Driftsäkraste 125 sporthojen?

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Hoj
FZR 600R
Solid snake skrev:
Shit, tändstiftet måste ha varit en svets.

Märkte du inget på tempmätaren?

ofta ha tid å titta på den... :kocko hade väl annat å titta på, men jo, det syntes på tempen. det har inget med stiftet å göra, när det blir så varmt så blir kolven mjuk, och när bensin/luft blandningen komprimerats så blir det helt enkelt hål på det svagaste stället, som tur nog var kolven.
jag hävde isär motorn, gjorde rent, bytte ramlager å lite annat gojs, slipade lite i cyllen med en fin smärgelduk så ja fick bort kolvresterna som satt där... :näsblod
sen va det bara å sätta i ny kolv å tuta å köra... :tummenupp numera ses grejorna över lite oftare kan ja lova, det blev onödigt dyrt.

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Hoj
TL1000R
Jag har inte hört så mycket klagande från NSR-snubbarna iaf, nya modellen då.
Den verkar inte strula så mycket.

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Jag vet fortfarande inte vilken hoj jag ska välja, Honda NSR eller Aprilia RS. Det är ett svårt val men jag tycker mer om Aprilian fast farsan påstår att Hondorna håller längre.

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
Bojje skrev:
Jag vet fortfarande inte vilken hoj jag ska välja, Honda NSR eller Aprilia RS. Det är ett svårt val men jag tycker mer om Aprilian fast farsan påstår att Hondorna håller längre.
om man ska jämföra Huunda och aprilia så tror jag faktiskt att den italjenska cykeln håller bättre... jag har inte hört många fall där en ny aprilia ha skurit, men Huunda finns det långa listor på namn där det är folk som har haft en nsr som skurit, men det beror på, är du ute efter gammla eller nya modellen? tror faktiskt att den nya håller relativt bra... men men, Huunda är och kommer säkert alltid vara Huunda... ;)

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
En blå nia
Bojje skrev:

beror ju på hur du sköter den, du kan få vilken av hojarna att gå hur länge som helst om du sköter den..

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Den nya nsr:en ja, antagligen en 00:a... Aprilian också.

Hur mycket tror ni att de kommer att sjunka i pris nästa år, typ Januari då det är billigare att köpa hoj?

Last edited:

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
Dizzy skrev:
om man ska jämföra Huunda och aprilia så tror jag faktiskt att den italjenska cykeln håller bättre... jag har inte hört många fall där en ny aprilia ha skurit, men Huunda finns det långa listor på namn där det är folk som har haft en nsr som skurit, men det beror på, är du ute efter gammla eller nya modellen? tror faktiskt att den nya håller relativt bra... men men, Huunda är och kommer säkert alltid vara Huunda... ;)

jag tror att honda och aprilia är ganska lika kvalitet´s mässigt... men om man tar 2st av samma årsmodell å sköter dom likadant så undrar jag om inte hondan är lite mer långlivad faktiskt... har ju kört cross, å om sanningen ska fram så har honda hållt bäst! :) men men... det mästa ligger ju i hur hojjen har blivit skött tidigare..

darth_igel

Ny medlem
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
utbytt mot en Caterham
Gradda skrev:
jag tror att honda och aprilia är ganska lika kvalitet´s mässigt... men om man tar 2st av samma årsmodell å sköter dom likadant så undrar jag om inte hondan är lite mer långlivad faktiskt... har ju kört cross, å om sanningen ska fram så har honda hållt bäst! :) men men... det mästa ligger ju i hur hojjen har blivit skött tidigare..

Honda ligger i toppen vad gäller kvalitet

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
nya nsr'en håller väldigt bra, samma motor som gammla men domfixade svagheterna som 89-93 hade, en annan sak med honda som är bra att ett komplett orginal kolv och cylinderkit kostar 2000kr, tokbilligt om man jämför med vad tex. kompletta avgasventiler till en suzuki rg125f kostar, 8000kr :tomten

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
PollySmurf skrev:
Finns inget som heter sportmoped :fakta

ska det finnas nåt som heter "sportmoped" så måste de faktiskt vara denna, men varför dom inte la ner denna energi på att göra en ny tzr 125 fattar jag inte :va ,

Bifogat

• namnlös2.JPG
    namnlös2.JPG
    40.9 KB · Visningar: 36
  • namnlös3.JPG
    namnlös3.JPG
    38.7 KB · Visningar: 37
  • namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    41.8 KB · Visningar: 37

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
Dizzy skrev:
ska det finnas nåt som heter "sportmoped" så måste de faktiskt vara denna, men varför dom inte la ner denna energi på att göra en ny tzr 125 fattar jag inte :va ,

kan ju vara så att det är mopeder som säljer mest idag? det är trots allt inte allt för stor del av svenska befolkningen som är mellan 16-18år som kör lätt-mc idag...? Det är ju trots allt en hel del pengar i en alldeles nyu mc också *om inte yamaha kan göra som honda gjorde med cbr:en i år* skulle kunna tänka mej att det ligger mycket i det iaf...

TheAprilia

Ny medlem
Gick med
20 Feb 2004
Hoj
Aprilia Futura -91
Gradda skrev:
kan ju vara så att det är mopeder som säljer mest idag? det är trots allt inte allt för stor del av svenska befolkningen som är mellan 16-18år som kör lätt-mc idag...? Det är ju trots allt en hel del pengar i en alldeles nyu mc också *om inte yamaha kan göra som honda gjorde med cbr:en i år* skulle kunna tänka mej att det ligger mycket i det iaf...

Nä, kanske inte i sverige... men om du kollar i tex Italien så är runt 45 % av alla hojjar 125 kubikare :fakta

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
Förlåt om jag snor din tråd lite men är en gasgas 02 driftsäker, eller nyper skiten efter lite hårdkörning på 70 väg.

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...