Drivpaketsbyte kawasaki

Roary

Kamphundsägare
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
Thruxton -06
Hej

Jag håller på och byter drivpaket på min gamla kle 500. Men har stött på ett litet problem. Framdrevet är inte fäst med en stor mutter som brukligt utan med en bricka som sitter skruvad med två små skruvar i drevet. Den första skruven lossnade hyfsat lätt men den andra sitter som berget. Jag har nu dragit sönder två verktyg på den och har helt enkelt fått slut på hylsor. Medans jag väntar på att butikerna ska öppna så kom jag att fundera på om dom verkligen är gängade åt samma håll? törs inte riktigt prova att dra lika mycket åt andra hållet... skruven börjar bli lite skabbig och jag vill inte riskera att dra fast den mer... någon som vet?

Davidof

Sporthojsnörd
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
Ktm 790 adventure
Var ett tag sedan jag bytte men jag är nästan helt säker på att det är vanlig högergänga på båda. Annars kan du ju kolla med en M6 bult i det nya drevet.

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Gick hylsorna sönder men inte skruven? Då får du slipa ner den med en vinkelslip eller en Dremel.

Roary

Kamphundsägare
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
Thruxton -06
lösningen var 556 + clp i 60 minuter. sen crom vanadium hylsa plus förlängningsskaft sen kom den lös :) . Nu är det bara det %¤&%"#&"8/ clipset kvar att sätta dit.

scubasteve

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
cbr 1000
Roary skrev:
2340561 lösningen var 556 + clp i 60 minuter. sen crom vanadium hylsa plus förlängningsskaft sen kom den lös :) . Nu är det bara det %¤&%"#&"8/ clipset kvar att sätta dit.

kolla så att clipset är rätt...finns 2 modeller.

Roary

Kamphundsägare
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
Thruxton -06
scubasteve skrev:
2340586 kolla så att clipset är rätt...finns 2 modeller.

2 modeller? visseligen så följde låset med kedjan så det borde vara rätt. Problemet är att instruktionen säger att man ska "trä" på clipset med hjälp av en tång medans andra påstår att man bara ska klämma dit det. Jag tror personligen på trä på tekniken men det blir lite vingligt att få dit det. Låset vill hellre vika av åt sidan än gå på pinnarna.. så efter en halvtimmes försökande var jag tvungen att ta lunch och skrika lite av frustration.. :huvet

Och sen står det "bocka till clipset så att det sitter" hur ska man bocka det? upp i mitten? ner i kanten? spelar det någon roll? Instruktioner utan illustrationer eller överdriven tydlighet borde straffas.. hårt :fatta!

Roary

Kamphundsägare
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
Thruxton -06
hm. det blev bra mycket lättare om man satte det så att det bara behövde gå över en pinne. :pangihuve Hursomhelst så satt det skitdåligt ändå. Åkte till den lokala mc-firman och blev utdömd. Dom siliconade fast clipet åt mig och sa till mig att köpa ett nitat lås. Nu fanns det inga sådana till min kedja så silicon får duga.

7,5 timme för att byta drivpaket. undrar vad mina chanser att få ett jobb som mekaniker är? :D

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati