Dricka öl när man käkar pencelin?

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Idag går den årliga hamnfestivalen av stapeln och den förknippar man med en jävla massa öldrickande. Har aldrig vart mer ölsugen i mitt liv. Meeen så gick jag och drog på mig en inflamation i en visdomstand eller något sånt. Lyssnade inte så noga, försökte bara kolla in i tandhyginistens blus för att kanske få en skymt av :tuttar Fick iaf Peceve 1g utskrivet som jag går på.

Enligt farsan ska ölen bara hämma pencelinets verkan. Men jag vet inte om jag litar på det expertutalandet.

Så frågan är: Kan jag dricka öl utan att oroa mig när jag äter pencelin?

Såvitt jag vet så har "the old man" rätt i sitt påstående.

Pencillinen get ingen verkan om du dricker alcohol. Om du nu är så sugen på :fyllisar bit ihop och vänta med kuren tills efter helgen då ?

Sen finns det nåt dunderpencillin som man inte alls behöver lika lång kur för, jag tror jag fick pynta 250 spänn extra eller nåt sånt men det var det värt, tror jag skulle på storsjöyran eller nåt sånt.

Jag har aldrig brytt mig och jag lever än i dag fast helt frisk i huvudet kanske jag inte är dock ganska glad. :) så mitt tips är att dricka som du skulle gjort utan pencelinkuren.

Myten om att det inte går att kombinera antibiotika med alkohol har uppkommit ur det faktum att det är olistigt att dricka sig full med en infektion i kroppen.
Kroppen bekämpar alkoholen i första hand och infektionen i andra hand, och vill man läka ihop snabbt så är att INTE dricka att föredra.
Dessutom om du har fått antibiotika för att du senare ska dra ut tanden, rekommenderar jag att du gör det mesta av den kuren. det kan bli riktigt otrevliga komplikationer om det som orsakat infektionen når resten av kroppen iom att tanden dras ut. :död

"Inflammation i tanden", hehe jo tjena.
Du kan dricka alkohol men vissa pencelinsorter funkar sämmre då. Så vi värsta fall kommer du ha klamydian kvar. En efterkontroll är allså rekomenderat från min sida.

Victor skrev:
Du kan dricka alkohol men vissa pencelinsorter funkar sämmre då. Så vi värsta fall kommer du ha klamydian kvar. En efterkontroll är allså rekomenderat från min sida.
:rofl

Victor skrev:

Förmodligen! Det var av dig jag fick den och det kliar fortfarande! Var det inte bara klamydia du hade sa du?

Min personliga uppfattning är..blanda aldrig medciner och alkohol..även om du tycker att det känns okej nu så kan det få konsekvenser senare....

Vad heter pencillinen :va (svara helst via pm)

Själv kommer jag inte att dricka öl på ett bra tag kan jag lova.

Har bl a fått morfinsprutor, pencillin, hostmedcin pga lunginflmammation så man är ganska bra snurrig i "bollen", dock äntligen hemma efter fem dagar på sjukhus..

/Kram till er alla :)

Twosaint skrev:
Såvitt jag vet så har "the old man" rätt i sitt påstående.

Pencillinen get ingen verkan om du dricker alcohol. Om du nu är så sugen på :fyllisar bit ihop och vänta med kuren tills efter helgen då ?

Sen finns det nåt dunderpencillin som man inte alls behöver lika lång kur för, jag tror jag fick pynta 250 spänn extra eller nåt sånt men det var det värt, tror jag skulle på storsjöyran eller nåt sånt.

Lite bira gör varken till eller från. Kuren är ju på tio dagar eller nåt och en fylla är väl en tiondel av tiden. Det skadar väl inte ett ta det lite lugnt dock.

Vad det gäller dunderpenicilin.

Det finns penicilin som verkar på en viss sorts bakterier, tex vid urinvägsinfektion så behandlar man e-colibakterier (finns i bajs) med ett penicilin som bara tar på dom bakterierna (eftersom det är dom som orsakat infektionen i 90% av fallen), för att motverka antibiotikaresistens och för att inte ha ihjäl ALLA sorters bakterier och då även dom som är bra tex i tjocktarmen.

Sen finns det bredspektrumpenicilin som tar det mesta. Det används tex vid intensivvård, men är inte så skonsamt mot kroppen.

Det är därför man ofta får rådet att om man inte blivit bättre på en vecka så ska man uppsöka vården igen, eftersom man har fått "standardpenicilin" mot just den infektionen eftersom det "brukar" vara den bakterien, men det är inte alltid så.

Man kan ta odlingar och skit för att direkt få rätt, men det kostar pengar, och dessutom är det ju rätt i nio fall av tio.

Det var vad jag hade och berätta om antibiotika.

Nä, jag frågade doktorn när jag tog en kur förut, för jag skulle på fest och han sa att det givetvis inte kan sägas vaar ba och att man inte skulle dricka väldiga mängder eftersom man kunde få konstiga bieffekter då.
Men normalt drickande inga problem.

Vad ska du med penicillin till?????Sprit är den enda medicin som botar ALLT. :)

2fast4hjo skrev:
Min personliga uppfattning är..blanda aldrig medciner och alkohol..även om du tycker att det känns okej nu så kan det få konsekvenser senare....

Vad heter pencillinen :va (svara helst via pm)

Själv kommer jag inte att dricka öl på ett bra tag kan jag lova.

Har bl a fått morfinsprutor, pencillin, hostmedcin pga lunginflmammation så man är ganska bra snurrig i "bollen", dock äntligen hemma efter fem dagar på sjukhus..

/Kram till er alla :)
Nä, morfin är mycket härligare än sprit.

Silwer skrev:
Nä, morfin är mycket härligare än sprit.

det uppstår en så varm o skön, relativt flummig känsla när morfinet börjar funka, dunkerskönt! men som allt som är skönt, kan man visst bli beroende har jag hört....

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back