Sökt igenom otaliga trådar utan att få riktigt svar på mina funderingar.
Gällande drevningen så har jag laborerat lite för att få rätt på vad som funkar bäst för mig på vissa banor. Beroende på hur man drevar förstår jag även att axelavstånd och geometri ändras utifrån vad som ökas och minskas, och såklart slitage.
Men om man nu kan få samma utväxling men med olika drev fram och bak, vad är bäst att eftersträva? Större drev fram och bak eller mindre fram och bak. Förutom axelavstånd, vilka andra egenskaper kan man förvänta sig med respektive drevning?
Exempelvis ger 14-41 nästan exakt samma utväxling som 15-44 på min Honda.
Gällande drevningen så har jag laborerat lite för att få rätt på vad som funkar bäst för mig på vissa banor. Beroende på hur man drevar förstår jag även att axelavstånd och geometri ändras utifrån vad som ökas och minskas, och såklart slitage.
Men om man nu kan få samma utväxling men med olika drev fram och bak, vad är bäst att eftersträva? Större drev fram och bak eller mindre fram och bak. Förutom axelavstånd, vilka andra egenskaper kan man förvänta sig med respektive drevning?
Exempelvis ger 14-41 nästan exakt samma utväxling som 15-44 på min Honda.