Droppade nya hojen (1:st)

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Trampcyklar
:näsblod
Efter en inspirerad vända på favoritvägen (Sättravägen) slappnar jag av när jag anländer till Riala i lugnt takt (skola/barn-väg), morsar tillbaka på några ungdomar som hejar samtidigt som jag skall svänga åt andra hållet i en T-korsning. När jag åter blickar framåt i svängen har jag helt missat den stora "pölen" med fint & effektivt rullgrus som tydligen lämnats kvar efter vårstädningen (eller placerats ut med flit?!!).

Hojen bara försvinner under mig och jag + mc åker kana tvärs över vägen => diket. Turligt nog blev det bara några kosmetiska skador på hojen + ont i något revben (undrar hur det känns imorgon...).
Det som tog i vid nedläggningen var ena motorkåpan, backspegel, blinkers, "bullen" på baknavet (enkelsving), styrände, kopplingshandtag (av).

Hade något av dessa skyddats av kraschpuckar, om sådana varit monterade? Eller är det bara för att skydda ev. kåpor?

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Firestorm
Beror på puckarnas storlek och kvalitet, men de skyddar väldigt bra för det mesta... Generatorkåpa, fotpinnar, blinkers etc.
Beklagar olyckan.

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Hoj
Husa 650.
tråkigt. puckar hade nog räddat motorkåpan men inte sving och styrända.
finns småpuckar till svingskydd/depåstödsfäste. kopplingshandtag och bromshandtag kan man såga till små brottsanvisningar i, som RR körarna gör för att bara handtaget och inte hela bromjoxet ska knäckas.

TM

Bluegrass n' shit
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Trampcyklar
Ok, då får man ge sig ut & shoppa lite puckar då. Den här gången gick det ju förhållandevis bra med hojen (t om den krockade blinkersen fungerade) :tummenupp , men man vet ju aldrig om det blir en nästa gång.
Förresten var det urfrästa spår i kopplingshandtaget precis där det gick av, men på bromshandtaget har jag inte sett några spår. Inkonsekvens eller lägger man alltid hojen på samma sida :confused: :tomten

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM