Drog snuten inatt

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Abstinensen blev för stor, så jag tog min oreggade banräcer på en liten runda inatt, 260 blås på riksväg 11 (90 väg) plötsligt så står det en polis parkerad i 90, jag växlar ner 2 hack och slangar förbi innan dom ens har hunnit reagera, blåljusen går igång men jag e redan väck.... ja så kan det låta här ibland, men hur smart är man när man riskerar att döda andra trafikanter och dessutom provocera polisen till att ta till hårdare tag, jag har kört som en galning och smitit ifrån polis helikoptern på E4:an i 270 blås, jag tyckte jag va cool då (10 år sedan) men idag är jag en tråkig moralkärring som föraktar sådana som jag själv va en gång i tiden, ingen ska behöva riskera sitt eget och andras liv i trafiken i onödan, jag kommer troligen att köra för fort ibland men aldrig på ett sådant sätt att andra trafikanter löper risk att förolyckas i trafiken, 200 på motorväg är oftast inte farligt men att speeda i bebyggt område kan ge dig ditt livs dåliga samvete.

Hur cool är man om man kör på och dödar en oskyldig.

Kör på bana istället, där finns inga älgar, poliser, småbarn och annat.

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
GSXR1100R skrev:
jag har kört som en galning och smitit ifrån polis helikoptern på E4:an i 270 blås, jag tyckte jag va cool då (10 år sedan)

Jag tycker iaf det e rätt grymt att ha blåst en helikopeter :crash

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
GSXR1100R skrev:
Abstinensen blev för stor, så jag tog min oreggade banräcer på en liten runda inatt, 260 blås på riksväg 11 (90 väg) plötsligt så står det en polis parkerad i 90, jag växlar ner 2 hack och slangar förbi innan dom ens har hunnit reagera, blåljusen går igång men jag e redan väck.... ja så kan det låta här ibland, men hur smart är man när man riskerar att döda andra trafikanter och dessutom provocera polisen till att ta till hårdare tag, jag har kört som en galning och smitit ifrån polis helikoptern på E4:an i 270 blås, jag tyckte jag va cool då (10 år sedan) men idag är jag en tråkig moralkärring som föraktar sådana som jag själv va en gång i tiden, ingen ska behöva riskera sitt eget och andras liv i trafiken i onödan, jag kommer troligen att köra för fort ibland men aldrig på ett sådant sätt att andra trafikanter löper risk att förolyckas i trafiken, 200 på motorväg är oftast inte farligt men att speeda i bebyggt område kan ge dig ditt livs dåliga samvete.

Inga älgar säger du??? OK! Varför sprang det ett rådjur över banan på SRW i somras då? :confused:

Varför riskerar du ditt KK efter att nyss ha fått det? Egentligen förstår jag, men med tanke på hur trist det var för dig att loosa det i höstas så. :rolleyes:

750RR

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa GPZ900T
Nu kommer snart Bingo och kallar dig skenhelig.. :D

Jag håller dock inte med honom.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
GSXR1100R skrev:
Abstinensen blev för stor, så jag tog min oreggade banräcer på en liten runda inatt, 260 blås på riksväg 11 (90 väg) plötsligt så står det en polis parkerad i 90, jag växlar ner 2 hack och slangar förbi innan dom ens har hunnit reagera, blåljusen går igång men jag e redan väck.... ja så kan det låta här ibland,

- klipp -

Man ska nog akta sig för att köra från polisen, numera "duttar" de ju till en om man inte stannar... :eek:

Trodde först du hade gjort det. Men gladde mig sen att läsa att du var en "moralkärring" haha, tyvärr behövs sådana. :)
:tummenupp

Ninja-Mackan

Norra Europas fattigaste kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 1199 Panigale S ABS
Re: Re: Drog snuten inatt

maverick_750rr skrev:
Inga älgar säger du??? OK! Varför sprang det ett rådjur över banan på SRW i somras då? :confused: 750RR

Sedan när blev älg och rådjur samma sak? :)

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Ugluk skrev:
Nu kommer snart Bingo och kallar dig skenhelig.. :D

Jag håller dock inte med honom.
Hehe, nä tänk, det gör jag inte.

