Drevning 640sm-03

Kulgan

När Kulgan vurpar hårdnar asfalten...
Gick med
6 May 2005
Ort
Umeå
Hoj
Såld...letar nytt.
Jag tyckte 17 var helt värdelöst....jag kör ju sällan E4 i 170-180 med 640'n...
15 fram blev den bra mycket roligare i stan...lättare att hitta "rätt" växel och mycket roligare på bana som sagt...
 

Gitzin

Streetfucker
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Motala
Hoj
Honda crf 250, Ktm 690 smcr-13 , Haft: Ktm 525 sm, KTM 950 smr, T speed triple, husaberg 650, CCM 650, kawwa AR 125, Honda Nsr 125, sukka 250
åfaan.. men de går lättare upp på baken med då elelr?
 

<<JOHAN>>

Norra stå
Gick med
2 Oct 2004
Ort
I ett rött hus på landet i utkanten av Uppsala
Hoj
KTM 660, Ten7
niofemtiofyrarr skrev:
Tänkte höra om ngn har lite tips om drevning. Köpte en 640 för ett par veckor sen, och vill ha den lite mer :yoparty ... bytte till 16 fram (orginal är 17/42). Märkte typ ingen skillnad alls. Har extremt svårt att gasa upp den på 2:an och då är det ändå Acra helsystem och ombestyckade förgasare på den... Måste jag även byta bak till typ 46/48 för att det ska märkas ngn skillnad eller??? Tacksam för svar
Alltså du ska inte behöva dreva den för att få opp den på 2!
Fick själv upp min -03 med bara gaspådrag hade då ett sebring slipon!
Kan nog handla om teknink :rolleyes:
 

+++++

+++++
Gick med
12 Jul 2005
Ort
här o var
Hoj
ktm640
alla snackar om teknik men jag har en 05a ombestyckat +akra.. dämpare jag kan luta mig framåt och ge fullt i ungifär mellen 40-45km/h på 2an och den reser sig men jag får jobba ducktit i 3an men det e nog bara att öva för min del. men har du prova lite olika varvtal botten mellan du hittar nog ett läge där den reser. prova koppla upp den då har du ju oftast bättre kontroll också
 

Frumsken

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Ort
Västerås
Hoj
Moppe DT-50
Hmm, varför måste man gasa upp stackarna? :confused: Tycker att känslan är mycket bättre om man kopplarupp. Kändes hel fel ibörjan men nu känns det jätte lätt. :tomten
 

+++++

+++++
Gick med
12 Jul 2005
Ort
här o var
Hoj
ktm640
alltså vart det stooooor skilnad så att du gasar upp den lätt på 3an eller? hur vart den på motorväg väg då rusar den mycket mer med 15 fram i typ 120-130? :confused:
 

Boman

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2005
Ort
Ö-VIK
Hoj
Ingen för tillfället
Kulgan skrev:
Jag tyckte 17 var helt värdelöst....jag kör ju sällan E4 i 170-180 med 640'n...
15 fram blev den bra mycket roligare i stan...lättare att hitta "rätt" växel och mycket roligare på bana som sagt...


Måste kedjan kortas med ett 15 kugg fram??
 

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Lund
Hoj
.
den här frågan kommer upp ganska ofta tycker jag

Alla går att dra upp i 2'an utan problem.. allt handlar om teknik...

2'an är busenkel.. 1'an slår man runt med.. 2'an oxå.. 3'an är lite mer skill..

jag brukar växla från 2'an till 3'an om man ska ha 3'an..

Man behöver alltså inte dreva om osv..

Edit: jag hade samma problem som er i början.. gav full gas men inget hände.. men efter lite träning så lär man sig hur man gör!
 

Kulgan

När Kulgan vurpar hårdnar asfalten...
Gick med
6 May 2005
Ort
Umeå
Hoj
Såld...letar nytt.
Boman skrev:
Måste kedjan kortas med ett 15 kugg fram??

Nädå....bara skift och spänna lite...dock så nöts ju kedjan hårdare om man bara kastbyter...har jag fått veta
:tummenupp
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
+++++ skrev:
tar växel lådan mycket stryck när man "cross" växlar?

Släpp bara på gasen och växla i samma sekund som du släpper på gasen så går det lika smidigt som att använda kopplingen. Du känner ju själv om det går smidigt eller inte, du ska inte behöva stampa i växlarna utan det ska räcka med ett lätt tryck på pedalen. Dock har jag märkt på min att "slaget" i växellådan är ganska långt så man måste trycka ganska långt för att gå i växeln ordentligt, annars har den en förmåga att hoppa ur ganska omedelbart igen.

//Eric
 
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Top