Drog på arslet igår

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Tråkigt att höra, men du verkar vara relativt ok iaf.

får man personskador, så brukar parsonskadedelen i Trafikförsäkringen täcka utrustningen.

annars är det bara ta det på hemförsäkringen

Nicotin

Guest
har du folksam och detta gäller säkert andra bolag också men du har rätt till en sk värdeminskning om du väljer att behålla prylarna..i fall då jag gått omkull har bolaget en gång frågat efter kvitton och då har jag knallat till närmsta mc säljare och begärt ett intyg på vad prylarna kostat i deras lista alltså listpris och skickat in och det har dom godkänt.

Hjälmen löses givetvis ut, som om dom frågar efter kvitton så säg att dom är borta ( det är dom vana vid ) och säg att du istället kan fixa intyg från en handlare på vad dom kostat

och detta tar trafikförsäkringen hand om..

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Last edited:

Poke

"gnnnZZ%?!§*>^ &lt ;£
Gick med
12 Feb 2004
Hoj
Bandit 1200s -99/såld, trampcykel :-(
"Skulle igenom ett mindre samhälle och höll uppskattningsvis 100-120"

Det är nog inget du ska berätta för försäkringsbolaget eller sheriffen.

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Pegaso 650
"Skulle igenom ett mindre samhälle och höll uppskattningsvis 100-120, hade blicken någon annanstans"

Berätta inte det för någon. Då kanske ersättningen fryser inne. Du riskerar även problem om du av någon anledning vill byta försäkringsbolag.

blr

Med hjärnan i behåll
Gick med
1 Apr 2008
Hoj
kraschad :(
Det sa jag inte heller. Sa att jag kan ha kommit i strax över satt hastighet pga. att olycksplatsen ligger precis bakom en 90 till 70-skylt

knutten10

Älskar kurviga vägar.
Gick med
5 Apr 2005
Hoj
Yamaha R1 07
Försäkrings delen.

Om du har köpt sakerna privat så kan du i stort sätt skriva ett privat kvitto med någon polares handstil som säljare och ett figuretrat namn adress mm. Sen du själv med din namn teckning. Sen är det upp till dig om du är ÄRLIG i köpe summan. Skulle dom kolla upp säljarens namn så kommer dom upptäcka det, men och..du köpte det via Blocket och tänkte inte mer på hans Namn och adress var korrekt. Men det lär dom knappast göra.

Sen håller jag definitivt med tidigare inlägg. Säg för Guds skull inte att du låg i 100-120 och titta någon annan stans i ett samhälle. Du skulle ifråga sättas om du var lämplig och inte att pengarna fryser inne för det kan dom inte. Men där emot en kraftig reducering. För att den ska frysa inne krävs allvarligare saker än så här.

Lycka til med dina skador...synd på hojen

Poke

"gnnnZZ%?!§*>^ &lt ;£
Gick med
12 Feb 2004
Hoj
Bandit 1200s -99/såld, trampcykel :-(
Det sa jag inte heller. Sa att jag kan ha kommit i strax över satt hastighet pga. att olycksplatsen ligger precis bakom en 90 till 70-skylt

Du kanske skulle ta och läsa vad du själv skrivit!!:confused:

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Sluta moralisera nu och hjälp killen istället!

Tror han fattat det där med hög hastighet i samhälle = jävligt dyrt och ont!

TIG-Svetsarn

Kvalitetsmedveten
Gick med
12 Jun 2008
Hoj
Pryttmaster -69
Va fn, jag trodde att en halvförs. endast betalar motpartens skador plus egna sjukvårdskostnader o inte hjälmar ställ odyl.:confused:

Invalido

Guest
säg att skåpbilen backade i minst 100...skulle tro att du kan ta det på tantens försäkring då o få en ny hoj med:tummenupp

BridgeMill

SSEMSE #10592
Gick med
26 Nov 2005
Hoj
Aprilia RSV MILLE R -00 Race
Jag hade halvförsäkring är jag gick omkull. Fick ut varenda över för utrustningen utan att den var särskilt sönder (slängde hjälmen direkt), bara lite skrap märken på skinnställ och handskar. Jag betalde ca 13 000 för allt (skinnställ 6000 på rea) 2006. krachade augusti 2007 fick ut 16 000 för utrustningen.

Inte illa....

Gangsta

Sjör KTM
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
KTM 640
Jag har halvförsäkring på folksam. När jag klotade lämnade jag in kvitton på hela min utrustning och de betalde ut nypris på allt. (Fast jag hade bara jacka, hjälm o handskar på mig :). Och såklart förstördes jeans och skor med. Men jeansen använder jag än för dom är rätt coola med hålen på knäna o lår som är gjorda med hårt arbete. :D

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Visby och 750R. Du tror inte försäkringsbolagen tittar här?
Hade jag gjort om jag var utbetalare iaf.

För övrigt: grattis till oförskämd tur.

Last edited:

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Jag har halvförsäkring på folksam. När jag klotade lämnade jag in kvitton på hela min utrustning och de betalde ut nypris på allt. (Fast jag hade bara jacka, hjälm o handskar på mig :)

Men vänta nu, förstår jag dig rätt om du kraschade iklädd jacka, hjälm och handskar.
Men lämnar in kvitto på hela skinnstället, hjälm, handskar, ryggskydd och stövlar och får ersättning för det?

knutten10

Älskar kurviga vägar.
Gick med
5 Apr 2005
Hoj
Yamaha R1 07
Utrustning.

Men vänta nu, förstår jag dig rätt om du kraschade iklädd jacka, hjälm och handskar.
Men lämnar in kvitto på hela skinnstället, hjälm, handskar, ryggskydd och stövlar och får ersättning för det?

Jo men försök köp en Ny jacka till ett skinnställ och inget annat. Dom säljer det liksom inte i delar utan endast komplett :) Så om Jackan pajade så måste ju byxorna följa med.... Sen att hjälmen är en själv klarhet för bolagen då dom faktis är smarta nu. Hellre lösa in och kassera en hjälm som visar ens liten liten repa och få det sjyst. Än att betala livs lång rehab pga av att hjälmen KANSKE fått en smäll och spruckigt. Så att nästa gång den kraschar så faller den i bitar och man får allvarliga skall frakturer. Dom är inte dumma på det.

ChristianSTHLM

Trafikpolisen finns för Din skull!
Gick med
12 Aug 2006
Hoj
Gul Hornet 600
Eller också kan ju DU träna lite läsförståelse :va

Han sa asså inget till FB/Sheriffen :huvet :)

Man får vara mer än lovligt naiv om man inte tror att skadereglerare tittar in här då och då. Därmed inte sagt att just detta läses, men sannolikheten finns.

Nyheter
Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC

Roger Berzell, generalsekre...

Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning

KTM erbjuder nu sina kunder...

Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award

Brembo prisas för innovativ...

Nya SCORPION MX32 MID SOFT från Pirelli