Förra året körde GSXR1100R som en tok och satte skräck i hela Åkarp. Ball som fan var han, sina 40+ till trots. Nu har han skaffat sig en RR-licens och helt plötsligt anser han att det är förkastligt att köra som en tok och sätta skräck i hela Åkarp. Nu skall man köra som en tok på bana istället, tävla och hålla på. Och eftersom denna nya etik är fullkomlig skall den givetvis omfatta även oss andra. Överlöparna är den värsta sorten.

Förmätenhet kallas det. Tröttnar ni aldrig på att föreläsa för andra om hur de borde uppföra sig?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Re: Re: Re: Drog snuten inatt

Ninja-Mackan skrev:
Sedan när förändrar arten saken? :)

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Re: Re: Re: Drog snuten inatt

Ninja-Mackan skrev:

Som vanligt en fabel av irrkungen, SRW är ett litet inhängat område och det finns inga rådjur där, Mavve har iof aldrig kört där men troligen fått storviltsvittring i flaggtornet.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Bingo skrev:
Hehe, nä tänk, det gör jag inte.

Förra året körde GSXR1100R som en tok och satte skräck i hela Åkarp. Ball som fan var han, sina 40+ till trots. Nu har han skaffat sig en RR-licens och helt plötsligt anser han att det är förkastligt att köra som en tok och sätta skräck i hela Åkarp. Nu skall man köra som en tok på bana istället, tävla och hålla på. Och eftersom denna nya etik är fullkomlig skall den givetvis omfatta även oss andra. Överlöparna är den värsta sorten.

Förmätenhet kallas det. Tröttnar ni aldrig på att föreläsa för andra om hur de borde uppföra sig?
Man lär sig så länge man lever, om man överlever.

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Inga älgar på banan kanske, men fåglar (Philip Island), ormar (Sepang ?) och en pickup med mexikanska trädgårdsarbetare (Mexico City). I vår egen lilla håla utanför Uppsala - Rörken - finns det mest mygg och enstaka fasaner. Rådjur och grävlingar kan man dock stöta på, på vägen in till området. :)

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Bingo skrev:

Du då? Tröttnar aldrig på att föreläsa om hur "förmätna" alla som föreläser om trafikmoral är? Är du mindre förmäten som påstår att folk är förmätna?

Bjorn N

Hjärnan är som yoghurt.
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
hojlös.
Goodstuff skrev:
Du då? Tröttnar aldrig på att föreläsa om hur "förmätna" alla som föreläser om trafikmoral är? Är du mindre förmäten som påstår att folk är förmätna?

Mmm.. filosofi på hög nivå... ska bli intressant att se hur detta utvecklar sig, man kanske kan lära sig ett och annat..

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Bjorn N skrev:
Mmm.. filosofi på hög nivå... ska bli intressant att se hur detta utvecklar sig, man kanske kan lära sig ett och annat..

Dom gamla är bra på att debattera, det måste man säga! En fröjd att läsa dessa bitska kommentarer! Helt i klass med aftonbladets ledare! :tummenupp

Killeak

Brum, brum ;)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1995 Kawa zx9r
Goodstuff skrev:

Och du kanske tröttnar på att hacka på alla som hackar på dem som hackar... Jag har redan tröttnat på mig själv ;)

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
GSXR1100R skrev:

Jepp, så är det.
När man växt ifrån behovet att få en kick av stämpeln som huligan-åkare av andra hojförare, och vaknat upp ur tron att man är osårbar så är det bana som gäller.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
GSXR1100R skrev:
Man lär sig så länge man lever, om man överlever.

Menar du att du inte såg djuret springa över banan när jag stod flaggvakt??
Nej, ett rådjur är inte en älg, heller inte lika stor, men det är ett djur du kan köra ihjäl dig på.

750RR

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goodstuff skrev:
Jag må vara dum, men jag inser i vaje fall när jag är besegrad. :D

Kör med omdöme. :hej

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...