitt depåtält mitt emot hans så det blev att han kom över och satt och snackade och käkade med oss. Hur grym kille som helst!!
Inte det minsta kaxig heller på nåt sätt.

Jaja, kampen mellan Cralle och Jimmy lär väl fortsätta länge till.
Men när Kai Börre är med och kör håller jag på honom iaf!

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
ta inte så allvarligt på att dom snabba förarna i svenska roadracingens elitserie är lite kaxiga. Dom är jättetrevliga innerst inne men den stränga miljön dom varit i de senaste åren har inte varit lätt för alla. fast hur som haver så är det ju trevigare att visa upp sig för 10000-20000 på läktaren än för 500-3000.

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
Håller med om att Kai Börre är en mycket trevlig prick, dessutom snackar han så man begriper å inte som den där jämrans sprätten Oddgar... Cralle är en Ducatihatare trots sina framgångar på märket, därför är han kass.. :fakta

Jag betraktar Oddgeir som en kompis, fast jag har bannemig svårt att fatta vad han säger.. Han är skyldig mig en rejäl fylla på SO-festen förresten..

Gandalf

# 51
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
R1 -07, 660 -04
Min brorsa har gjort lumpen med Jimmy..

sådeså..

(Och jag nu fick jag det sagt oxå :D )

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Chrille skrev:
DET är ett stort problem!! Ska man kunna få lindrigare straff genom att ge tillbaka de övertag man fått genom regelbrott?! Ingen dum ide kanske men hur var det då med Nilsson på Knudan?! Släppte han inte förbi den omkörde igen?!

Micke körde om Kotte Granqvist efter olycksplatsen, men innan grön flagg.
Kotte lämnade in protest och Micke blev utesluten.

simple as that :rolleyes:

Micke har dock lämnat in en vädjan till svemo ang lika straff för alla....(vi får väl se hur det går med det :notme )

moto-gg

motograndgunnar
Gick med
24 Jun 2003
Hoj
pasini å Yamaha tz 125 98
att köra om efter olyckan innan grönflagg tycker jag är allvarligare än cralles incident på åsen. Kotte kanske inte hann slå på eller ngt. cralle missade gulflaggan och släppte förbi jansson så va d me d men efter som den här diskussionen alldrig verkar ta slut så tycker jag nu mera att alla ska diskas om man kör om på gulflagg. På mantorp nu som kommer så e d ju dubbla poäng blir det dubbelt så mkt protester då eller?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
Jag håller med motogg här. Nilsson variant är allt bra mycket fulare än Cralles som mer är att beteckna som slarv. Dock måste sånt här klargöras i reglementet vad som gäller.
Är det redan idag upp till domaren anpassa straffet så är det kanoners för jag tycker att straffen som dom är idag är helt berättigade dvs 20 sek på Cralle, diskning på Nilsson. Det som var patetiskt var 500 spänn i böter!

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
ja stackars dom,,,, det spelar ingen som helst roll vem det va som körde om vart eller släppte om vem sedan.
Serie, klass eller poppis kille eller inte, man får inte köra om på gulflagg, simple as that.
reglementet säger även att du ska kunna stanna om situationen kräver det.

Att man sen släpper om den man kört om är ju juste, men av litet intresse i sammanhaget.
Lika för alla ska regeln va, och vilket straff som gäller är upp till domare.

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
mina 50 öre

moto-gg skrev:
att köra om efter olyckan innan grönflagg tycker jag är allvarligare än cralles incident på åsen. Kotte kanske inte hann slå på eller ngt. cralle missade gulflaggan och släppte förbi jansson så va d me d men efter som den här diskussionen alldrig verkar ta slut så tycker jag nu mera att alla ska diskas om man kör om på gulflagg. På mantorp nu som kommer så e d ju dubbla poäng blir det dubbelt så mkt protester då eller?

Jag känner inte till hela historien, (det gör nog bara Cralle, Jansson och Jimmy), men vad jag har förstått, så finns det på film från Jimmy's hoj. Och det var tydligen inte bara 1 omkörning på gulflagg utan flera eftersom Cralle och Jansson bytte plats fler gånger.
Cralle hade väl dessutom inte sett flaggan första varvet???(i så fall är det snudd på oförlåtligt....)
(OBS.. detta har framkommit på ryktesväg...)

Sen om det är allvarligare att köra om efter situationen än innan, låter jag vara osagt, då jag själv anser det vara oacceptabelt i båda dessa fallen.

Har varit både aktiv förare och funktionär under flera år.
I Våler 2001, vågade vi oss inte ut på bankanten för att bärga hoj under R600 i SO. Förarna struntade helt i flaggor och gick på powerslide genom böjen ut på rakan där hojen låg efter kanten.

R2 skrev:

ja stackars dom,,,, det spelar ingen som helst roll vem det va som körde om vart eller släppte om vem sedan.
Serie, klass eller poppis kille eller inte, man får inte köra om på gulflagg, simple as that.
reglementet säger även att du ska kunna stanna om situationen kräver det.

Att man sen släpper om den man kört om är ju juste, men av litet intresse i sammanhaget.
Lika för alla ska regeln va, och vilket straff som gäller är upp till domare.

Helt rätt.
Gulflagg är gulflagg och då skall du kunna stanna.....(enligt boken iaf), men det MINSTA man gör är att slå av på gasen genom gulflaggsområdet!!) Annars finns det inga ursäkter längre.
Ser du på tiderna från en del rejs föregående år, så kan du utläsa att en del förare har satt sina bästa varv under gulflagg :skrämd vet ej hur det har sett ut i SM, SO och Veidec iår)

Last edited:

Hampe #66

2fast4U
Gick med
27 May 2003
Hoj
gammal moppe
knepigt...

Jag kan tycka det är jävligt knepigt att se flaggorna ibland...

Om det nu är en risk för funkisarna, så borde de se till att vifta med flaggan så nära bankanten som möjligt...och placering av posteringar bör ju ses över.

Jag har hunnit ikapp varvningar i race under gulflagg, som legat i snigeltempo redan innan gulflaggen...ska man då torpedera vederbörande eller snyggt glida förbi?

Snabbe_jag

Kalla på Åsa!!!
Gick med
6 Mar 2003
I ett gult hus med blå dörr någonstans i Tollarp
Hoj
Lilltösens depåstöd!!!
Re: knepigt...

Hampe #66 skrev:
Jag kan tycka det är jävligt knepigt att se flaggorna ibland...

Om det nu är en risk för funkisarna, så borde de se till att vifta med flaggan så nära bankanten som möjligt...och placering av posteringar bör ju ses över.

Jag har hunnit ikapp varvningar i race under gulflagg, som legat i snigeltempo redan innan gulflaggen...ska man då torpedera vederbörande eller snyggt glida förbi?

På detta svarar jag att det är dina "bekymmer" att se flaggorna, du Ska veta vart posteringarna finns och så länge de inte flyttas så är det på det viset.
Men jag kan hålla med dig lite där.

Och det med att du hinner ikapp varvningar Du skall hålla dig bakom dem tills grönflaggan är passerad :fakta

Men jag har lösningen på det hela vi kastar ut Veidec och tar tillbaka Synsam som huvudsponsor i SS 600 och de sponsar med nya glasögon till alla förare :D

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Ärligt talat så är Chralle själv en hyvens kille, men hans så kallade "team" medhjälpare suger r*vsaft, snobbigare o mer patetiska får man leta efter, tro mej jag vet, efter att ha haft en inblick i detta teamet!

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
red_ninja skrev:
Ärligt talat så är Chralle själv en hyvens kille, men hans så kallade "team" medhjälpare suger r*vsaft, snobbigare o mer patetiska får man leta efter, tro mej jag vet, efter att ha haft en inblick i detta teamet!

Du skulle bara veta vad de säger om dig.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
En mycket värre incident hände i somras under en träning på Knudan, Zilversurfaren körde om mig trots gulflagg, han ursäktade sig med att man får passera stillastående föremål, jag körde ju så fort som jag vågade med tanke på gulflaggen, jag anser därför att Zillysmurfaren bör ge mig 500:- som plåster på såren och dessutom be samtliga flaggvakter om förlåtelse för den gången när han spred sin 636:a över hela banan.

Zilversurfer

Så, in i träsket igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RSV4 Factory
GSXR1100R skrev:
En mycket värre incident hände i somras under en träning på Knudan, Zilversurfaren körde om mig trots gulflagg, han ursäktade sig med att man får passera stillastående föremål, jag körde ju så fort som jag vågade med tanke på gulflaggen, jag anser därför att Zillysmurfaren bör ge mig 500:- som plåster på såren och dessutom be samtliga flaggvakter om förlåtelse för den gången när han spred sin 636:a över hela banan.

Ja, ja jag bad om ursäkt. Men faktu med så stod flaggvakten sket dumt! och han höll ut flaggan så lite att jag såg flaggen när jag passerade.

Det är väl klart att flaggvakterna skall plocka efter mig!!! dom fick se årets vurpa...........det är väl värt ngt.

jag plockade upp den mesta skiten själv men hittade aldrig ljud dämparen som flög all världens väg.

För lite info börjar jag se ljuset i tunneln - hojen börjar blir klar.

Och du GSXR1100R du vet att det är lag på att ha varningstriangel på långsamtgående fordon 1200:- böter :crash

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Zilversurfer skrev:
Ja, ja jag bad om ursäkt. Men faktu med så stod flaggvakten sket dumt! och han höll ut flaggan så lite att jag såg flaggen när jag passerade.

Det är väl klart att flaggvakterna skall plocka efter mig!!! dom fick se årets vurpa...........det är väl värt ngt.

jag plockade upp den mesta skiten själv men hittade aldrig ljud dämparen som flög all världens väg.

För lite info börjar jag se ljuset i tunneln - hojen börjar blir klar.

Och du GSXR1100R du vet att det är lag på att ha varningstriangel på långsamtgående fordon 1200:- böter :crash
Om man kör långsamt så hinner man att se flaggorna :tummenupp

Snabbe_jag

Kalla på Åsa!!!
Gick med
6 Mar 2003
I ett gult hus med blå dörr någonstans i Tollarp
Hoj
Lilltösens depåstöd!!!
red_ninja skrev:

Det är en uppfattning som tyvärr många har om Papunen, men han är en jävligt trevlig kille :fakta

Gandalf

# 51
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
R1 -07, 660 -04
Snabbe_jag skrev:
Det är en uppfattning som tyvärr många har om Papunen, men han är en jävligt trevlig kille :fakta

Kan inte annat än att hålla med..
har träffat han ett par ggr.
Snobbig?
Nja inte det minsta tycker jag!

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...