Drev till Honda NSR 125?

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Undrar om någon vet om framdrevet till den äldre Honda NSR 125 (-89-93) modellen passar till den nya?

Inga gissningar nu!

//Patrik

Solid snake

Guest
Padde skrev:
Undrar om någon vet om framdrevet till den äldre Honda NSR 125 (-89-93) modellen passar till den nya?

Inga gissningar nu!

//Patrik

Patrik sluta, du skrämmer mig nu med din n00bfråga. :skrämd

Fan ring o fråga lillemans, dom lär ju veta eftersom dom säljer honda, ska jag ringa till dig o fråga? :tungan

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Solid snake skrev:
Patrik sluta, du skrämmer mig nu med din n00bfråga. :skrämd

Fan ring o fråga lillemans, dom lär ju veta eftersom dom säljer honda, ska jag ringa till dig o fråga? :tungan

HA! Har redan frågat dom, dom visste inte!

Solid snake

Guest
Padde skrev:
HA! Har redan frågat dom, dom visste inte!

Varför ska du ha till den gamle för? :va

Köp ett drev till den nya istället, eller det e kanske billigare med ett drev till den gamle? :va

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Solid snake skrev:
Varför ska du ha till den gamle för? :va

Köp ett drev till den nya istället, eller det e kanske billigare med ett drev till den gamle? :va

Känner en som har ett nytt drev till den gamla som jag kunde få.

Framdrevet till min på lillemans kostar runt 350-400:- :hihi

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
spectre skrev:
om det vore samma drev så hade dom väl haft samma serienr eller vad det heter?

Ja, man tycker ju det.

Samtidigt tycker man ju att företag som säljer delar till NSR borde veta om det är samma drev eller inte. Har hört runt på några ställen och ingen vet hittentills. Sen har ju inga företag inne (På lager) drev heller så man kan jämnföra för det säljs för lite av dom.

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
Padde skrev:
Ja, man tycker ju det.

Samtidigt tycker man ju att företag som säljer delar till NSR borde veta om det är samma drev eller inte. Har hört runt på några ställen och ingen vet hittentills. Sen har ju inga företag inne (På lager) drev heller så man kan jämnföra för det säljs för lite av dom.

Det är ju väldigt dåligt att dom inte har koll på om drev passar på andra årsmodeller, jag menar dom kan ju faktiskt kanske tjäna lite pengar på att beställa in drev till nån annan hoj om dom skulle passa.

Solid snake

Guest
Padde skrev:
Känner en som har ett nytt drev till den gamla som jag kunde få.

Framdrevet till min på lillemans kostar runt 350-400:- :hihi

Ok, men kan du inte plocka av ditt o kolla om det är likadant som hans?

Det e mycket pengar för ett feset drev, är det gjort av guld!?! :skrämd

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Solid snake skrev:
Ok, men kan du inte plocka av ditt o kolla om det är likadant som hans?

Jo, Men han bor en bit härifrån så därför la jag upp tråden. Ganska långt att köra om det inte passar.

Solid snake skrev:
Det e mycket pengar för ett feset drev, är det gjort av guld!?! :skrämd

Ja. Blev också lite förvånad över priset. Då sa han i kassan att det var jätte billigt.

:lol

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
Padde skrev:
Ja. Blev också lite förvånad över priset. Då sa han i kassan att det var jätte billigt.:lol

det var verkligen inte billigt, jag pyntade 100 riksdaler för ett framdrev till min crm.
Det kan fan inte vara samma sortsdrev, eftersom crm har samma drev som gamla nsr och det skilljer ju faktiskt 250-300 spänn.. fast det kanske har med att göra hur många kugg det är? jag har 12 fram om det kan vara till någon hjälp.

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
spectre skrev:
det var verkligen inte billigt, jag pyntade 100 riksdaler för ett framdrev till min crm.
Det kan fan inte vara samma sortsdrev, eftersom crm har samma drev som gamla nsr och det skilljer ju faktiskt 250-300 spänn.. fast det kanske har med att göra hur många kugg det är? jag har 12 fram om det kan vara till någon hjälp.

Det jag frågade om var 14 kuggs tror jag. Men en skillnad på 250-300:- imellan två kuggar tror jag inte heller inte på.

Solid snake

Guest
Padde skrev:
Jo, Men han bor en bit härifrån så därför la jag upp tråden. Ganska långt att köra om det inte passar.

Ja. Blev också lite förvånad över priset. Då sa han i kassan att det var jätte billigt.

:lol

Ok, det e ju lite kass.

350 - 400 spänn för en sunkig metallbit i fjäderstål e inte billigt, jag gav 600 för hela drivpaketet till min tzr, kedja o drev, det e billigt. :Bugar

350-400 e billigt om man har en stor R hoj.

Solid snake

Guest
Padde skrev:
Det jag frågade om var 14 kuggs tror jag. Men en skillnad på 250-300:- imellan två kuggar tror jag inte heller inte på.

Skulle tro att det skiljer på bredden du har på drevet, och splinesen i hålet på drevet är nog inte likadana.

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
Padde skrev:

ett bakdrev till crm kostar 200 riksdaler, brb kan hämta numret till mc delen i eskilstuna så kan du ringa och höra med dom hur mycket det kostar där och om det skulle passa..

016-51 35 09

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
spectre skrev:
ett bakdrev till crm kostar 200 riksdaler, brb kan hämta numret till mc delen i eskilstuna så kan du ringa och höra med dom hur mycket det kostar där och om det skulle passa..

016-51 35 09

Tackar!

:Bugar

Solid snake

Guest
spectre skrev:
nemas problemas. annars kan man ringa 020-224411 och då kommer man till honda sverige och blir kopplad till närmsta auktoriserade honda återförsäljare... det ÄR lyx!

Alltså blir han kopplad till lillemans som inte vet. :lol

020 är inte det i malmö? :va

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Det var upptaget en längre period på det numert och ringde jag till Honda sverige så blev jag ju som sagt kopplad till Lillemans.

:rolleyes:

Så jag ringde runt till lite andra firmor och till slut fick jag reda på att det passade. Bara att original kuggningen var olika.

:banana

Tack för hjälpen alla!

//Patrik

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...