GSXR1100R
The older i get the faster i was
Teama med moppe Chris nu och visa att det går.Nyteknik skrev:Inga problem.
Teama med moppe Chris nu och visa att det går.Nyteknik skrev:Inga problem.
GSXR1100R skrev:Jag visste att du skulle fega ur, mycket snack och liten småtaktsverkstad som vanligt.
Jag körde 3 ERF, 1 R-1000 samt 2 klubbrace i år, vad körde du?
Berätta vilken plats du kom på i dina 2 raceChris Ash skrev:SM, du vet de tävlingarna du inte har en chans att kvala till......
oFFkeFF skrev:Det är ju iofs redan bevisat, men visst skulle det vara kul. Kan ju höra mig för om någon annan är på. Nordgren kanske är sugen igen
Yes äntligen en som vill och vågarracerskalman skrev:Jag lekte med tanken att använda racern redan 2000 (efter att ha kört 6-timmars med 600-diesel på A-torp). Tyvärr blev det aldrig av då, men om nå´n annan också är med så - YES!
Teama med Räcerskalman då, hade varit kul att se om det gårsleven skrev:Jag är lätt på och visar tvåtaktens överlägsenhet!!!!!!
GSXR1100R skrev:Berätta vilken plats du kom på i dina 2 race
R-1000 har INTE SM status ens.
125R har inga utkvalningar. :kocko
Fem varvChris Ash skrev:Jag körde fem race.
Du menar att det är mer imponerande att inte kvala för att det inte har SM-status? Jag ligger ca fyra sekunder efter Sverigetoppen på Knutstorp i min klass. Hur långt efter är du?
GSXR1100R skrev:Teama med Räcerskalman då, hade varit kul att se om det går
ps vår mopperäcer rullade inte en enda meter i år, vi hann aldrig fixa den pga all RR, hur gick det för er i år?
Jag har faktiskt aldrig provat 250SP, kanske ska testa Boxers 250SP nästa år på nån träning iaf.sleven skrev:Jodå.. Det gick väl så bra det kan gå med det materialet jag har(gammalt mög) (Skånska?). Utvecklingen har gått framåt i rasande takt, vilket innebär att flertalet åker med rs 125 chassien och vattenkylda derbimotorer som leverar ca 20 bakhjulshästar.
Det finns även ett par stycken metrakit som är med och åker och dom kostar ju bara sisådär 55000:- så jag tänkte börja med något billigare som rr tex.
Så jag har tagit licens och köpt en Aprilia, så nu ska vi se om man hänger med på likvärdigt material?
Ps. Får man se dej i kungaklassen nästa år? Ds.
/ Sleven
oFFkeFF skrev:Det är ju iofs redan bevisat, men visst skulle det vara kul. Kan ju höra mig för om någon annan är på. Nordgren kanske är sugen igen
GSXR1100R skrev:Fem varv
Ljuddämpningen kan bli ett problem på en räcer, det är strikta krav på ett ERF.Borsiin JR skrev:Upp till bevis tvåtaktsmafian
Vi vill alla se när ni kör ifrån alla dieslar med era knivskarpa tvitaktare om inte så bara för nöjet att få tyst på Valmers
Det har ju bevisats på Isle Of Man att det visst går att få en 250R att hålla åtminstone 6x6mil=36 utan att åka med alltför fjollig bestyckning och tändning.
En sak jag dock noterade var att efter 36 mil hade flertalet cyklar uppenbara problem att klara en bullerkontroll, vore ju lite trist att åka fast i en bullermätning för att all ljudämparull har brunnit upp
GSXR1100R skrev:Ljuddämpningen kan bli ett problem på en räcer, det är strikta krav på ett ERF.
Säkrast att kolla med Hans Brånalt, han vet eftersom han körde ERF tvåtakt för ett par år sedan.oFFkeFF skrev:Går ganska enkelt att lösa med lite längre ljuddämpare.
Måste vara väl tillverkade dock så de inte blåser ut ullen alltför fort.
Men vet vart det finns att hämta, dock kanske det inte går som "originaldämpare"
Jepp, 6-timmar på Anderstorp med min Aprilia t.o.m (om han körde med Lodnert vill säga).GSXR1100R skrev:Säkrast att kolla med Hans Brånalt, han vet eftersom han körde ERF tvåtakt för ett par år sedan.
På pallen om allt klaffar med tankningar och mekanik.Torkel skrev:Jepp, 6-timmar på Anderstorp med min Aprilia t.o.m (om han körde med Lodnert vill säga).
DP#70, Watz och Ako och en Aprilia RS250 och vi snackar tider runt 1.05-1.06 på Knutstorp, 1.47 på Anderstorp och 1.13-1.14 på Karlskoga. Var hamnar man ungefär på de tiderna om man räknar ihop det bland de övriga dieselloken med stereo, framflyttade fotpinnar och dragkrok för husvagnen?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |