Driftar med hojen:

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Ort
WT-hyresrätt
Hoj
RSV1000R Factory
bissmark skrev:
Lägg ner hojen och gasa.
Släpp inte gasen.
När det släpper bak, fortsätt gasa.
Njut :tummenupp

En grej till: Om man har problem att "få loss" bakhjulet, kan man hålla stumt på vridmoment-toppen samt jucka lite med kopplingen. Funkar kannon.
 

Pejo

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2003
Ort
Västerös
Hoj
Näe
#Olsson# skrev:
En grej till: Om man har problem att "få loss" bakhjulet, kan man hålla stumt på vridmoment-toppen samt jucka lite med kopplingen. Funkar kannon.

... eller var det på effekt-toppen ? :fyllisar
 

MikkE

Guest
Lätt såååm än plätt!
:3freak

Verkar svårt, det är lite hastighet också.
 

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
Varför förstör man ALLTID filmerna med musik - jag vill höra motorn och däckskrik inte en massa mambo jambo - kan ngn förklara det ex i denna film? Obegripligt! Hellre stumfilm då.//R
 

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Ort
gävle .
Hoj
cbr 900rr
fan va läckert :yoparty

själv skulle man nog vara för feg för att göra det frivilligt, skulle vara skit rädd för att det antingen hugger eller slåpper helt :tungan
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
När det släpper gasa mer istället för o vrida utav gasen o "attackera" kurvan mindre sedan driftar du!
Ett bonus e om du har pilot road (Touring däck) med som en annan hade på gotland o alla andra körningar för den delen! :huvet
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
rocketer skrev:
Varför förstör man ALLTID filmerna med musik - jag vill höra motorn och däckskrik inte en massa mambo jambo - kan ngn förklara det ex i denna film? Obegripligt! Hellre stumfilm då.//R


Hur kul är det med motor ljudet när filmen går i slow motion då? Sen om du gillar stumfilmer så kan man faktist stänga av ljudet... :tummenupp
 

rocketer

Medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Centralt
Hoj
Hayabusa 2008
Mögel skrev:
Hur kul är det med motor ljudet när filmen går i slow motion då? Sen om du gillar stumfilmer så kan man faktist stänga av ljudet... :tummenupp

Sant - men lägger man ner tid att skapa ljud efteråt så kan man väl skapa riktigt ljud då (motorljud) eller låta bli så hör man iaf ngt - lyssnar hellre på en motor än på musik i dessa lägen - som att åka med mp3 spelare när du kör mc:n - hmmm gör du det :D - musik finns tillräckligt annanstans.//R
 

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Ort
I skogen
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
rocketer skrev:
Sant - men lägger man ner tid att skapa ljud efteråt så kan man väl skapa riktigt ljud då (motorljud) eller låta bli så hör man iaf ngt - lyssnar hellre på en motor än på musik i dessa lägen - som att åka med mp3 spelare när du kör mc:n - hmmm gör du det :D - musik finns tillräckligt annanstans.//R


Ja jag lyssnar faktist på musik när jag kör hoj, (Om jag ska köra långt) :yoparty

Men att höra motor ljud i slow motion suger ju getpung... :huvet
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top