dreva om min 640 lc4:a

Glow_sthlm

motard buse
Gick med
27 Aug 2005
Hoj
husaberg fs 570 2010
Funderar på att dreva om hojjen så den blir lite piggare, vad bör jag skaffa för drev!? hur många kuggar fram å bak?!

WebGringo

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 May 2006
Hoj
En skitig rackare och en motorcyklarnas version av volvo 740
Droppa en tand fram , billigare än att byta bak , snabbare , och du kan antagligen klara dig utan att klippa o klistra i kedjan.

MrxXx

Hojlös
Gick med
23 Nov 2005
Hoj
Ingen för tillfället
Jag kör med 16 fram o 48 bak,original e 17 o 42.Den gör bara 130 blås men blev betydligt piggare. Ska tillägga att jag fick korta ner den nya kedjan med 3 länkar.

doro

Sommar,Sommar,Sommar!!!
Gick med
6 May 2006
Hoj
625 SMC -06
Glow_sthlm skrev:
2470251 Funderar på att dreva om hojjen så den blir lite piggare, vad bör jag skaffa för drev!? hur många kuggar fram å bak?!

jag kör ¨på 16/42 och det duger gott till att lyfta den på motorvägen utan att stoppa upp trafiken totalt.

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
En sån med klocka :/
är inte säker körde iaf 15 fram tror jag har 40 eller 42bak toppade nästan 160... men gick ju göra på 90 väg kanske jobbigt på motorväg men var jäklig pigg plockade upp den på 4an med jävla ryckande...

Glow_sthlm

motard buse
Gick med
27 Aug 2005
Hoj
husaberg fs 570 2010
Tack för alla tipsen!
=)

Om det e nån som har nå fler bra tips på att få hojjen å bli lite rappare så e det bara att säga till!

Last edited:

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Hoj
En sån med klocka :/
Glow_sthlm skrev:
2472086 Tack för alla tipsen!
=)

Om det e nån som har nå fler bra tips på att få hojjen å bli lite rappare så e det bara att säga till!
Rallykamen borde göra hojen mera wheelie vänlig jag har en sån dock aldrig kört ktm 640 utan rallykam så vet inte.. du får hoj som är starkare på låg o mellanvarv men inte lika mkt på topp.
Är inte så farligt dyrt med rallykam kostar vär 1200kr eller nåt sånt har jag för mig kika på det om det e wheela du är ute efter iaf

Glow_sthlm

motard buse
Gick med
27 Aug 2005
Hoj
husaberg fs 570 2010
silvr skrev:
2472307 Rallykamen borde göra hojen mera wheelie vänlig jag har en sån dock aldrig kört ktm 640 utan rallykam så vet inte.. du får hoj som är starkare på låg o mellanvarv men inte lika mkt på topp.
Är inte så farligt dyrt med rallykam kostar vär 1200kr eller nåt sånt har jag för mig kika på det om det e wheela du är ute efter iaf

Okej vart kan man köpa det då!?
Jo jag vill ju att den ska bli lite mer villig att åka på bakhjulet...nu går d inte att få upp den på 3:an d spelar fan ingen roll hur jag gör!

jagadde

gasa till det rasar...
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
ktm 690 smc
Funderar på att dreva om hojjen så den blir lite piggare, vad bör jag skaffa för drev!? hur många kuggar fram å bak?

tack för åkturen....häromdan...typ igår.....på torsdag kanske vi kan åka....om det e fint väder..jag har som sagt 15/40 drevnig har ej kapat kedjan....hade 17/38 orginal....ha det mannen

Hi-ho

Guest
Glow_sthlm skrev:
2472416 Okej vart kan man köpa det då!?
Jo jag vill ju att den ska bli lite mer villig att åka på bakhjulet...nu går d inte att få upp den på 3:an d spelar fan ingen roll hur jag gör!

En Ralleykam kan du tex köpa på Lelles, ca 1400kr
På 640 så är det bra att bytat ut vaccumförgasaren till en riktig, och även ett bra slipon (om du nu inte redan gjort det)

Exempel på förgasare är Mikuni Tm40, kostar ca 3100kr
Slipon tex Sebring eller Acra...

Jonasson

viam inveniam aut faciam
Gick med
8 Nov 2003
Hoj
625SC Offroad/Motard
Åker 640 från 02 alltså inte ens higflow toppen.. Den går upp på trean tom på fyran med våld.. 16/42 drevning.. Acra slipon och egr ventilen(eller va den heter) fixad.. Fundera på rallykam till näst år..

16/42 är en kanondrevning, testa den.. Det funkar kalas!

Glow_sthlm

motard buse
Gick med
27 Aug 2005
Hoj
husaberg fs 570 2010
jagadde skrev:
2472623 Funderar på att dreva om hojjen så den blir lite piggare, vad bör jag skaffa för drev!? hur många kuggar fram å bak?

tack för åkturen....häromdan...typ igår.....på torsdag kanske vi kan åka....om det e fint väder..jag har som sagt 15/40 drevnig har ej kapat kedjan....hade 17/38 orginal....ha det mannen

TAck själv fan! Torsdag låter bra det, det e bara att höra av dig!

Jo jag vet men jag tänkte kolla ifall det va nån som hade drevat om en 640!
Men jag tror jag ska prova med 15/40!

Hare bra!

Jonasson skrev:
2472839 Åker 640 från 02 alltså inte ens higflow toppen.. Den går upp på trean tom på fyran med våld.. 16/42 drevning.. Acra slipon och egr ventilen(eller va den heter) fixad.. Fundera på rallykam till näst år..

16/42 är en kanondrevning, testa den.. Det funkar kalas!

Okejför att min jävla hoj kan jag inte ens få upp på trean med våld!

Last edited:

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Kör också med 16/42 men det blir lite jobbigt när tempot är över 130-140 men visst går det att pressa upp till 170!!!

Passar jäkligt bra till gruskörning också..

Glow_sthlm

motard buse
Gick med
27 Aug 2005
Hoj
husaberg fs 570 2010
Gnutten skrev:
2474906 Kör också med 16/42 men det blir lite jobbigt när tempot är över 130-140 men visst går det att pressa upp till 170!!!

Passar jäkligt bra till gruskörning också..

ja men fan man åker ju inte så fort så ofta så det gör ju fan inget!

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!