Tjena,
Jag tänkte byta drev på min FZ1:a för att få den lite mer wheeliebenägen. I ettan spinner den ofta loss i stället för att gå upp på bakhjulet, och i tvåan får jag inte upp den ordentligt i lägre farter (30-40 km/h)
Frågan är nu, att gå ner 1-2 kuggar fram eller upp 2-3 kuggar bak vad ska man göra, vad är det för skillnad mellan att mixtra med fram och bakdrev ? Jag vill inte förstöra hojens karaktär, utan bara förhöja busfaktorn.
Vad säger ni som brukar ha koll på sånt ?
Jag tänkte byta drev på min FZ1:a för att få den lite mer wheeliebenägen. I ettan spinner den ofta loss i stället för att gå upp på bakhjulet, och i tvåan får jag inte upp den ordentligt i lägre farter (30-40 km/h)
Frågan är nu, att gå ner 1-2 kuggar fram eller upp 2-3 kuggar bak vad ska man göra, vad är det för skillnad mellan att mixtra med fram och bakdrev ? Jag vill inte förstöra hojens karaktär, utan bara förhöja busfaktorn.
Vad säger ni som brukar ha koll på sånt ?