robbah99 skrev:Inte förrän nån generation passerat.
Det innebär ju att det tar någon generation innan något direkt mervärde finns att tala om!? ...Så vi kan använda nån generation för att experimentera lite med.. utan någon vinning att tala om.. bara kostnader.. Vad ska vi då legalisera för över huvud taget?
Nu hade du nog otur när du tänkte...robbah99 skrev:Den extrabelastning det medför samhället i form av att personalen vistas i rök, uppvägs lätt av fördelarna med en person som är berusad på gräs.
HUr ska en pårökt djävel någonsin väga upp att en annan person får problem med luftvägar och lungor? För att inte tala om effekten av att vara konstant pårökt som man skulle vara om man jobbade i en "röklokal"
robbah99 skrev:Så då anser du att alkohol är dåligt? Det gör verkligen inte jag. Varför skulle det vara dåligt?
Därför att det kostar sammhället mer än det tillför... Folk misshandls, våldtas och skadas i traffiken till följd av det. Alkoholrelaterade skador kostar miljarder inom sjukvården. Näringslivet förlorar ytterligare miljarder p.g.a. alkohol...
Jag tycker ändå inte att alkohol bör förbjudas av den enkla anledningen av alkoholens djupa folkliga förankring och dess kulturella värde i sammhället...
Dessutom gillar jag att ta en bärs då och då..
(Ett argument som verkar vara den bakomliggande anledningen till att ni är pro-cannabis...)