Dreva hojen!?

Anderson

Det är farligt o leva, man kan dö
Gick med
7 Jun 2004
Ort
Borås
Hoj
CBR 900 Streetfighter
Rode_No1 skrev:
Jag kör en suzuki Gsx-R600 -97. Och sitter o har funderingar på att dreva den, så att den blir lite starkare. Det jag har funderat på är att kugga ner 2 fram och typ höja 1-2bak. Blir detta någon skillnad, eller märks det inte så mycket!? Skulle vara skönt om man bara kan gasa upp den lite lätt på 2:an :tummenupp


Tacksam för tips o svar.


M.V.H//Rode

Åker en cbr 900 -97 och den går org. upp på ettan men inte tvåan utan koppling. Har drevat den 1 ner fram och 2 upp bak, det tillsammans med sportfilter och munstycken gör att den nu går upp på trean utan koppling.
Toppfarten ligger fortfarande på ca 250-260 tack vare att de flesta mc inte orkar varva ur på 6:an med org. drevning. Tycker detta är en mycket bra kompromiss då jag ofta åker längre sträckor och inte får så högt varvtal i marchfart.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Långa farbron skrev:
Har ni inga växlar på era hojar ?

Dem kanske går för fort som det är med orginal-drev. dem vill ant. köra långsammare på ett hjul eller bara att de ska va lättare att få upp framhjulet?
 

Ballen

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Letar värstinghoj för fullt. PMa gärna om ni skall sälja
2 kugg fram o 3 bak borde bli bra då på en gsxr750 -98 som man vill skall vara lättwheelad på 2an o 3an ? Då klarar väl originalkedjan sig också?

Nån som har testat på en sån hoj? Blir det bra med drevning? Eller blir toppfarten för kass......
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
Goffe skrev:
Dem kanske går för fort som det är med orginal-drev. dem vill ant. köra långsammare på ett hjul eller bara att de ska va lättare att få upp framhjulet?

Ja det förstår jag också,därför jag frågar om dom inte har några växlar.

Kan man inte så hjälper det ju inte att dreva så att hojen går som på 2 fast man använder 3:an.

Bakhjulsåkning är en balanskonst inte en teknisk lösning.
 

ulf_lundin

Ge f-n i att ändra här !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R 1200 GS, XR600
Långa farbron skrev:
Kan man inte så hjälper det ju inte att dreva så att hojen går som på 2 fast man använder 3:an.
Jag tror det är samma fenomen som gör att folk ber att man vid bänkning
ska ställa om korrektionsfaktorerna så att uppmätta effektvärdet blir högre.

Har mao bara med snacket att göra.

I mina ironiska stunder föreslår jag att man numrerar om växlarna i stället.
Börja t.ex. på 3. Billigare o lättare än att byta drev.

Ser fram emot att wheelie-folket börjar prata om i vilken hastighet dom drar upp hojen.
/u
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top