dreva om hojen=framhjulet i vädret

CBR_fluffy

smoke that tyre!
Gick med
15 Jul 2005
Ort
Östersund
Hoj
ninja stunt, drz stunt
undefined
Hej
jag har kört en sommar nu på min cbr 600f -97 nu känner jag att de e dax att dreva om den så den vill resa på några växlar.
vad ska jag tänka på och hur många kugg ska jag öka bak?
Finns de någon bra firma att vända sig till?
nu toppar den 240. gör den 190 så är jag nöjd.

tack för hjälpen!

Mvh//fluffy
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Tja du kan ju räkna förhållandet mellan de olika drevuppsättningarna och se vad skillnaden i procent blir, detta kommer bli lika mycket lägre i hastighet vid ett visst varvtal.
 

Art Vandalay

#149 Open
Gick med
9 Nov 2003
Ort
Örebro
Hoj
KTM 525 SMR
Sänk en kugg fram till o börja med , framdrev e billigt.
Och du behöver ingen firma som fixar det ,det kan du själv om du vill.
 

The Doc

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Malmö
Hoj
En röd halvsnabb sak
CBR_fluffy skrev:
nu toppar den 240. gör den 190 så är jag nöjd.

tack för hjälpen!

Mvh//fluffy

Då kommer den varva 6000 rpm i 110 km/h.... :confused:

Tror det blir tröttsamt i längden... :va
 

CBR_fluffy

smoke that tyre!
Gick med
15 Jul 2005
Ort
Östersund
Hoj
ninja stunt, drz stunt
Art Vandalay skrev:
Sänk en kugg fram till o börja med , framdrev e billigt.
Och du behöver ingen firma som fixar det ,det kan du själv om du vill.

ja byta kan man göra själv men ska man börja med att skaffa ett mindre fram alltså? hur många kugg ska jag gå ned? :banana
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
CBR_fluffy skrev:
int mair?
nu går de ju knappt att få upp den på tvåan, de vill jag kunna utan att behöva koppla, bara gas =)

Tror inte du får tag i ett drev som är på 13 kugg eller vad nu 3 ner fram skulle bli. Dreva ett fram och lär dig köra istället.
 

CBR Johan

Älskar grus & kurvor
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
KTM 525 EXC/SM
När jag hade min cbr600 -96, så gick jag ner med en kugg fram och tre bak, jävlar vad det blev roligare körning. :banana :banana
Toppfarten sänktes till ca 190-200 km/h men uppvägdes lätt med slangningens sköna konst :yoparty

Att det skulle bli störande mycket varvning vid normalkörning är bara att stå ut med. (Men vem ligger och kör lungt i vanliga fall)
 

sir Urban

Inte riktigt som jag borde på nåt sätt
Gick med
16 May 2004
Ort
Kalmar
Hoj
R1 - 04 Raceversion
CBR_fluffy skrev:
int mair?
nu går de ju knappt att få upp den på tvåan, de vill jag kunna utan att behöva koppla, bara gas =)

om man drevar ner så mycket så flyttar man ju bara ner tvåan till samma utvxling som ettan?

Det är inte lättare att gasa upp den i högre hastigheter bara för att man drevar om massvis.

Möjligen så stämmer den nya drevningen bättre med ditt körsätt.

Testa först ett fram eller ett par bak är min rekommendation

/Urban
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top