Drevning GSR 750

benton

Med lem
Gick med
2 Jul 2009
Ort
här
Hoj
Suzuki GSR 750
Jag funderar på att dreva ner min GSR 750 för jag vill att den ska bli lite "piggare".
Vill hellst att den ska lyfta framhjulet när man drar fullt på iaf ettan vilket den inte gör nu.
Samtidigt vill jag kunna köra fort utan att varva sönder.

Den går bra och så men jag tycker den är för "snäll" på nåt vis, som att den är för högt drevad.

Hur mycket kan ni rekomendera?

Fram? Bak? och behöver jag ändra längden på kedjan?
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Börja med en kugg ner fram, räcker inte det så gå upp ett par kugg bak. På så vis slipper du ändra längden på kedjan.
 

benton

Med lem
Gick med
2 Jul 2009
Ort
här
Hoj
Suzuki GSR 750
Hur hårt ska jag förresten dra åt muttern vid framdrevet och bakhjulet?
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Det kan du hitta om du söker på nätet. Litar du på att de är rätt dragna nu så kan du ju märka upp dem och dra dem till märket efter bytet.
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
jag har köpt ett +2 bak av just samma själ som du, men jag har inte monterat det än, men jag har räknat på att förlora ca 12 km/h i toppfart och den kommer inte varva så mycket mer men förhoppningsvis resa på 1:an

Köpte mitt drev här http://www.wemoto.com/bikes/suzuki/gsr_750_l2/12/
 
Last edited:

NiklasJ

Med lem
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Lomma
Hoj
85 GSX-R7/12, 86 GSX-R 7/11, 87 GSX-R 750, 3x85 GSX-R 750, 2x 88 GSXR1100, 2004 RSV Factory, Inazuma 7/11, ZZR-1100, Bandit 1200, Husa 650, 61 Vespa, 79 BMW R45, BMW R1200S, Suzuki TL1000S, KTM 950 SMR, 92 GSX-R 1100, 81 DR500, 2018 Tuono 1100
Det kan du hitta om du söker på nätet. Litar du på att de är rätt dragna nu så kan du ju märka upp dem och dra dem till märket efter bytet.
Nej, nej, nej! Inga sådana dumheter. Dreven är med all säkerhet inte exakt lika tjocka (och brickor, distanser, smuts m.m kan också ställa till det), så att dra till ett visst märke är ingen bra idé. Framdrevsmuttrar brukar dras till ca. 100-150 Nm. Kolla en reparationshandbok (om du inte redan har en så köp en). Momentnyckel alternativt känsla och erfarenhet.
 
Last edited:

benton

Med lem
Gick med
2 Jul 2009
Ort
här
Hoj
Suzuki GSR 750
Jag har fått av framdrevet nu och på det som satt på var det typ gummi på båda sidor av drevet, det är det inte på det nya.
Ska det flyttas över eller behövs inte det? Misstänker att det är nån form av ballansering av drevet.

Jag har inte hittat nån reparationshandbok tyvärr.
 

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Trelleborg
Hoj
Honda Pan European
Kedjan rullar på gummit. Du kommer att märka ett vinande ljud utan gummit. Inget konstigt, har bara sett gummi på orginaldrev.
 
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Top