Drivpakets byte Gsx750R-99

Jippe

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Rimbo
Hoj
Suzuki gsx-r 750 -99
Håller på att byta drivpaket på min hoj & när jag tog bort kjedjan så upptäckte jag att kjedjan inte verkar ha spårat ok förut. Man ser det tydligt på "gummigrejjen" som sitter i framkant på svingen där halva den mittre upphöjningen är bortnött. Även det främre drevet ser konstigt ut är blankt mellan & på insidan av kuggarna. Det främre drevet satt monterat längst in på utgåendeaxeln med en bricka & en mutter ytterst,nu när jag provar att lägga dit brickan först & sen drevet & sist muttern så verkar det så gott jag kan se spåra mycket bättre. Är det möjligtvis nån som har koll på hur det ska sitta monterat?? Kan även vara så att det kan saknas nått för att förra gången drivpaketet byttes gjordes det inte av mej....
 

Jippe

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Rimbo
Hoj
Suzuki gsx-r 750 -99
Ingen som vet om brickan ska ligga innanför eller utanför främre drevet??
 

Jippe

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Rimbo
Hoj
Suzuki gsx-r 750 -99
Hmmm... :confused:
Enligt manualen ska brickan ligga på utsidan av drevet,fast monterat så spårar det illa som jag upplever det. Kan det vara något annat som är fel ??
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Hm. Inget är bytt. Jag menar bakfälg, sving, ram, motor?
Jag är väldigt tveksam till att en oskruvad hoj helt plötsligt får dreven att inte ligga i linje. Är motorn bytt till en annan ej lika? Är hojen smälld?
Många frågor kommer upp?

Att jag fått passa in mina drev mm för att få skiten i linje är naturlig eftersom det är ett 7/11 bygge men på en oskruvad hoj. :va
 

Jippe

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Rimbo
Hoj
Suzuki gsx-r 750 -99
Qwerty skrev:
Hm. Inget är bytt. Jag menar bakfälg, sving, ram, motor?
Jag är väldigt tveksam till att en oskruvad hoj helt plötsligt får dreven att inte ligga i linje. Är motorn bytt till en annan ej lika? Är hojen smälld?
Många frågor kommer upp?

Att jag fått passa in mina drev mm för att få skiten i linje är naturlig eftersom det är ett 7/11 bygge men på en oskruvad hoj. :va

Nix ingenting är bytt & den är inte smälld heller.
Hmmm?
Kan det vara så att jag inbillar mej att det inte spårar?
Anledningen till drivpaketsbytet är att hojjen förra säsongen började rassla från kjedjan, det upphörde när jag spände kjedjan men kom tillbaka efter ett tag till en början ca: 10-15mil. Jag spände kjedjan igen & det tystnade men kom tillbaka igen efter ett par mils körning... Till slut så lät det även fast jag precis spänt kjedjan & då trodde jag att kjedjan + främre drevet var slut(bakre drevet ser helt ok ut). Men nu när jag skruvade isär hojen så upptäckte jag att kjedjen inte har löpt mitt på "swingskyddet" & när jag tittat noggranare på främre drevet så är det slitet på insidan av kuggarna men inte ett dugg på utsidan. & sätter jag mej bakom hojjen & tittar upplever jag det som att främre drevet sitter för långt in i förhållande till bakredrevet & "swingskyddet", lägger jag brickan som satt monterad mellan drevet & muttern från början bakom drevet så ser det bättre ut...
Tog ett par foton,men det är nog svårt att se på bilderna.

kedjestyrare.jpg


drevframsida.jpg


drevbaksida.jpg
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
När jag köpte nytt drivpaket till min hoj, samma modell som din, så var det inge gummi på drevet. Satte på det som det andra satt och det lirar som det skall..
 

Jippe

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Rimbo
Hoj
Suzuki gsx-r 750 -99
Hultan skrev:
När jag köpte nytt drivpaket till min hoj, samma modell som din, så var det inge gummi på drevet. Satte på det som det andra satt och det lirar som det skall..

Satte du brickan mellan drevet & muttern ??
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top