Drevning ktm lc4

Jay-man

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2008
Ort
Oskarshamn
Hoj
Ktm lc4/yamaha R1
Tjo har en lc4 bytte bakdrev till 48 kuggars. Ny gick kedjan av och tillföljd att drevet skrotades. Nu till frågan Hur stor skillnad kommer det att bli om jag monterar ett 46 kuggars. I nuläget går det att åka bakhjul på 5an kommer det att gå med ett 46 kuggars drev.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Beror ju på... På min knarr lättar det oavsett växel med 17/38 :D

Två kuggar bak, lär inte påverka hur lätt/svårt det är.
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
48-kugg bak? Det är ju ffs ett crossdrev!

Det beror på vad du ska med hojen till, ska du bara, bara busa på bakat kanske du ska satsa på ett 48-drev men vill du kunna köra lite mellan polarna kanske du ska satsa på t.ex. 42 och lära dig köra på bakhjulet med teknik och inte bara motorkraft... ;)
 

madden

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2008
Ort
sverige
Hoj
ingen
2 kuggar gör inte mycket skillnad.. beror ju lite på också vad du har för framdrev men skulle inte tro att det är spec märkbart :p
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Har man känsla för hojen så tycker ju iaf. jag att 2-3 kugg märks. Inte nå ljusår men en hel del iaf. =)
 

Jay-man

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2008
Ort
Oskarshamn
Hoj
Ktm lc4/yamaha R1
Mjo 48 kuggars funkar fast det tråkiga är att man inte kan ligga över 110. Med 42 kuggars blir man helt slut av att åka bakhjul på 3an efter ett par repor L.c4an är så slö att man blir ledsen. Kompisen har en lc4 och den reser knappt på 3an den är nästan orginal sitter endast system. Drevningen är 17/48
 

CAS

Tough People Never Die
Gick med
10 May 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
R1
Jag kör med 16/45 på min 620 och det funkar utmärkt att gasa upp på 1,2,3...Dock är det liiiite segt på 3an...Kan köra i 160 km/h enligt mätaren, så omkring i 140-150 går det nog utan större problem. Tror inte det blir jättestor skillnad på 46/48. Ta ett 46 och gå ner ett fram om det blir för tråkigt :D
 

Solid snake

Guest
Mjo 48 kuggars funkar fast det tråkiga är att man inte kan ligga över 110. Med 42 kuggars blir man helt slut av att åka bakhjul på 3an efter ett par repor L.c4an är så slö att man blir ledsen. Kompisen har en lc4 och den reser knappt på 3an den är nästan orginal sitter endast system. Drevningen är 17/48
Vilka drevningar ni åker med, jag kör 15/38 och drar upp min i 5an om jag vill, iofs så står jag upp men ändå.

Kan ligga och marscha fram i 125 och sen börjar det varva lite väl rakt fram.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top