Dreva 640 SM

Rocklets

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2009
Ort
Timrå
Hoj
Förr: KTM 640SM, ZX9 R 2001 Nu: Hojlös
Börjar bli dags att byta drivpaket på 640in. Jag funderar på att dreva ned den lite för att lättare få upp den på... :banana

Min tanke var 2 kugg bak och ev 1 kugg (eller 2 om det är minsta)fram. Någon som har erfarenhet av drevning? Hur mycket måste man dreva för att man skall känna någon skillnad i effekt? :hojraket

Är det bättre att göra all drevning bak och mao öka 4 kugg? :va
 

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Lödde
Hoj
ARRITTOR
jag har en 640 2005 med original bakdrev o 15 kuggs drev fram,

kan koppla upp den på 3an men har ännu inte lyckats dra upp fanskapet på 4an, men får väl ta i mer för de ska gå :D

tycker min setup är lagom, bra med fart men kan ändå köra transport i 110 typ utan att varva sönder motorn
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Vad mer än o bakhjula på utan problem på tvåan behöver du ? Drevar du mer kommer du inte vilja åka några längre sträckor...
 

lillwalle

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
04 KTM-640
Drevade min förra sommaren. Ville ha ett 45 drev bak men då de inte hade det hemma så tog jag ett 48 och slängde på. Nu gick den verkligen upp lätt men att behöva lägga i 5:an när man kom upp till 65km/h var ingen hit. Så nu när jag servade den drevade jag ner den till 45 och tycker att det blev klockrent. Lite bättre sjkuts men samtidigt går det åka hyffsat fort utan att det tokvarvar.

16-45 är altså mitt tips, gillar du det inte är det ju vara byta tillbaka. :tummenupp
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Drevade min förra sommaren. Ville ha ett 45 drev bak men då de inte hade det hemma så tog jag ett 48 och slängde på. Nu gick den verkligen upp lätt men att behöva lägga i 5:an när man kom upp till 65km/h var ingen hit. Så nu när jag servade den drevade jag ner den till 45 och tycker att det blev klockrent. Lite bättre sjkuts men samtidigt går det åka hyffsat fort utan att det tokvarvar.

16-45 är altså mitt tips, gillar du det inte är det ju vara byta tillbaka. :tummenupp

Jag hade 16-42 som jag tyckte var ok, dock har jag bara haft det på 625:an och 660:n
 

lillwalle

Ny medlem
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
04 KTM-640
Jag hade 16-42 som jag tyckte var ok, dock har jag bara haft det på 625:an och 660:n

Oj! såg nu att jag skrivit fel :huvet. 17-45 ska det ju vara. för det är väl 17 som är orginal i fram?
Då borde väl din drevning upplevas ungefär lika då 1 kugg fram = 3 bak på en höft?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top