Drivpaket / manual

Cortex

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Hoj
Gsxr600
Halloj, hade tänkt kolla ifall någon vet vart man kan köpa nytt drivpaket till en NSR -97 och vad priset ligger på ?

Och ifall någon skulle sitta på en länk till en användar manual för hojjen skulle det också vara väldigt uppskattat.

Björne-Bus

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2004
Hoj
Ninja 6:a -99 och Husa 650 -04
Cortex skrev:
Halloj, hade tänkt kolla ifall någon vet vart man kan köpa nytt drivpaket till en NSR -97 och vad priset ligger på ?

Och ifall någon skulle sitta på en länk till en användar manual för hojjen skulle det också vara väldigt uppskattat.

jag köpte ett nytt drivpaket till min NSR -94, dreven va inte specielt dyra, det är kedjan som kostar...jag köpte orginal som gick på 1200kr, men 1000 för att jag kände säljaren, (OBS. Orginal till honda, alltså ingen pirat. dom kostar)
kan nog få en pirat för 700-900kr

Cortex

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2004
Hoj
Gsxr600
Okej, det var ju inte så himla farligt ändå, vart köpte du grejerna ? Finns kanske hos dom flesta återförsäljarna för Honda ... ? är rätt så blåst när det gäller sånt här :)

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
K7
weeeiii skrev:
jag köpte ett nytt drivpaket till min NSR -94, dreven va inte specielt dyra, det är kedjan som kostar...jag köpte orginal som gick på 1200kr, men 1000 för att jag kände säljaren, (OBS. Orginal till honda, alltså ingen pirat. dom kostar)
kan nog få en pirat för 700-900kr

Varför måste man ha en "original" kedja? O-ring kedja som O-rings kedja eller? :va Jag köpte min kedja för 700 eller nåt på Lingvalls Motor. Sen dreven går på nån hundralapp var bara.

Björne-Bus

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2004
Hoj
nomolas skrev:
Varför måste man ha en "original" kedja? O-ring kedja som O-rings kedja eller? :va Jag köpte min kedja för 700 eller nåt på Lingvalls Motor. Sen dreven går på nån hundralapp var bara.

själv vet jag inte så mycket om passform på olika hojar, kan T.ex inte köpa en fireblade drev till min NSR, tror inte att den ska passa. Köpte drivpaketet på Honda MC-center, så...stortsett alla authoriserade honda verkstäder/handlare har...

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
K7
weeeiii skrev:
själv vet jag inte så mycket om passform på olika hojar, kan T.ex inte köpa en fireblade drev till min NSR, tror inte att den ska passa. Köpte drivpaketet på Honda MC-center, så...stortsett alla authoriserade honda verkstäder/handlare har...

Jag menade inte dreven, dem måste du köpa rätt passande så klart. Jag menade O-rings kedjan.

Björne-Bus

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2004
Hoj
nomolas skrev:
Jag menade inte dreven, dem måste du köpa rätt passande så klart. Jag menade O-rings kedjan.

äsh då, orka springa runt på olika affärer, jag har varit hos 4 olika auhtoriserade Honda handlare i GBG(finns 4st). har inte haft något positiv av nån, alla säger att delarna kommer innom 5 arbetsdagar, kommer fan efter 2½vecka! :mad: så orkar itne med att, ena drevet kommer en dago o nästa en annan, o sen vänta på kedjan i 1 extra vecka...förstår??

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
K7
weeeiii skrev:
äsh då, orka springa runt på olika affärer, jag har varit hos 4 olika auhtoriserade Honda handlare i GBG(finns 4st). har inte haft något positiv av nån, alla säger att delarna kommer innom 5 arbetsdagar, kommer fan efter 2½vecka! :mad: så orkar itne med att, ena drevet kommer en dago o nästa en annan, o sen vänta på kedjan i 1 extra vecka...förstår??

Om det är en välsorterad mc affär så har
dem kedjor hemma, det är ju inte EN O-rings
kedja till Honda CBR och EN till NSR o.s.v, det
är universal.

Björne-Bus

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2004
Hoj
nomolas skrev:
Om det är en välsorterad mc affär så har
dem kedjor hemma, det är ju inte EN O-rings
kedja till Honda CBR och EN till NSR o.s.v, det
är universal.

jag vet itne hur det är där du bor, men på Honda MC-Center (göteborgs största honda handlare) hade inga hemma som passar till NSR, vad ska man göra..

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
K7
weeeiii skrev:
jag vet itne hur det är där du bor, men på Honda MC-Center (göteborgs största honda handlare) hade inga hemma som passar till NSR, vad ska man göra..

Hade dem ingen KEDJA som passar NSR??

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM