Drivpaketet slut?

bensintank

3,5L
Gick med
21 Jun 2014
Hoj
Honda VFR800-98
polaren tyckte de inte va någe konstigt ändå när den är där ska ja be dem ställa in dämparna efter min vikt
Bytte mina svampfjädrar på viffern till wilbers progressiva och testade med 7.5Wgaffelolja= för hårt även med låg förspänning. Blev bättre med 5W men det var som du sa, det var något stötigt upplevdes det. ok spände originalfjädern bak två hack och ett trekvarts varv upp på returen. Voila! en ny hoj fan:lol skiten hänger ihop och det upptäckte jag först nu.

Last edited:

tjompen13

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2017
Hoj
Kawasaki zx10r ninja 2008
svårt o förklara känns som hela cykeln studsar o inte fjädringen gör det den ska när ja kör upp till 70-80 så känns de mest lika när ja släpper gasen även om ja frikopplar studsar hojen.
Hojen ska lämnas in till firman ja köpte den av för felsökning nu på lördag så får vi se om dem hittar något på fanskapet.

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Hoj
1976 Honda Z50a
Du tycker att både din och polarens hoj studsar. Polaren tycker inte att någon studsar.
Kör du måhända på hög växel o låga varv?
Kan du testa en tredje hoj som ägaren tycker är normal? Isf kan vi nog utesluta att det är fel på din hoj.:hej

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...