Drevning FZ1

javaguru

One litre screamer
Gick med
8 Apr 2008
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha
Tjena,
Jag tänkte byta drev på min FZ1:a för att få den lite mer wheeliebenägen. I ettan spinner den ofta loss i stället för att gå upp på bakhjulet, och i tvåan får jag inte upp den ordentligt i lägre farter (30-40 km/h)

Frågan är nu, att gå ner 1-2 kuggar fram eller upp 2-3 kuggar bak vad ska man göra, vad är det för skillnad mellan att mixtra med fram och bakdrev ? Jag vill inte förstöra hojens karaktär, utan bara förhöja busfaktorn.

Vad säger ni som brukar ha koll på sånt ?
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx-r 600 och Husqvarna Fe 250
Jag hade en kugg mindre fram och en kugg mer bak. Jag hade gärna drevat ner mer än så. Som fetsko skriver kan nog bli bra, en ner fram och tre upp bak.
 

100

Ny medlem
Gick med
29 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
Ingen för tillfället.
Vad jag vet så ska det räcka med att byta ut främre kuggen till en mindre.
 
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

Top