Dreambox någon?

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Har införskaffat en Dreambox och skulle behöva lite hjälp.. är det någon här som är en fena på området?

Mvh

RebelZero

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ingen fena men jag har precis installerat en dreambox och fick det till och med att funka! En 500:a med "baltiskt" abonnemang för 500:-/år som ger dig alla kanaler du kan tänkas få in på just din parabol. Men vid en första sökning så hittade den bara 378 tvkanaler och ett 100-tal radiokanaler :(

Vad vill du veta? Om inte annat så är jag med på din tråd och kanske lär mig något av proffsen :)

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Om jag skall vara ärlig så ligger det till som följer, jag vet att man kan koppla upp sig mot servrar för en slant per år, har dock inte hittat någon bra. Men det är temporärt, helst så vill man ju givetvis hitta någon vänlig själ som har förbarmande över en och delar med sig av sin egna server.

Tyvärr så är man ju en rookie inom just det här segmentet och det tar ju alltid en stund innan man har jobbat upp ett förtroende i "rätt" kretsar. Var rätt så insatt i branschen för typ 10 år sedan och hade ett 50-tal kunder som jag hjälpte med "kort-uppdateringar" och dylikt, men den tiden är ju förbi.

Mvh

Reb0

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Jag får återkomma om detta när jag har talat med han som sköter den biten. Har du inte hört nåt inom en vecka så påminn mig :D

Tack, men det är lugnt.. jag satt en kväll och meckade.. nu har jag en server med över 600st digitalkort.. så det funkar rätt bra.. :)

Rebelzero

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Tack, men det är lugnt.. jag satt en kväll och meckade.. nu har jag en server med över 600st digitalkort.. så det funkar rätt bra.. :)

Rebelzero

Dela gärna med dig, vilken server?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Rebelzero

Hur fungerar det med en sån server, är det sånt som man betalar 500:-/år för eller är det nåt annat?

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
hör med yabba han är en fena på det där.:tummenupp

HCC_Racing

ABECE**
Gick med
12 Jun 2005
Hoj
Yamaha FZR600R Kawasaki ZX9R
Ok, men frågan är ju då hur man får tag på så många digitalkort och varför behöver man så många? Eller är det cardsharing vi snackar om nu?

Jag skulle tro att vår vän har runt 600 KANALER och inte kort... 600 USB-läsare kostar bara dom över 200000:- och jädras vad massa USB-hubbar man måste ha! :näsblod

RebelZero

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
CBR 1000 RR
Jag skulle tro att vår vän har runt 600 KANALER och inte kort... 600 USB-läsare kostar bara dom över 200000:- och jädras vad massa USB-hubbar man måste ha! :näsblod

Nja, jag har "tillgång" till 600 kort via en server. Har inte dem fysiskt.

Reb0

Ok, men frågan är ju då hur man får tag på så många digitalkort och varför behöver man så många? Eller är det cardsharing vi snackar om nu?

Precis, cardsharing pratar vi... helst inte högt om.

Reb0

Last edited:
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha