Padde skrev:Undrar om någon vet om framdrevet till den äldre Honda NSR 125 (-89-93) modellen passar till den nya?
Inga gissningar nu!
//Patrik
Solid snake skrev:Patrik sluta, du skrämmer mig nu med din n00bfråga.
Fan ring o fråga lillemans, dom lär ju veta eftersom dom säljer honda, ska jag ringa till dig o fråga?
Padde skrev:HA! Har redan frågat dom, dom visste inte!
Solid snake skrev:Varför ska du ha till den gamle för?
Köp ett drev till den nya istället, eller det e kanske billigare med ett drev till den gamle?
Padde skrev:HA! Har redan frågat dom, dom visste inte!
spectre skrev:om det vore samma drev så hade dom väl haft samma serienr eller vad det heter?
Padde skrev:Ja, man tycker ju det.
Samtidigt tycker man ju att företag som säljer delar till NSR borde veta om det är samma drev eller inte. Har hört runt på några ställen och ingen vet hittentills. Sen har ju inga företag inne (På lager) drev heller så man kan jämnföra för det säljs för lite av dom.
Padde skrev:Känner en som har ett nytt drev till den gamla som jag kunde få.
Framdrevet till min på lillemans kostar runt 350-400:-
Solid snake skrev:Ok, men kan du inte plocka av ditt o kolla om det är likadant som hans?
Solid snake skrev:Det e mycket pengar för ett feset drev, är det gjort av guld!?!
Padde skrev:Ja. Blev också lite förvånad över priset. Då sa han i kassan att det var jätte billigt.
spectre skrev:det var verkligen inte billigt, jag pyntade 100 riksdaler för ett framdrev till min crm.
Det kan fan inte vara samma sortsdrev, eftersom crm har samma drev som gamla nsr och det skilljer ju faktiskt 250-300 spänn.. fast det kanske har med att göra hur många kugg det är? jag har 12 fram om det kan vara till någon hjälp.
Padde skrev:Jo, Men han bor en bit härifrån så därför la jag upp tråden. Ganska långt att köra om det inte passar.
Ja. Blev också lite förvånad över priset. Då sa han i kassan att det var jätte billigt.
Padde skrev:Det jag frågade om var 14 kuggs tror jag. Men en skillnad på 250-300:- imellan två kuggar tror jag inte heller inte på.
Padde skrev:Det jag frågade om var 14 kuggs tror jag. Men en skillnad på 250-300:- imellan två kuggar tror jag inte heller inte på.
spectre skrev:ett bakdrev till crm kostar 200 riksdaler, brb kan hämta numret till mc delen i eskilstuna så kan du ringa och höra med dom hur mycket det kostar där och om det skulle passa..
016-51 35 09
Padde skrev:Tackar!
spectre skrev:nemas problemas. annars kan man ringa 020-224411 och då kommer man till honda sverige och blir kopplad till närmsta auktoriserade honda återförsäljare... det ÄR lyx!
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |