Droppar olja från en slang från motorn.

Alanthor

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Hoj
KÖPES
Tja!

Har märkt att det droppar blå olja från en slang som går från motorn. Slangen är lokaliserad vid alla andra slangar som hänger ner från förgasaren t. ex, fast denna slang går in till motorn/Cylindern direkt.

Antingen är det 2 takts olja eller växellådsolja, då dessa oljor är lite blå skiftiga, korrekt?

Någon som vet varför det läcker? Kan droppa riktigt mycket under en natt.

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiild!!!!!!!!!!!!!!!!!

För det första nämner du ens inte vilken hoj det gäller. Och ingen bild. Vi på andra sidan internet kabeln vet inte vad du snackar om.

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiild!!!!!!!!!!!!!!!!!

För det första nämner du ens inte vilken hoj det gäller. Och ingen bild. Vi på andra sidan internet kabeln vet inte vad du snackar om.

Om du läser längst ner så kan man nog räkna ut att det är en nsr han har :tummenupp

Direkt till motor/cylinder? är det kylarslangen du pratar om? :va

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Om du läser längst ner så kan man nog räkna ut att det är en nsr han har :tummenupp

Word, haha :huvet

Upp med bild så kan vi nokk lösa det, min första gissning skulle vara att det är 2-taktsolja.
Varför det läcker vågar jag inte ens spekulera i dock.

Alanthor

Ny medlem
Gick med
12 May 2010
Hoj
KÖPES
Kan nog vara lite svårt med en bild.. Det är ingen sladd, utan en slang som är ihålig. Inte någon kylarslang.. Slangen hänger löst vid stödet, som det ska göra, t. ex de går ju slangar från förgasaren som hänger ner löst vid centralstödet som det ska göra. Men denna slang går inte till föggen utan motorn och det droppar olja där.

Bild g¨år nog inte att fixas, ni kommer inte att se något.

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Kan nog vara lite svårt med en bild.. Det är ingen sladd, utan en slang som är ihålig. Inte någon kylarslang.. Slangen hänger löst vid stödet, som det ska göra, t. ex de går ju slangar från förgasaren som hänger ner löst vid centralstödet som det ska göra. Men denna slang går inte till föggen utan motorn och det droppar olja där.

Bild g¨år nog inte att fixas, ni kommer inte att se något.

Är det inte bara att skruva av kåpan och fota?
Utan bild blir det mycket svårare att förstå vad du menar.

Mvh
Andreas

Ezteband

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2011
Hoj
2010, Honda CBR 125 & Gas Gas 125Ec Six Days Edition 2010
:arseleÄr det inte så att du kanske glömt typ bränslekranen vilket resulterar i att det börjar rinna och då måste det ta vägen någonstans och då åker det ut i "spill"slangarn?:confused: Så är det iaf på min Gas Gas slår jag inte av kranen så kan jag räkna med en fet pöl i verkstaden.

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
:arseleÄr det inte så att du kanske glömt typ bränslekranen vilket resulterar i att det börjar rinna och då måste det ta vägen någonstans och då åker det ut i "spill"slangarn?:confused: Så är det iaf på min Gas Gas slår jag inte av kranen så kan jag räkna med en fet pöl i verkstaden.

Låter inte bra, kolla över flottören, låter som den inte stänger ordentligt

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...