Dreamcar i Borås

Carl-m

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
XR1200 -09
Hej alla där ute.
Vill varna er att inte göra affärer med dom. Jag med flera har köpt bil där och dom håller inte vad dom skriver i kontraktet. Bilskojare helt och hållet. I mitt kontrakt skulle dom stå för påställningen så jag skickade räkningen. Fick en påminnelse + 100kr i avgift. Bara en sån sak att inte betala dom 888kr som den var på när bilen kostade en hel del. Sen skriver dom in garanti 6mån motor/växellåda/drivlina. Min började droppa olja efter 60mil och den var 1mån sen jag köpt den. Pratade med dom och dom skulle höra av sig dagen efter. Ingen ringde på två dagar. Då skrev jag att jag vill att dom åtgärdar felet och att jag vill ha det skriftligen hur dom tänkte göra inkl påställningsavgiften. Dom svara ej längre på mina meddelande mm. Så jag vill varna er för att göra affärer med denna firma. Hänt samma sak för en annan kille som fick lämna in sin på en märkesverkstad och dom skulle stå för räkningen. Vilket dom ej gjort. Finns säkert fler fall som inte kommit upp till ytan än. Firman är nyöppnad så det handlar bara om snabba affärer och tjäna snabba pengar.
image.jpg

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Åhh, en oseriös bilhandlare ser man inte varje dag. Eller vänta nu...

Trist som fasen men vill du se ett slut på just dina bekymmer så skriv ett stort jävla plakat, parkera utanför deras lokal och skräm bort alla kunder. När de konfronterar dig så ger du dem valmöjligheten att rätta till sina misstag eller fortsätta förlora kunder.
Säkerligen kommer det bli handgemäng men det löser du genom att filma allt hela tiden med kameran på instrumentbrädan eller dylikt :tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati