Drifting i kurvor

• Thread starter Raderad medlem 51742
  • Start date

Raderad medlem 51742

Guest
Lärde mig en ny sak idag... Förutom att vara beredd på de bilister som genar i kurvor i största allmänhet finns det även en lite mer sällsynt variant - de som man möter på ställ, lite så där snyggt på tvären i ens eget körfält.

Hade sån lust att vända och köra ifatt denna ovanliga medtrafikant och be om autograf och idolbild - inte så ofta man möter en livs levande Darwinpristagare, men jag nöjde mig med att tvärnita och köra in till kanten. Kände inte för att umgås så intimt med grillen på hans ögonsten, just idag.

Eller för att tala klarspråk: IDIOT!!

Lindgren95

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Hoj
KTM 625 SMC -06
Bara för statistikens skull så skulle jag vilja fråga om det rörde sig om en sån där supertuff räser-Volvo av modell 740/240?
Inte allt för ovanligt att de allra bästa förarna i vårt land åker just dessa bilar :rolleyes:
Vanligtvis klädda i varselbyxor och allt därtill..

Skönt att det gick bra för dig, trist att det gick bra för honom dock. Jävla idioti. Hoppas han blev riktigt jävla rädd :huvet

Raderad medlem 51742

Guest
Bara för statistikens skull så skulle jag vilja fråga om det rörde sig om en sån där supertuff räser-Volvo av modell 740/240?
Inte allt för ovanligt att de allra bästa förarna i vårt land åker just dessa bilar :rolleyes:

Skönt att det gick bra för dig, trist att det gick bra för honom dock. Jävla idioti. Hoppas han blev riktigt jävla rädd :huvet

Nej, denna gången var det en vit BMW 3-serie av äldre modell (E46) med svartmålad eller folierad motorhuv.
Just idioter i 740/240 har jag mött så många ute på landsbygden att jag tappat räkningen. :dummer

Kan ju passa på att varna andra som kör på västkusten för denna bil/förare, då bilen ser lite speciell ut. Detta var på Backamovägen mellan Ljungskile och Lilla Edet. Om någon får syn på denna bil och förare vid korvmojen får ni gärna "hälsa" från mig. :smasha

Lindgren95

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Hoj
KTM 625 SMC -06
Svart motorhuv!
En äkta RÄJSERBIL alltså!

Du kan ju alltid, beroende på ditt moraliska synsätt, ringa 114 14 och tipsa polisen om denna bil :)
Det lär väl knappast leda till något, men då har du iallafall gjort vad du kan :)

Raderad medlem 51742

Guest
Svart motorhuv!
En äkta RÄJSERBIL alltså!

Du kan ju alltid, beroende på ditt moraliska synsätt, ringa 114 14 och tipsa polisen om denna bil :)
Det lär väl knappast leda till något, men då har du iallafall gjort vad du kan :)

Bra idé - ringde precis polisen och tipsade. Synd att jag inte hade GoPron igång så jag kunde kolla upp regnumret, fast bilen är ju lätt att känna igen och jag såg föraren också. Om någon skulle se en vit BMW med svart motorhuv och förare som troligtvis är runt 30 i trakterna kring Lilla Edet/Ljungskile och ni dessutom ser registreringsnumret tar polisen tacksamt emot tips.

Inte för att vi motorcyklister alltid kör precis laglydigt och man vill ha polisen spanandes på favoritvägarna i onödan, men är det något polisen skall göra är det att ta fast sådana här idioter, oavsett vilken typ av fordon de färdas med. Jag är väl generellt rätt så liberal till exempelvis hastighetsgränser och tycker folk skall kunna ha lite kul med sina fordon utan att man drabbas av moralpanik, så länge man gör det med omdöme, på rätt ställen och inte låter det gå ut över andra. Att riskera andras liv på det här sättet är bara så inihelvetesjävladumt - då har man inte på vägarna att göra!

Raderad medlem 51742

Guest
"Lane challanged drivers."

Typ så, ja - fast darwinkandidaterna i filmen var mer "all over the place" pga att de kom in för fort i kurvan eller rent allmänt inte hade kontroll, medan tomten jag mötte medvetet övade på drifting och kom in med bredsladd, gled över i min vägbana, avbröt, nytt försök, snurrade in i min vägbana igen osv...

atilla

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2012
Hoj
Suzuki GSX 550e

Hade det varit en 740/240 så hade man ju kunnat ha lite förståelse. GÅR inte att ta en kurva med en sådan utan att drifta! :lol

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept