Drar mer soppa i Sverige än utomlands!

pini

full fart spar tid
Gick med
7 Mar 2003
Ort
hjo
Hoj
R1 me lite godis
svenskt bränsle är bland de sämsta skiten som finns
har provat (ja vet hör inte riktigt hit) å effekt prova en traktor med tysk diesl så fick man ut 10 hkr mer på en motor på ca 120 hkr har nämligen varit rätt så mycket liv om traktorerna inte lever upp till upggiven effekt prov på de svenska bränslet skickades till tyskland svaret var ungefär hur i världen kan vi köra på så dåligt bränsle (uttspätt).

vet om en som skickade en bränslepump på lagning i usa. i usa läkte inte pumpen men när den kom hem så läkte den igen tillbaka till usa dom gjorde om arbetet väll i sverige så läckte den prov man kom fram till den svenska dieseln vart alldeles för utspädd så därför höll inte pumpen tätt

och har du gammal diesel testa å ta lite på fingrarna å jämför med ny diesel eller va de nu är du känner skillnaden den gamle dieseln är flötigare än den moderne

de e nog inte bra å ha så rent bränsle som vi har
 

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Ur effektsynpunkt är det bättre med mer etanol i bensinen, etanol spikar inte lika lätt, därför kan man ha vassare tändning / högre laddtryck (men man måste öka soppaflödet också)
Men om man kör på samma inställningar utan spik går den bättre på vanlig bensin.
Etanol är en billig "racesoppa", och kompisen har kört på 50/50 98oktan och E85 i sin "räserbil" i sommar just för effektens skull.
 

goodspeed

I've seen your daughter, man she's cute.
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Landet
Hoj
Yamaha R1 -05
Angående energimängden i diesel och skatter och miljö här i Sverige.

Svenska åkerier kör på lågvärdesdiesel som kostar mer och har lägre energi/vol enhet. Detta bidrar till en bättre miljö här i landet. Men! Vi lever inte på planeten Sverige utan det finns länder runt omkring. Danmark tex. När polackerna kommer med sina 80-talslångtradare så tankar de innan de kör över sundet till Sverige. Dessutom har de extratankar. Så när de kommer in i Sverige så kör de först den transport som de har med sig in. Därefter kör de ofta även en transport inne i Sverige, innan de åker tillbaka ut ur landet (lagom till soppan börjar tryta).

Vad får vi då ut av detta?!
Jo:
1. Polacken betalar inte en spänn i skatt för slitaget han gör på våra vägar.
2. De släpper ut mer skit i luften än om han kört på svensk diesel.
3. De snedvrider konkurensen och får de svenska åkarnas marginaler att krympa ytterligare.

Ska vi ha några jobb kvar här i landet så får vi nog ta och göra något åt det.
 

Roberth

Jag är egentligen ganska snäll.
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZZR1100. Yamaha R1
-PLM- skrev:
Etanol är en billig "racesoppa", och kompisen har kört på 50/50 98oktan och E85 i sin "räserbil" i sommar just för effektens skull.

Jag gör likadant med min turbobil men det är först med den blandningen som jag får motsvarande höjning av bränsleförbrukningen som med hojen i somras.
Då ökade det från 0.4 till 0.5l/mil eller 25% om man så vill men det kan väl knappast vara så bensinbolagen blandar? :confused:
De blandar väl ut med lacknafta eller nåt. :rolleyes:
Läsvärt om etanol finns här.
 

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
goodspeed skrev:
Angående energimängden i diesel och skatter och miljö här i Sverige.

Svenska åkerier kör på lågvärdesdiesel som kostar mer och har lägre energi/vol enhet. Detta bidrar till en bättre miljö här i landet. Men! Vi lever inte på planeten Sverige utan det finns länder runt omkring. Danmark tex. När polackerna kommer med sina 80-talslångtradare så tankar de innan de kör över sundet till Sverige. Dessutom har de extratankar. Så när de kommer in i Sverige så kör de först den transport som de har med sig in. Därefter kör de ofta även en transport inne i Sverige, innan de åker tillbaka ut ur landet (lagom till soppan börjar tryta).

Vad får vi då ut av detta?!
Jo:
1. Polacken betalar inte en spänn i skatt för slitaget han gör på våra vägar.
2. De släpper ut mer skit i luften än om han kört på svensk diesel.
3. De snedvrider konkurensen och får de svenska åkarnas marginaler att krympa ytterligare.

Ska vi ha några jobb kvar här i landet så får vi nog ta och göra något åt det.

Ja för att inte tala om alla grejor som försvinner i Sverige och åker österut i nämda långtradare............ :mad:
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
VRM Roffe skrev:
Jag var nere i Holland och Frankrike föra helgen och tävlade och det var ingen där som garvade åt vårat soppa pris.....?????? :rolleyes:
bensinstationerna här i Sverige tillhandahåller billigare soppa om än kanske lite utspädd... :D
MVh
Roffe
när jag var i österriket 2003 å kollar på Formula1 på A1-Ring så var det fan så mycke billigare att tanka bilen på vägen ner än här hemma... :va
 

Roberth

Jag är egentligen ganska snäll.
Gick med
3 Oct 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ZZR1100. Yamaha R1
VRM Roffe skrev:
Ja för att inte tala om alla grejor som försvinner i Sverige och åker österut i nämda långtradare............ :mad:

Jag och polarn tog Polenfärjan från Nynäshamn när vi skulle till Tyskland
i somras(jävla omväg men det var kul att röja i Berlin) och fick mina misstankar även om jag försöker leva fördomsfritt.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
sportarn skrev:
Jag hoppas verkligen alla skojar. Anledningen till att bränsleförbrukningen sjunker är att vägarna nere i tyskland har mindre friktion i asfalten samt att det inte är lika backigt.

HAHA, Hoppas DU skämtar.....


Inte lika backigt.........Jodu!
 

McRae

Radical Riders
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Trelleborg
Hoj
KTM 625 SMC -04
sportarn skrev:
Jag hoppas verkligen alla skojar. Anledningen till att bränsleförbrukningen sjunker är att vägarna nere i tyskland har mindre friktion i asfalten samt att det inte är lika backigt.
:confused: Hmm då är det därför min mc med packväskor och 2 pers drog ung. 0,55l/mil på Norgesemestern.. Det är ju ett flackt land.. Lite som hemma i Skåne!
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
sportarn skrev:
Jag hoppas verkligen alla skojar. Anledningen till att bränsleförbrukningen sjunker är att vägarna nere i tyskland har mindre friktion i asfalten samt att det inte är lika backigt.

Håller med denne talare till 100%, det är nog samma skit du får där som här GARANTERAT!
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
VRM Roffe skrev:
Ja för att inte tala om alla grejor som försvinner i Sverige och åker österut i nämda långtradare............ :mad:


Tänk på fördelarna, med massa dålig billig oskattat(isverige)Sprit/öl cigaretter...
 

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
kle1991 skrev:
Tänk på fördelarna, med massa dålig billig oskattat(isverige)Sprit/öl cigaretter...
vettefan om nån vill byta några paket billig cigg och en pava hemkörd polsk sprit mot inbrott i kåken...
Jävla öststatare :kulspruta
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
SM 570 RR skrev:
vettefan om nån vill byta några paket billig cigg och en pava hemkörd polsk sprit mot inbrott i kåken...
Jävla öststatare :kulspruta


Nej..underförstått var att det också är skit...
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
wdac skrev:
europerna garvar ju åt oss bara när de gäller våran bensin... både till kvalité å pris..

Jag kan inte påstå att bensinen var direkt billig i Grekland heller(som i sverige)
Tror ni verkligen att länderna producerar all sin bensin själva :kocko

Nej det köps färdig"raffat" sen vad de slår i tankarna och till vilka länder skiter de i fullkommligt i bara dollartecknen blingar i ögonen på dem...

Det är precis som en del påstår att det är sämre bensin :kocko x2 på ok/q8 än på shell etc, different name-same shit!!!!
 

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Ort
.
Hoj
Husqvarna 600
heimdal skrev:
han e tiahölmare.. där i trakterna pratas de så.. flôtigt=flottigt
Tackar för översättningen.
Vissa kan ju inte prata svenska... :gnissla
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top